-"Vi tänkte väcka henne nu!" Säger en av doktorerna som stod i rummet.
Nu är jag på sjukhuset. Omar var tvungen att åka hem för att packa, sen skulle alla killar och vi tjejer ses hemma hos Linda och Ogge. Ebba var tvungen att gå hem. Men vi skulle ju ses om några dagar.
Doktorn går fram till Ronja och stoppar in en spruta med genomskinlig vätska i hennes armveck. Efter någon minut öppnar hon ögonen.
-"Hej älskling!" Säger jag.
-"Mamma, var är jag?" Frågar hon.
-"På sjukhuset! Du kommer hem om ett tag!" Säger jag.
-"Det ser så pass bra ut att hon kommer att få åka hem imorgon!" Säger doktorn.
-"Mormor, morfar och moster bor med dig inatt, jag kommer åka till Jasmins mamma!" Säger jag.
-"Du kommer och hämtar mig imorgon va?" Frågar Ronja.
-"Såklart" säger jag, ger henne en puss på huvudet och går ut ut rummet. Där sitter Hannah, hon går in till Ronja och jag går in till pappa.
-"Jag sover hos Linda idag!" Säger jag.
-"Ses imorgon gumman!" Säger mamma och ger mig en kram.
Jag går ut ur sjukhusets entré och går mot Lindas hus. Jag slår koden och går in i hissen. När jag kommer upp ringer jag på den mörka trädörren.
-"Hej El!" Ropar Linnea när hon öppnar dörren. Jag blir som vanligt överfallen i en av hennes stora kramar.
-"Hej Linnea!" Säger jag.
-"Kom in!" Hon går åt sidan så att jag kan komma in.
Jag följer efter Linnea in i vardagsrummet. Där sitter Linda och Ogge.
-"Felix, Mihna och Oscar är på väg hit, och Omar kommer om 5 minuter!" Säger Linnea.
Vi går ut i köket och gör mat. När resten av gänget kommer så sätter vi oss och äter. Sen sitter vi och pratar ända till klockan blir 12. Då bäddar vi och går och lägger oss.
Jag lägger mig på madrassen. Bredvid mig, en bit bort, ligger Omar. Vi sover i vardagsrummet. Linda och Ogge sover i sitt rum, Linnea och Oscar sover i Jasmins rum och Felix och Mihna sover också i vardagsrummet fast en bit bort.
Omar öppnar sakta ögonen och tittar på mig. Jag tittar in i hans ögon och ler. Han breder ut armarna för att visa att jag ska komma och sova bredvid honom.
Jag ställer mig upp och tassar över golvet och kryper ner bredvid honom.
Jag vänder mig så att jag och han ligger ansikte mot ansikte. Jag lutar pannan mot hans bröstkorg, han lägger armarna om mig och håller om mig hårt.
-"Jag kommer sakna dig!" Säger jag och tittar på honom. Han tittar på mig och andas lungt.
-"Jag kommer sakna dig mer än du någonsin kommer kunna" säger han.
-"Det tror jag inte på!" Säger jag och fnissar tyst.
Han sätter sig upp och drar upp mig i hans famn. Han har bara på sig gråa mjukisbyxor och hans bara överkropp är varm mot min.
Han drar mig intill sig och viskar mot min nacke.
-"Jag älskar dig!"
-"Älskar dig mer!" Viskar jag mot hans hår. Han lossar lite på sitt grepp om mig och jag lutar mig mot hans bröstkorg.
**************************
-"Hejdå!" Ropar vi tjejer och tittar efter killarna som försvinner, vinkandes, mot planet.
Vi går hem till Linda igen. Sen går jag till sjukhuset och möter Hannah som kommer gående med Ronja. Efter dem kommer mamma körandes med pappa. Vi tar oss hemåt.
**************************
25 oktober 2016
**************************
Riiing, Riiiing, riiiiiiing ringer min mobil. Jag svarar samtidigt som jag förgäves försöker få upp låset till våran ytterdörr.
-"Hallå!" Svarar jag lite surt.
-"Hej" säger Linda. Jag hör direkt att det har hänt något.
-"Vad har hänt?" Frågar jag oroligt.
-"Kan du komma? Linnea är sjuk och Mihna är iväg med Sorry och jag behöver säga en sak till någon av er!" Säger hon.
-"Kommer om 5!" Säger jag, lägger på, låser upp, går ut, låser efter mig och springer mot höghuset där Linda och Ogge bor.
Det har gått ett tag sedan Ronja och pappa blev påkörda.
Nu har Tobias flyttat hit och Ronja är just nu hos honom. Och om jag inte är dum i huvudet så verkar Ebba och Tobias ha något på g. Men jag vet inte...
The Fooo killarna kommer hem den 11 november *suck* saknar dem sååå!
När jag kommer upp så öppnar jag dörren direkt till Lindas lägenhet. Jag trampar av mig mina dr Martines och hänger upp min dunjacka på en krok.
-"Jag är i vardagsrummet!" hör jag Lindas röst.
När jag kliver in i vardagsrummet ser jag en rödhårig Linda sitta i soffan med en filt kring sig.
Hon har nyligen färgat håret. Istället för blått är det som sagt rött.
-"Vad har hänt?" Frågar jag och sätter mig bredvid henne.
Som svar drar hon av sig filten så att jag ser hennes mage. Trots att den är ganska liten så kan jag se en liten bula.
-"Du är gravid?" Frågar jag. Hon nickar.
-"Jag gjorde ett test imorse, positivt!" Säger hon.
-"Det är ju jättekul!" Säger jag.
-"Mm... Men jag är inte säker på vem pappan är!" Säger hon. Jag tittar förfärat på henne.
-"Nej, asså jag har inte varit otrogen... Men... Jag..." Stammar hon fram och hennes ögon fylls med tårar. "Blev... Våldtagen... För ett tag sen.." Snyftar hon fram. Jag lägger armarna om henne och drar in henne i min famn.
**************************
Sorry om det blev rörigt! Jag vill bara säga att jag inte kommer uppdatera i helgen. Då kommer jag fokusera på att skriva! ❤️❤️ I've got plans for the future! ❤️❤️ Love yah! ❤️❤️
ВЫ ЧИТАЕТЕ
My dreamdaugther
ФанфикVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...