My dreamdaugther 27

748 27 13
                                    

Jag hade ju en tävling i kapitel 21! Och jag har helt glömt bort att presentera vinnaren, men här kommer det:

Vinnaren är:

*trumvirvel* 👏👏

@cissilissan (ursäkta om jag har råkat stava fel) hen tävlade med namnet Love! 💜💜

Så ja!

Att skriva mycket i helgen gick verkligen åt helvete! 👎

Men jag ska skriva så fingrarna blöder så att det kommer ett kapitel imorgon osså! 💜💜

Nuuuuuu kör vi! 👉

**************************

Jag öppnar ögonen och tittar rakt upp i ett tak.

Jag vrider försiktigt på huvudet och får se Omars ansikte någon cm från mitt.

Hans armar är hårt virade kring min midja och jag fnissar tyst.

-"Omar, vakna" väser jag.

Han öppnar sakta ögonen.

-"Uuuhhgh" gnyr han och jag pussar honom lätt på munnen.

-"Uuhgh" gnyr han igen och jag sätter mig upp.

Det drar lite i sidan av min mage men inte på något obehagligt sätt, utan mer för att stygnen inte riktigt läkt.

När vi var fastknutna i gränden så skar en av männen upp min och Ebbas mage.

Jag kryper över den halvt vakna Omar och går fram till fönstret.

Jag lägger armarna på fönsterbrädan och låter solens strålar värma mina kinder.

Precis utanför fönstret breder ett stort turkost hav ut sig.

Spaniens hav.

Det är den 20 april och vi är i Spanien för att fira att worldtouren blev så lyckad.

Jag skulle ju ha börjat öva med Lovi för att vi skulle få släppa en skiva, men det visade sig att Julia, inte alls hade några sådana planer.

Hon låste in oss i en städskrubb. Därinne hittade vi en lapp där det stod vad hon ville.

Och det var typ samma sak som männen i gränden ville.

Linda födde sin lille son ganska direkt efter att vi kom hem från worldtouren.

Han heter Love, men det uttalas som kärlek på engelska.

Ogge ville att han skulle heta Love på det svenska sättet men Linda ville att det skulle uttalas kärlek på engelska.

Jag vänder mig mot den lilla madrassen på golvet. Där ligger Ronja och sover.

Idag fyller hon 4 år. Jag går fram till Omar och bokstavligen släpar honom ur sängen.

Han ställer sig upp och går fram till sin väska.

Han drar ett par grå mjukisbyxor över benen och en T-shirt över överkroppen.

Han går fram till Ronja och försiktigt lyfter han upp henne och håller henne mot sin kropp.

Jag drar på mig en one piece över min pyjamas och följer efter Omar som börjar gå mot Linnea och Oscars rum.

Jag öppnar dörren och vi går in.

Oscar och Linnea sitter i en av sängarna och pratar lågmält med varandra.

-"Hej" säger Oscar och tar Ronja ur Omars famn.

Försiktigt läger Oscar, Ronja bredvid den lilla sovande Bella.

Det knackar på dörren och Ebba, Tobias, Felix och Mihna, som bär på en sovandes Jasmin, in.

Några minuter efter kommer Ogge med Love i famnen.

Ytterligare några minuter senare kommer Linda.

När alla är samlade så väcker vi Ronja, Bella och Jasmin.

Ronja får sina presenter och blir firad, sen går alla till sina respektive rum.

En timme senare möts vi i entrén och går ner till havet.

**************************

Förlåt för usel uppdatering och ett uselt kapitel! Men jag har ingen inspiration!

Jag kommer lägga upp ett kapitel som kommer vara några år senare. Sen kommer novellen vara slut!

MEN! Det kommer en tvåa! Den kommer heta My Goodbye

Den kommer ut några dagar efter att den här är slut!! 💜💜💜💜

Jag har också lagt upp en ny novell! (För att inte det ska bli något missförstånd: den har inget med My Deramdaugther att göra!) 💜💜

Är ni med på en big Bang??

👏👏🙌

Hare bra! 😘😘 pöss pöss

My dreamdaugtherWhere stories live. Discover now