My dreamdaugther 17

1K 32 11
                                    

-"När?" frågar jag.

-"För en månad sen" säger hon.

-"Varför sa du inget?" frågar jag.

-"Jag kände mig så äcklig!" säger hon.

-"Kom" säger jag, ställer mig upp och sträcker ut handen mot henne. Hon tar den försiktigt men följer efter. Jag leder ut henne i hallen, sträcker henne hennes jacka, sätter på mig min egen jacka och mina skor, går ut i trapphuset och när Linda också har kommit ut så låser jag efter oss. Jag tar hennes hand och vi går iväg.

-"Var ska vi?" frågar hon.

-"Till sjukhuset" säger jag.

**********************

-"Här är pappret" säger en sjuksköterska och sträcker Linda ett papper.

-"Fader hittad: Oscar Molander" läser Linda.

-"Då behöver du inte oroa dig" säger jag. Linda ler med hela ansiktet.

-"Jag måste ringa Ogge" säger Linda.

-"Gör det" säger jag och tar pappret ur hennes händer. Medan hon ringer Ogge så läser jag att fostret är 3 månader gammalt. Eftersom att de bestämt att bröllopet ska bli av den 8 december så kommer Linda vara högravid. Wow!

-"Hej" säger Linda till Ogge i telefonen. "Freaka inte ur nu, men asså du kommer att vara två barns pappa i slutet av april!" säger hon. "Mmm... El är med, hon hjälper mig, älskar dig! Gratta Felix från mig och El! Puss!" säger hon sen och lägger på.

-"Vad sa han?" frågar jag.

-"Att jag kommer att bli lika bra mamma till nummer två som till Jasmin och att jag är världens finaste" säger hon.

-"Håller med honom" säger jag och flinar. Hon lägger armarna om mig och kramar mig hårt.

-"Du är världens bästa vän!" säger hon.

-"Du me!" svarar jag. Vi ställer oss upp och går ut ur sjukhuset.

-"Hey, kom vi måste gratta Linnea, hon fyller ju arton idag!" säger jag.

-"Just det ja!" säger hon och vi går mot Linneas och mitt hus.

Jag tänker tillbaka på dagen då jag träffade Linnea och Oscar. Tänk om inte Ronja hade gått fram till Bella, eller om de bara lekt, då hade jag inte fått en underbar pojkvän och underbara vänner!

Jag skakar av mig tankarna och går in i Linneas hus.

*********************

3 november 2016

*********************

-"Ella" hör jag en bekant röst ropa. Jag vänder mig om och ser Ebba komma springandes.

-"Tjena tjejen" skrattar jag.

-"Vart ska du?"

-"Till min kompis, vi ska kolla bröllopsklänning till henne, plus att hon är gravid så aa... själv?" frågar jag.

-"Jag ska till Tobias" säger hon och slår ner blicken samtidigt som hennes kinder blir blossande röda.

-"Visst är han helt omöjlig att motstå?" säger jag.

-"Jaa" svarar hon lite generat. Hon vinkar till mig och svänger in hos Tobias.

-"Hälsa Ronja från mig" ropar jag till henne innan jag springer till platsen där jag ska möta Linda.

Vi går omkring länge. Tillslut hittar Linda en jättefin klänning med accessoarer. Vi betalar och går sen hem till mig där vi ska möta Linnea.

-"Det är bara en fucking månad kvar innan jag blir 18!" säger jag när vi tre timmar senare sitter i soffan inne hos mig efter att vi har ätit.

-"Tare chill, det är precis som att fylla 17 eller 16!" säger Linnea och Linda viker sig dubbel av skratt.

***********************

11 november 2016

***********************

Killarna kommer rusandes mot oss på flygplatsen. Vi möts i en stor gruppkram.

Gruppkramen delar sig sen i fyra små kramar. Mihna har lyckats komma hit precis innan killarna kom så även Felix har sin flickvän här.

Vi åker till killarnas studio och sen hem till Linda och Ogge. Vi sitter och pratar länge.

När klockan är typ 12 så får vi och lägger oss.

Jag vaknar klockan 6 av att Omar knäar mig i magen i sömnen. Jag tar upp hans ena hand och pillar med hans fingrar.
**************************
-"Vakna gumman" hör jag Omars röst i mitt öra och snart känner jag hans läppar mot min kind. Jag slår upp ögonen och möts av Omars glada leende.
**************************
Det blev lite hoppigt! Men jag lovar att det blir bättre snart! Jag var bara tvungen att hoppa fram lite! ❤️❤️ Kommentera vad ni tycker! Och så skulle jag vilja att ni väljer: kyrka eller ute?? ❤️❤️❤️ Tack så sjuuuukt mkt för 3.1k reads! Love yah! ❤️❤️

My dreamdaugtherWhere stories live. Discover now