-"Ni kan komma in!" Säger Linda från rummet hon byter om i.
Jag och Linnea reser oss upp och går in i rummet. Vi blir stående i dörröppningen och bara gapar. Synen vi möter är överväldigande.
Linda har på sig en vit klänning som smiter åt kring hennes kropp. Hennes hår skimrar av glittersprayen Linnea sprayade på det.
-"Du är extremt vacker!" Säger Linnea och jag nickar.
-"Tack!" Säger Linda och ler stort.
-"Mamma!" Ropar Jasmine och kommer springande.
Jasmine är följd av Bella och Ronja. Alla tre har likadana vita klänningar och utsläppt hår.
Jasmine springer fram till sin mamma och slår armarna kring hennes hals.
Jag och Linnea byter om till de ljust turkosa klänningar vi ska ha på oss.
Jag sträcker mig efter de vita blomkransarna. Jag sätter en på Ronjas huvud, en på Bellas och en på Jasmines.
Då öppnas dörren och Mihna kommer in.
-"Hej tjejer!" Säger hon och ger oss alla varsin kram.
Hon byter om till en likadan ljusblå klänning som jag och Linnea har på oss.
Jag fixar Mihnas smink och Linnea borstar Mihnas långa ljusbruna hår.
**************************
Jag kan höra musiken gå igång i kyrkans sal.
Dörrarna öppnas och vi är i live Tv.
Först går Jasmine, Ronja och Bella med varsin korg med glitter. De kastar glitter på marken och alla i kyrkan kan inte låta bli att säga "awww".
Efter tjejerna kommer Linda som håller armkrok med sin pappa.
Det skulle bli ett traditionellt bröllop. När pappan "lämnar över dottern till den blivande svärsonen" (hoppas ni fattar!)
Efter Linda kommer jag, Mihna och Linnea.
Framme vid altaret står Ogge. Bredvid honom står Oscar, Omar och Felix. Alla har svarta kostymer på sig och alla ser extremt stiliga ut.
Vi går sakta genom gången och snart når vi altaret.
Bella ställer sig med Oscar, Ronja ställer sig vid Omar och Jasmine med Felix.
Linda ställer sig mitt emot Ogge, båda har stora leenden på läpparna.
Jag, Mihna och Linnea ställer oss bredvid Linda.
Lindas pappa tar Lindas hand och visar övertydligt att han lägger den i Ogges framsträckta.
-"Oscar Hans Olof Molander, tager du Linda Alexandra Hammarström till hustru att älska i nöd och lust?" Frågar prästen när Lindas pappa ställt sig med Lindas mamma.
-"Ja"
-"Linda Alexandra Hammarström, tager du Oscar Hans Olof Molander till din man att älska i nöd och lust?"
-"Ja"
-"Ni kan nu byta ringar" säger prästen.
Linda trär en silverfärgad ring på Ogges finger och Ogge trär en guldfärgad på Lindas finger.
-"Ni kan nu kyssa varandra" säger prästen.
Ogge lägger sina armar kring Lindas midja, Linda lägger armarna mot Ogges hals och De kysser varandra.
**************************
När applåderna äntligen ekat klart går Ogge och Linda ut på kyrkans trappa för att bli fotograferade av alla journalister.
Jag går fram till Omar och Ronja. Ronja sträcker sina armar mot mig och jag lyfter upp henne i min famn.
Omar lägger sina armar om oss båda.
**************************
Jag vänder mig om i bilen och ser på Ogge och Linda som ser ut som två fånar så mycket som de ler.
-"Akta så att inte mungiporna fastnar i den ställningen!" Skrattar jag och Linda räcker ut tungan mot mig.
Bilen stannar och hela gänget kliver av.
Omar tar min hand och vi går in. Vi är nu i en stor lokal. Längs ena sidan är det ett långt bord med massor av dricka och mat. Resten av lokalen är fylld med gäster.
**************************
Wiiiie nu är de gifta! ❤️❤️ det kommer ett kapitel så fort jag har tid! (Förmodligen imorrn!) ❤️❤️ Hope yah liked the chapter! ❤️❤️ Kommentera gärna! ❤️❤️
YOU ARE READING
My dreamdaugther
FanfictionVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...