Tänkte go whit the flow och göra en tävling. Men först kommer kapitlet! <3<3
**************************
-"Du är från Skåne va?" frågar Linnea vänligt.
-"Precis, du är från Stockholm!" säger jag.
-"Precis!" skrattar hon. Jag kollar på klockan. 13.24.
-"Jag och Ronja ska äta lunch nu, vill du och Bella följa med?" frågar jag.
-"Visst" säger hon och ler.
-"Ronja, Bella" ropar vi. Våra busfrön till döttrar vägrar ju såklart följa med så vi ställer oss upp och börjar gå iväg. Efter några sekunder känner jag en liten hand i min. Det är Ronja. Jag tittar på Linnea och ser att Bella har tagit hennes hand. Vi går iväg och sätter oss på en pizzarestaurang. Vi beställer och sitter och pratar.
-"Pappa?" frågar Bella.
-"Han skulle till studion" säger Linnea, Bella nickar och tittar ner i sin mat igen.
-"Hur träffades du och Oscar?" frågar jag.
-"Jag gick i hans bästa väns klass! Oscar är med i ett band som heter The Fooo, de bildades 2012, men innan de var de kompisar. En dag i typ juni 2012 så var jag hemma hos Felix, då bjöd han in Ogge och Oscar. Det var ju då jag träffade Oscar. Det var typ kärlek vid första ögonkastet!" säger Linnea och rodnar lite. Jag skrattar.
-"Vart är Ronjas pappa?" frågar Linnea. Jag tittar ner i bordet.
-"Han lämnade mig, Ronja har aldrig träffat honom, men vi träffades på grund av att han och jag går i samma klass" säger jag.
-"Förlåt jag visste inte!" säger Linnea och det låter som att hon menar det. Jag tittar upp.
-"Det är okej, jag har mina kompisar!" säger jag och ler.
-"Nu har du mig och Oscar också!" säger Linnea och flinar. "Du måste följa med till studion och träffa resten av killarna någon dag!" säger hon sen och flinar ännu större.
-"Ja, det vore kul!" säger jag och flinar också. Jag kollar klockan. 14.43. "Gillar du att shoppa?" frågar jag sen. Linnea tittar på mig som att jag vore galen.
-"Vad tror du?" frågar hon och flinar stort.
-"Jag tror du tycker det är awesome! Jag hoppas du tycker det är awesome, för jag tänker shoppa och jag tänker dra med dig, Bella och Ronja" säger jag och flinar. Linnea betalar och vi ställer oss upp. Ronja klättrar upp i sin vagn. Bella klättrar upp i sin. Vi går runt ett tag i några affärer. Bella och Ronja somnar i sina vagnar. Efter en och en halv timme säger Linnea att hon måste gå.
-"Det har varit jätteroligt att vara med dig! Men jag måste gå, jag och min familj ska på middag i kväll, och jag måste duscha. Men ring mig så kan vi ses igen!" säger Linnea och ger mig en lapp. Jag tar den och ser ett nummer.
-"Vi ses!" säger jag och går åt motsatt håll. När jag kommer hem öppnar Hannah dörren och hjälper mig att dra in Ronjas vagn in i hallen. Jag låter Hannah ta hand om Ronja och går in i badrummet. Jag drar av mig kläderna och går in i duschen. Jag trycker ut lite genomskinligt schampo (Hoppas det stavas så! J) i håret och låter det sedan sköljas ur. Jag kliver ur duschen och lindar en handduk kring kroppen. Jag fönar håret och låter det falla platt över ryggen. Jag går ut och upp till rummet jag och Ronja lånar. Där tar jag fram en svart klänning. Jag sätter på mig ett par trosor, en tub-bh och ett par genomskinliga, svarta tights. Sedan sätter jag på mig klänningen. Den har inga ärmar, vid midjan blir den vid och står ut. Den räcker mig typ till knäna. Jag sätter upp håret i en hög hästsvans. Sen kommer Ronja in i rummet. Hannah kommer efter. Hannah har en likadan klänning som jag på mig fast guldig. Hennes blonda hår är utsläppt och faller över hennes axlar. Hon är fint och naturligt sminkad och hennes smil-gropar syns när hon ler. Hade jag varit kille hade jag lätt velat bli tillsammans med henne. Ronjas bruna hår är flätat och hon har en liten rosa klänning på sig. Jag sätter en liten blomkrans i hennes hår. Hon ler, tydligen brås hon på moster för även hon får små smil-gropar i kinderna. Jag drar snabbt ut lite foundation i ansiktet, fäster det med puder och sätter på lite mascara och rosa läppstift. Jag kramar om Hannah och Ronja, då ringer det på dörren.
*******************
Hoppas ni tyckte om sjätte kapitlet! Kommentera gärna! <3
Nu kommer tävlingen!
Ni kan tävla med er själva, en påhittad person eller någon annan!
Kommentera: Namn, utseende, intresse och eran kik om ni har!
Personen i novellen kommer att vara 17 år så ni behöver inte kommentera ålder! Good luck! <3<3<3<3<3 (Det är en tjej jag behöver!)
YOU ARE READING
My dreamdaugther
FanfictionVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...