Yaay!!! Ett kapitel!! Wooohoo!!
Okej, ta dig samman Thea!
Tja! Kul att det kommer ett kapitel va?! ;)
Ne men nu ska jag skriva, klockan är 7.14 och jag kan inte somna om! (Det är lördag!)
Har alla lyssnat på 97 ways?? Om man inte har det så gör det!
Och som Linnea Näslund och Christian nånting sa så; om du redan har lyssnat så lyssna igen! För det är värt det! ;)
Lyssna på POPin it elr om den heter POPing it, lite osäker! Också av TF! Så härlig video! ;)
Juste, jag har bestämt att det kommer komma ganska många kapitel med personbyte, jag har kommit på en awesome ide!
Och i den här novellen har Felix en lillasyster, just so evrybody know! (Sry för värdelös stavning! ;))
Och jag har ingen aning om killarna svär mycket, men asså i novellen kan det som ni kanske märkt förekomma lite svordomar!
Men nu! Som programledarna i mello säger:
Nuuuu kör vi! 👉
**************************
******Oscars perspektiv******
-"Linnea vad har hänt? Lugna dig gumman" säger jag och drar ner Linnea i min famn.
-"Ella...hon ligger i...koma! Och det är....110 att hon...inte...vaknar" säger Linnea.
Jag känner hur allt blir tomt i min kropp.
Ella, hon var ju nyast i gänget, aa utom Mihna då, men hon var ändå en nära vän.
Vafan händer nu! Hon kan ju inte bara dö! Inget blir sig likt, och Vadfan ska hända med Omar, han kommer ju typ dö om Ella dör.
******Ogges perspektiv******
Jag går fram till Linda och sätter Omar i en av de lediga stolarna bredvid henne.
-"Koma! Och det är....110 att hon...inte...vaknar" hör jag Linnea snyfta från Oscars famn.
-"Pratar de om Ella?" Frågar jag och sätter mig på huk framför Linda.
Hon nickar sakta.
Jag känner att min kropp blir slapp, Vadfan händer?
Ella, en av mina närmaste vänner, hon kan väl fan inte dö!
Jag tittar mot Felix och Mihna.
Felix sitter i en stol med Mihna i knät. Felix pratar med någon i telefon.
-"Ja, bra, hejdå" säger han och lägger på.
******Felix perspektiv******
Det kändes sjukt jobbigt att ringa till Hannah, hon är den ända jag har numret till i Ellas familj, eftersom att min lillasyster är kompis med henne.
Just don't ask me Why I have her Number, cause I don't know!
Men eftersom jag skulle bli jätte ledsen om ingen ringde mig om någon av mina systrar låg på sjukhus, så kände jag att jag var tvungen.
Mihna lutar huvudet mot min axel och sluter ögonen.Jag kan se en tår som rinner ned för hennes kind.
Jag lägger mina armar kring henne.
******Omars perspektiv******
Jag kan inte fatta det! Ella, mitt jävla allt, hon får inte dö!
Jag lägger pannan i händerna och jag känner hur det rinner tårar längs mina kinder.
Jag tänker tillbaka på den gången vi träffades första gången. Eller när jag såg henne för första gången.
###########################
Flashback!
###########################
-"Hejdå mamma, ja, jag kommer åker hem den artonde för att säga hejdå till alla kompisar!" Säger jag och skrattar för mig själv.
-"Okej, ta hand om dig gubben!" Säger mamma,
-"Ja mamma, jag är 17, inte 3, jag kan ta hand om mig själv! Hejdå!" Säger jag och lägger på.
Jag går in på spotify och sätter på Monster av Rihanna och Eminem. Egentligen är den låten inte så sjukt bra, det är nog mest för att Rihanna är med som jag lyssnar på den.
När andra refrängen kommer, börjar jag känna mig utstirrad.
-"Han ser ut som pappa!" Hör jag en liten barnröst säga.
-"Det är fult att peka gumman, men Jaa, han ser ut som pappa!" Hör jag en ljus vacker röst säga. Jag kan inte låta bli att titta mot rösterna.
På sätet bredvid mig fast på andra sidan gången sitter en tjej i 3 årsåldern, och bredvid henne sitter en ljushårig tjej i min ålder.
###########################
Flashback avbruten
###########################
-"Omar, kom, vi får gå in till Ella!" Säger Felix och tar tag i min arm.
Jag följer efter och sätter mig vid Ellas huvud.
Hon har ett stort bandage om huvudet, hennes högra, gipsade, ben är upphöjt och hennes högra arm gipsad.
-"Ella, du måste vakna, för allas skull!" Säger Linnea och tar Ellas hand.
Jag tittar på Linnea som tittar med så mycket vänskap i blicken på Ella.
Hur starkt kan en vänskap bli? Det ser ut som att Linnea håller på att förlora en del av sig skälv, men det kanske är så det är! Linnea och Ella är som en hel person, så det stämmer nog ganska bra!
Tänker jag och suckar.
**************************
Tjabba tjena hallå!
Ne men, oj! Ella dör! Neej!
Jag ska berätta en hemlighet! Jag hade inte tänkt att hon skulle hamna i koma, men det blev ändå så!
Juste, jag skrev i förra kapitlet att boken snart (eller aa, om ca 10 kapitel) är slut.
Och tyvärr är den det!
MEN! Jag kommer göra en tvåa! Jag fick världens Ide! Så jag kommer göra en tvåa! Men vad tvåan heter skriver jag när vi kommer närmare slutet!
Såå, är ni med på en big Bang?
👏👏🙌
Hare bra 😘😘 pöss pöss
VOCÊ ESTÁ LENDO
My dreamdaugther
FanficVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...