My dreamdaugther 13

1.2K 31 4
                                    

-"Hur ska vi göra?" Frågar Tobias när jag ringer honom på kvällen.

-"Kanske att jag har henne i veckorna och du har henne på loven?" Säger jag.

-"Det är bra!" Säger han.

-"Jag åker till Stockholm imorgon, så kan väl du ha henne i någon vecka efter det!" Säger jag.

-"Såklart, om hon tycker det är ok!" Skrattar han.

-"Jag tror det, jag frågar henne imorgon!"

-"Du Ella, förlåt för allt jag har gjort!" Säger Tobias sen.

-"Det är okej!" Säger jag.

-"Jag hoppas vi kan vara vänner!" Säger han.

-"Det hoppas jag också" säger jag.

-"Godnatt Ella"

-"Godnatt Tobias" säger jag och lägger på. Sen lägger jag mig ner på madrassen och somnar.

**************************

-"THE FOOO, THE FOOO, THE FOOO" mässar alla fans utanför tågstationen.

Jag imorse lämnade jag Ronja hos Tobias och åkte sen till Stockholm. Nu står jag på en tom tågperrong. Eller aa, Linnea, Linda och en till tjej är här.

Tåget rullar sakta in på perrongen och fansen skriker ännu högre.

Killarna kommer ut och kastar sig över oss tjejer. Oscar och Ogge kastar sig över Linda och Linnea. Felix kastar sig över den andra tjejen som jag antar är hans flickvän Mihna.

Omar går fram till mig och öppnar sin famn. Jag lägger armarna om hans nacke och kramar honom hårt.

-"Menade du verkligen det du sa på intervjun?" Viskar jag i hans öra.

-"Varför skulle jag inte gjort det?" Viskar han tillbaka.

-"Vet inte" jag känner hans andetag när han skrattar mot mitt hår.

-"Du är rolig" skrattar han. "Det är en av 1000 anledningar till att jag sa som jag sa" lägger han till.

-"Jag älskar dig" säger jag.

-"Älskar dig mer!" Säger han, lägger två fingrar under min haka, vänder upp mitt huvud och pressar försiktigt sina läppar emot mina. Jag ställer mig på tå och han lägger händerna kring min midja.

Han låter sina läppar lämna mina och tittar på mig med busiga ögon. Han tar min hand och drar med mig till bilen som står utanför stationen. Vi sätter oss och åker till Globen. Där ska killarna ha sin Stockholms-show.

Jag, Linda, Linnea och Mihna ställer oss utanför killarnas loge. Daff går förbi och drar med sig mig, Linnea och Mihna en bit bort.

-"Så här är det tjejer..." Säger Daff och förklarar vad som ska hända och vad vi ska göra.

Två timmar senare sitter vi tjejer i våran loge. Vi fick en egen loge trots att vi inte ska göra annat än att byta om. För efter konserten ska vi gå med killarna på en resturang.

Vi byter om. Jag tar en svart klänning med tight top och utstående kjol. Linnea sätter på sig en likadan fast vit, Linda tar en likadan som mig och Linnea fast mörkblå. Mihna tar också en likadan fast rosa. Vi sätter upp håret på samma sätt. I en enkel knut.

När det är 10 minuter kvar innan killarnas konster börjar så sätter vi oss bakstage och tittar på.

Killarna gör entré på scenen och fansen skriker så högt att jag knappt hör musiken.

Killarna dansar som aldrig förr och fansen kan inte vara tysta.

När sista tonen klingat ut tar jag och Linnea tag i Lindas armar och drar henne mot scenen.

-"Vi kan inte gå ut!" Säger Linda.

-"Joo" väser Mihna och knäpper på en liten mic på Linda. Vi lyckas få ut henne på scenen och ställer oss en bit bort med killarna.

Linda tittar panikartad på oss där hon står mitt i strålkastarljuset. En kamera riktas mot henne, hela konserten har blivit filmad och direktsänd så nu är hennes ansikte uppe på alla som tittar på dettas Tv skärmar.

**************************

Cliffhanger (<-- Stavning???) aja nästa kapitel kommer så fort jag har tid! ❤️❤️

Jag skulle bli glad om alla som läste bara kunde skriva en kommentar om vad ni tycker! Bara en liten kort! ❤️❤️ Om ni vill! Inget måste men det skulle vara lite kul att få veta om någon vill att jag ska ändra något! ❤️❤️

My dreamdaugtherWhere stories live. Discover now