Jag ska väl börja med att säga att detta kapitel kommer innehålla saker jag känner på mig inte riktigt händer i verkligheten!
Men jag har kommit på att jag kan ha med det ändå, trots att det egentligen inte kan hända! Mwahahaha!😜😜 (Det känns som att jag har börjat skriva Elvira Helje meddelanden!)
Aja! Vi kan väl alla bara komma ihåg att detta är en fan fiction och inte verkligheten!
Och för det typ 3:dje....eller 100:ade... Aja så kanske ni inte ens märker det som är lite skumt, men om ni gör det så kan ni väl bara andas lite och komma ihåg att det är en fan fiction!
Okej, nu har jag skrivit 115 ord bara som ett meddelande så, som programledarna i mello alltid säger....
Dååååååå kör viiiiii! 👉
(Ni kan väl slänga in en kommentar om ni tycker jag ska ha sånna här meddelanden innan eller inte!)
**************************
15 december 2016
**************************
-"Du kan väl komma över imorrn?" Frågar jag.
-"Ja gärna!" Säger Ebba.
-"Bra! Då ses vi!"
**************************
Nästa dag
**************************
Jag vaknar och märker att det ringer. Jag ställer mig upp för att stänga av larmet.
Men när jag äntligen hittar min mobil, under en hög med kläder, visar det sig att det är någon som ringer! Jag påminner mig själv om att städa samtidigt som jag svarar.
-"Hej"
-"Hej, jag ringer från ett skivbolag, är det Ella Svensson jag pratar med?" Frågar en kvinna på andra sidan.
-"Ja" svarar jag.
-"Jag kanske ska förklara varför jag ringer dig klockan 9 en lördagsmorgon, men så här är det, jag fick, i lördags en film skickad till mig, filmen var filmad av Sebastian Fredriksson, någon du känner?" Frågar hon.
-"Ja, det är min kompis pappa" svarar jag.
-"Iallafall, han skickade filmen till mig, det är på när du står och sjunger på ett bröllop! Och vi på skivbolaget blev ganska imponerade av din röst. Så vår fråga till dig är, skulle du vilja komma och spela in en skiva här?"
-"Ja, eller asså, jag jobbar på Dramaten just nu, så jag vet inte!" Säger jag.
-"Vi har pratat med Dramaten, de säger att de är villiga att släppa iväg dig, de har hittat en ersättare!" Säger kvinnan.
-"Okej, men då säger vi så!" Säger jag.
-"Bra! Kan du komma till plattan imorrn, där möter en i vårat gäng dig!" Säger kvinnan.
-"Jag kommer dit! Ses!" Säger jag och lägger på.
Precis när jag lägger huvudet på kudden ringer det igen.
Men den här gången är det inte mobilen.
Jag drar ett par grå mjukisbyxor över mina ben och sätter upp håret i en knut på huvudet.
Jag går ner till hallen och upptäcker att det var som jag trodde, dörren ringer.
Jag öppnar och möts av Omars glada leende.
-"Hej" säger han glatt och ger mig en stor kram.
Jag besvarar den, lägger kinden mot hans hals och drar in doften av Omar.
YOU ARE READING
My dreamdaugther
FanfictionVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...