My dreamdaugther 10 + Vinnare

1.3K 27 2
                                    

10.56. 10.57. 10.58

Kunde man vara så nervös över att börja jobba?

Jag sitter på en stol precis vid dörren på Dramaten. Det skulle komma någon klockan 11. Jag ska typ få veta vad som ska hända.

Sen kommer jag gå hem, och då ska jag träffa Omar, sen ska jag, Linnea och Linda säga hejdå till killarna innan de åker iväg på turné i Sverige.

-"Hej, är det du som är Ella?" Frågar en kvinna som kommer gående.

-"Ja" säger jag.

-"Kom med här, Ebba är redan på scenen!" Säger hon och håller upp dörren hon kom ut från. Jag ställer mig upp och går in.

Jag kommer in i ett stort rum, halva rummet tas upp av en stor teaterscen, resten är fullpackat med stolar.

Mitt på scenen sitter en tjej. Hon har ljusbrun hy och mörkbrunt lite vågigt hår, som nuddar golvet lite eftersom att hon sitter ner.

Kvinnan framför mig sätter sig bredvid tjejen, jag drar av mig jackan, lägger den på en av stolarna och sätter mig bredvid tjejen.

-"Hej tjejer" säger kvinnan.

-"Hej" säger vi i kör.

-"Ella gick ju på teatergymnasiet i Malmö, och Ebba gick på teatergymnasiet i Stockholm, på Dramaten behövde vi två unga talangfulla ungdomar, så vi bad alla teatergymnasium skicka en film på sin bästa elev, och ja, vi valde ut er två" säger kvinnan.

-"Oj, jävlar" säger Ebba men slår sig förskräckt för munnen. "Förlåt, det var inte meningen att svära!" Lägger hon till och fnissar nervöst.

-"Det är okej" säger kvinnan.

Sen pratar vi om en teater som Dramaten ska sätta upp, där jag och Ebba ska spela huvudrollerna.

Efter det säger Ebba snabbt hejdå och springer hem.

Jag går ut på torget utanför Dramaten. Jag får genast syn på Omars mörkbruna hår. Han kommer gående mot mig, jag rusar fram till honom och kastar mig i hans famn.

-"Jag ska få spela huvudroll i en av Dramatens största teater!" Visk-skriker jag i Omars öra.

-"Jag är stolt över dig" säger han.

-"Tack"

Vi går runt på stan ett tag. Sen sätter vi oss på ett café. När klockan blir 14 så går vi mot tågstationen.

När vi kommer dit står Linda och Ogge och kysser varan. Vid Lindas ben står en liten tjej med brunt hår och gröna ögon. Oscar står och kramar om Bella medan Linnea står med telefonen tryckt mot örat. Felix syns dock inte till.

-"Vartfan är du? Tåget går ju om 10 minuter!" Säger Linnea. "Bra, skynda!" Säger hon sen och lägger på.

-"Hej Ella, hur gick det?" Frågar Linnea och kastar sig om min hals.

-"Hej, jo tack det gick bra!" Säger jag.

Snart kommer Felix springande. Efter honom kommer hundra tjejer. Eller aa, mest tjejer. Snabbt springer 20 vakter och ställer sig för dörren tjejerna håller på att gå igenom. Nu susar tåget in på perrongen, jag, Linnea och Linda kramar om killarna. Bella och den andra lilla tjejen får också en kram från alla killarna. Sen springer killarna på tåget. Alla vakter och deras crew går på och tåget rullar iväg.

Sakta skingras fansen. Linda tar den lilla tjejens hand, Linnea tar Bellas hand och vi går iväg. När jag ska svänga upp till mitt hus tar Linnea tag min arm och drar med mig.

Efter ett tag så kommer vi fram till ett höghus. Linda knappar in en kod och öppnar porten. Vi går in. Vi går in i en hiss och Bella trycker på 7:an. Vi åker upp, går ur hissen, den lilla tjejen springer fram till en av de mörka trädörrarna. Linda hår fram och låser upp och vi går in i en mörk hall.

När vi kommer in i lägenheten är det inte en fråga om det bor en i The Fooo där. Det sitter affischer och urklipp ur tidningar på väggarna. Allt handlar om The Fooo.

-"Välkommna hem till mig, Ogge och Jasmin" säger Linda. Då förstår jag att den lilla tjejen är Linda och Ogges dotter Jasmin.

-"Fint ni bor!" Säger jag samtidigt som min mobil ringer.

-"Hallå!" Svarar jag.

-"Hej, Ronja vill vara med dig!" Säger mamma.

-"Jag kommer och hämtar henne" säger jag och lägger på.

-"Jag måste hämta min dotter, kan jag komma tillbaka sen?" Frågar jag.

-"Klart du kan! Jag tänkte att ni kan sova här, för killarna har en intervju imorrn klockan 11 som vi kan se tillsammans!" Säger Linda.

-"Gärna, skulle bli superkul!" Säger Linnea och jag i kör.

En timme senare kommer jag in i Lindas lägenhet med Ronja.

**************************

Hoppas ni tyckte om tionde kapitlet! Kommentera gärna! ❤️ Minibebbz fick vara med lite i det här kapitlet, hon kommer vara med mer! Jag har utsätt en vinnare i min senaste tävling!

Vinnaren är *trumvirvel* 1414Mihna

My dreamdaugtherDonde viven las historias. Descúbrelo ahora