Doktorn säger att jag får sätta mig bredvid Ronja om jag lovar att vara ur vägen. Det går flera timmar. Tillslut blir det svart för mina ögon och jag somnar.
Jag vaknar inte så länge senare när jag ligger i en säng. Doktorn som sa att Ronja kanske inte skulle överleva sätter sig bredvid mig.
-"Jag har goda nyheter" säger hon. Jag sätter mig käpprakt upp i sängen och tittar med tindrande ögon på henne.
-"Din dotter kommer att överleva, just nu ligger hon sövd, hennes hjärta blev överasträngt, men vi har lyckats fixa det så hon kommer med all säkerhet överleva. Hon måste vara kvar här 2 veckor men sen får hon komma hem" säger doktorn.
-"Hur ska jag kunna tacka er?" frågar jag.
-"Att din lilla dotter får leva vidare är tacken nog! Du ska bara veta hur mycket det betyder att en patient överlever!" säger hon och kramar om mig. Hon tar min hand och drar med mig till Ronja. När vi kommer in sitter mamma och Hannah vid Ronjas säng. Jag sätter mig bredvid Ronjas huvud.
Efter ett tag kommer jag ihåg min mobil och sätter på den.
200 missade samtal, varav 100 är från Omar, och 70 sms. Jag ringer Omar.
-"Ella! Vart har du varit? Jag har varit så jävla orolig! Mår du bra?" säger han.
-"Hej Omar, jag har varit på sjukhuset, Ronja och pappa blev påkörda, men de mår bra nu, och jag mår också bra! Kan du komma och hämta mig?" frågar jag.
-"Klart jag kommer! Puss ses!" säger han.
-"Puss" säger jag och lägger på.
-"Jag åker hem! Kan ni hålla ett öga på Ronja, jag kommer tillbaka om några timmar" säger jag till mamma och Hannah och ställer mig upp.
-"Såklart!" säger Hannah och ger mig en kram. Dörren öppnas och Omar kommer in. Han går fram till mig och kramar mig hårt.
-"Älskade du, försvinn inte så, jag blir orolig! Du vet att om du försvinner så försvinner mitt hjärta!" säger han.
-"Älskar dig" säger jag.
-"Älskar dig mer, men du svarade inte!" säger han och skrattar lätt.
-"Jag lovar, jag ska inte försvinna!" säger jag och kysser honom lätt på läpparna. Han släpper mig och hälsar på Hannah och mamma.
-"Ella, du vet att det är Omar i The Fooo du nyss kysste va?!?" säger Hannah.
-"Nej det visste jag inte!" säger jag ironiskt och Hannah himlar med ögonen. "Meh, såklart jag vet!" säger jag. Omar skrattar lågt och stryker Ronja över kinden.
Jag tittar på hans ögon som mjuk studerar Ronjas ansikte. Han tittar på henne som om det vore hans egen dotter.
Ronja kommer ha två bra pappor! Tänker jag innan Omar tar min hand och vi går ut.
**************************
Riiiing... Riiiing... Riiing... Låter det från min mobil. Jag drar upp den och tittar på skärmen. 'Tobias 😡' står det över skärmen och jag påminner mig själv om att byta smiley på hans kontakt samtidigt som jag svarar.
-"Tjena!" Säger jag.
-"Hur mår Ronja? Jag hörde att läget blivit bättre sen igårkväll!" Säger han.
-"Jo, hon mår bra! Du är en superpappa sa hon i sömnen!" Fnissar jag samtidigt som Omar lägger armen om mina axlar, drar mig intill sig och jag lägger huvudet mot hans axel.
-"Söt hon är! Jo jag skulle säga en sak till dig!" Säger han.
-"Vad?" Frågar jag.
-"Jag ska flytta, till Stockholm!" Säger han.
-"Va roligt! Då kan Ronja få träffa sin superpappa mer!" Skrattar jag.
-"Ja, det ska bli superkul! Mamma och pappa är där nu och fixar med lägenheten! Vi flyttar i helgen!" Säger han.
-"Jag och min kompis Ebba kan komma och möta dig" säger jag.
-"Awesome! Ses, hälsa Ronja när hon har vaknat!" Säger han.
-"Klart jag ska! Hejdå!" Säger jag och lägger på.
-"Tobias?" Frågar Omar.
-"Yepp!" Säger jag och kysser honom lätt på kinden.
-"Jag måste ringa min kompis bara, det tar 2 minuter!" Säger jag.
-"Okej!" Säger han, ställer sig bakom mig, lägger armarna om min midja och läger huvudet på min axel.
-"Hallå?" Svarar Ebba när jag ringer henne.
-"Hej det är Ella!" Säger jag.
-"Hej Ella!"
-"Jag tänkte fråga om det är ok om vi går och möter min dotter Ronjas pappa vid tåget på lördag?" Frågar jag.
-"Såklart!" Säger hon.
-"Bra, gör du något nu?" Frågar jag.
-"Nej!" Säger hon.
-"Skulle du vilja komma och joina mig och min pojkvän?" Frågar jag.
-"Visst!" Säger hon. "Var är ni?"
-"Vi kommer till plattan om några minuter, du kan väl möta oss där!" Säger jag.
-"Of course!" Säger hon.
-"Bye!"
-"Bye!" Jag lägger på och lägger mobilen i fickan.
-"Ebba joinar oss om några minuter!" Säger jag till Omar.
-"Kul!" Säger han och placerar en liten kyss på min högra tinning.
Vi sätter oss på ett café vid plattan och 10 minuter senare kommer en glatt leende Ebba fram till oss.
-"Hej!" Säger hon.
-"Hej!" Säger jag och kastar mig om halsen på henne.
**************************
En halvtimme senare ringer Omars mobil.
-"Tja bror, Joo, det är bra! Själv?? Okej vare nått du ville? Va?!? Redan? Jaha! Okej! Ses imorgon! Bye bror!" Säger han och lägger på.
-"Jag och killarna kommer åka iväg till England imorrn istället för på torsdag!" Säger han.
**************************
Sorry för lite tråkigt kapitel! Men det blir bättre om ett tag.
ESTÁS LEYENDO
My dreamdaugther
FanficVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...