Hej, det här är sista kapitlet av My dreamdaugther!
Men som jag har skrivit på typ sjukt många kapitel så kommer det en tvåa!
Den kommer heta My Goodbye men tyvärr kommer den inte bli så lång!
Men här kommer kapitel 28:
Nuuuuuu kör vi! 👉
**************************
20 april 2020
**************************
-"Ja, må hon leva, ja, må hon leva, ja, må hon leva uti hundrade år" sjunger jag och Omar samtidigt som vi går in i Ronjas rum.
Den numera 7åriga flickan drar täcket över huvudet så bara håret sticker upp.
-"Hörru, hjärtat, du fyller år idag!" Säger Omar, ställer ner brickan han har i sina händer, sätter sig bredvid Ronjas huvud och klappar henne försiktigt över håret.
-"Pappa, klockan är 6" hör jag henne muttra.
Såklart vet hon om att Tobias är hennes pappa, hon bor hos honom varannan vecka, men hon kallar ändå Omar för pappa.
-"Ja, men du ska gå till skolan" säger Omar och ett tyst skratt lämnar hans läppar.
-"Mamma" ropar en ljus barnröst bakom mig.
Jag vänder mig om och går fram till den lilla barnsängen som står där.
I sängen sitter en liten flicka. Hon har mörkt brunt hår och extremt mörka ögon.
Det är min och Omars dotter Vilja. Jag sträcker armarna mot den lilla flickan och drar upp henne i famnen.
Jag bär bort henne till Ronjas säng.
Ronja sätter sig motvilligt upp men ändrar genast ansiktsuttryck från butter till glad, när hon ser alla paket.
Jag sträcker henne ett litet blått, platt paket.
Ivrigt sliter hon av pappret.
-"Pappa, du är på!" Säger hon efter att noga studerat den lilla platta saken hon håller i handen.
Hon visar oss skivan och pekar på Omar.
-"Det är Omars, Oscars, Ogges och Felix debutalbum" säger jag och tar emot albumet Off the Grid.
-"Sätt på!" Säger hon. Jag reser mig upp, sätter Vilja i Omars knä, lägger i skivan i bandspelaren som står på en hylla i Ronjas rum.
"I'm always wondering why
everybody go so fast
and love is like goodbye
it doesn't seem to last
so can't we take our time
stretch it out anticipate
the day we cross the line
with a peace will worth the wait
I, I, I swear it I, I, I swear it
I, I, I swear i'll prove it
I swear it I, I, I swear it I, I
I swear I'll prove it, 97 ways
in the way i kiss your lips
in the way i kiss your face
my hands upon your hips
as was slowly dance in place"
Jag får tårar i ögonen av killarnas fina röster.
Jag sänker ljudet lite och sätter mig på Ronjas säng.
Omar räcker henne en liten röd ask.
Försiktigt tar Ronja den i sina händer.
Hon gläntar på locket och flämtar till.
-"Tack" säger hon och får tårar i ögonen.
-"Får jag se?" Frågar jag.
Ronja visar det silvriga halsbandet, mitt på kedjan hänger ett rött hjärta av rubin.
Jag tar upp det och försiktigt knäpper jag det om Ronjas hals.
Hon tittar ner på hjärtat och fingrar försiktigt på det.
När hon har öppnat alla sina paket så går vi och sätter oss vid matbordet och äter frukost.
****Omars perspektiv****
Jag följer med Ronja upp på sitt rum.
Hon tar fram en ljusblå t-shirt och ett par svarta hängselbyxor.
Hon drar på sig dem, sedan stannar hon upp för att fingra på kristallhjärtat.
-"Det visar att du är mitt lilla hjärta!" Säger jag och ger henne en kram.
Hon sätter sig och spelar något spel på våran iPad, medan jag går och byter om.
Jag drar på mig en vit t-shirt och ett par svarta byxor.
Det hörs några knack på dörren och jag kan höra Ronjas steg när hon går ner för att öppna.
Jag springer snabbt ner för trappan och stoppar fötterna i ett par vita sneakers.
Utanför dörren står Ogge och Jasmin.
Jag drar på mig min jacka och tar ner Ronjas jacka från kroken medan Ronja knyter sina skor.
Jag tar Ronjas hand och vi går ut till bilen som står där.
Ogge sätter sig bakom ratten medan jag hjälper Jasmin och Ronja att få på sig sina säkerhetsbälten, sedan sätter jag mig bredvid Ogge i framsätet.
När vi har lämnat tjejerna på skolan så åker vi till studion.
Vi måste tränga oss fram mellan alla foooers för att över huvud taget komma in.
Hela dagen övar vi som galningar.
Jag duschar och byter om till icke svettiga kläder innan jag åker hem.
På vägen hämtar jag Ronja på skolan.
När vi senare sitter i soffan, hela familjen samlad. Vilja, Ella, Ronja och jag.
Då far en tanke igenom mitt huvud.
Nu kommer vi få många härliga år tillsammans
%%%%%%%THE END%%%%%%%
Hoppas ni tyckte om boken! Själv blev jag extremt nöjd! 💜💜 jag lägger upp My Goodbye, så fort första kapitlet är klart! 💜💜
Tack för alla fina kommentarer och alla votes! 💜 de har verkligen gjort mina dagar!
Läs gärna min andra novell In Your Arms!
Tack för allt stöd! Hoppas att ni vill fortsätta läsa mina noveller och fortsätta stödja mig!
Äskar er! 💜💜
Är ni med på en sista Big Bang för My Dreamdaugther??
👏👏🙌
Hare asbra! 😘😘 pöss pöss
ESTÁS LEYENDO
My dreamdaugther
FanficVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...