Jag knackar på Linneas dörr. Hon öppnar och överfaller mig i en kram. Sen kommer det en annan tjej in i hallen. Hon har svart midjelångt hår med rosa och blåa slingor. Hon har kristall-blå ögon och smil-gropar i kinderna.
-"Det här är Linda" säger Linnea och pekar på tjejen. "Ogges flickvän" lägger Linnea till.
-"Hej" säger Linda och ler.
-"Hej, jag heter Ella om inte Linnea redan sagt det" skrattar jag. Linda flinar ännu bredare och skakar på huvudet.
-"Vi går direkt" säger Linnea och sätter upp sitt långa blonda hår i en slarvig knut ovanpå huvudet. Hon drar på sig ett par svarta converse och drar en hoodie över den vita klänningen hon har på sig. Linda stoppar fötterna i ett par svarta sneakers och drar en svart munkjacka över den slitna, svarta magtröjan hon har på sig. Hon låter en vit iphone glida ner i en av fickorna på de höga, ljusblåa, slitna jeansshortsen hon har på sig. Hon böjer sig fram och drar upp sina lila knästrumporna en bit upp på de nät-tights beklädda, smala benen. Jag vänder och går ut ur Linneas lägenhet. Vi går genom stan och jag märker att jag inte kommer att ha en chans att hitta tillbaka. Vi kommer fram till ett stort gult hus med stängsel en meter från husväggen. Utanför stängslet står flera hundra skrikande människor. Med tanke på det ljusa skriken så antar jag att det är mest tjejer. Linda tar tag i min arm och går fram till en grind i staketet. Hon drar fram ett kort ur shortsfickan och visar det för en av vakterna som står vid grinden. Linnea tar fram ett likadant kort och visar vakten. Vakten tittar frågande på mig.
-"Hon är våran kompis" säger Linda. Vakten nickar, det kommer flera andra vakter och ställer sig i en halvcirkel runt oss och grinden. Snabbt öppnar vakten, som tittat på korten, grinden och Linda drar in mig. Vi går mellan stängslet och huset, tillslut kommer vi fram till en port i huset. Linda trycker in en kod och öppnar. Hon släpper min arm och visar att jag ska gå in. Nu står vi i en lång korridor. Linnea och Linda hänger sina jackor på ett par krokar vid dörren och ställer sina skor precis under. Jag följer deras exempel och följer efter dem när vi går igenom korridoren. De öppnar en dörr och går in i en till, men inte lika lång, korridor. Här finns det två dörrar. Linnea går fram till en av dem och öppnar försiktigt. Dunkande musik strömmar ut från rummet och Linnea öppnar dörren helt samtidigt som hon lägger ett finger mot sina rosa läppar för att visa att vi ska vara tysta. Vi går in, sätter oss med korsade ben och ryggen lutad mot en spegelvägg och tittar på de fyra killar som står och dansar i mitten av rummet. Plötsligt vibrerar min mobil. Jag tar upp den och låser sakta upp den. Jag trycker fram smset.
Från Mamma <3: "Du har fått ett erbjudande! Jag vet inte hur jag ska förklara det på sms, kan du ringa mig?"
Jag reser mig upp och går ut i korridoren. Jag sätter mig bredvid dörren och slår mammas nummer.
-"Hej" svarar hon.
-"Du skulle säga något" säger jag.
-"Ja, du och en jämnårig tjej från Stockholms teatergymnasium har fått chansen att bli Dramatens nya skådespelare" säger mamma. (Jag vet inte om det finns teatergymnasium men vi låtsas att det finns det)
-"Är det sant?" frågar jag chockat.
-"Ja, tyvärr innebär det att du måste flytta upp till Stockholm och hoppa av skolan" säger mamma.
-"Klart jag vill jobba på Dramaten" säger jag.
-"Jag bokar biljetter så du kan åka hem och packa dina saker!" säger mamma.
-"Jättebra" säger jag.
-"Jag hittar tur och retur biljetter, att du åker ner imorgon och kommer hit på torsdag" säger mamma.
-"Super, boka dem" säger jag.
-"Okej ses när du kommer hem" säger mamma.
-"Hejdå" säger jag och lägger på. Jag reser mig upp och går in i danssalen igen. Jag hinner inte mer än sätta mig ner innan killarna kommer fram och sätter sig mitt emot oss.
-"Hej" säger de i kör, det är nästan läskigt att de lyckas säga det exakt samtidigt.
-"Heej" svarar jag och resten av tjejerna.
-"Du heter Ella va?" frågar en av killarna som har brun-blont hår, ljusblå snapback, vita sneakers, svarta slappa byxor och en svart t-shirt. Jag nickar.
-"Jag heter Felix" säger han och blinkar mot mig.
-"Jag heter Ogge" säger en av de två killar jag fortfarande inte vet vem det är. Han har grön snapback, vita sneakers, eller jaa, alla killarna har vita sneakers såå... han har en grön jacka över den vita t-shirten och ett par mörkblåa byxor.
-"Jag är Omar" säger den sista killen. Han har mörkt brunt hår, lite mörkare hy och mörka bruna ögon som man drunknar i.
*********************
Hoppas att ni tyckte om åttonde kapitlet! Kommentera gärna! <3
Jag upptäckte ett nytt band i förrgår! Union J! Elr asså jag visste att de fanns men jag hade aldrig hört dem, men jag lyssnade och de var faktiskt riktigt bra! De slår inte The Fooo, men de är lika bra! Så om man inte hört dem så tipsar jag om dem! Speciellt låten Last Goodbye! Den har jag lyssnat på när jag skrev detta kapitel! <3<3<3<3 aja jag ska sluta babbla! Nästa kapitel kommer när jag har tid! (förmodligen imorrn! <3)
KAMU SEDANG MEMBACA
My dreamdaugther
Fiksi PenggemarVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...