My dreamdaugther 12

1.2K 31 6
                                    

Jag sätter mig tillrätta på stolen i tåget. Ronjas lilla huvud vilar mot min axel.

Det har gått 3 veckor sen intervjun med killarna. Nu är jag på väg ner till Malmö för att säga hejdå till mina kompisar.

The Fooo-killarna kommer hem om två dagar och ska göra sin sista konsert i Stockholm. Sen kommer de vara hemma i några veckor, sen ska de göra en worldtour. Då kommer de vara borta i 2 månader.

När vi kommer fram åker jag och Ronja hem till Simon och Wilma.

På morgonen dagen efter tar jag med mig Ronja ut på stan. Vi träffar Ronjas vänner. När jag träffar Viktor, Emelie och Felix så börjar jag nästan gråta. Vi bestämmer att de ska hälsa på uppe i Stockholm på nobemberlovet.

När jag och Ronja har varit med Emelie ett tag och hon blir tvungen att gå hem så får jag världens ide.

Jag går hem till Tobias. När jag ringer på öppnar hans mamma Diana.

-"Hej Ella, det var länge sedan! Åh vilken söt flicka, hon var extremt lik dig!" Säger hon och kramar om Ronja.

-"Ja, det är min dotter!" Säger jag.

-"Vem är pappan?"

-"Tobias"

-"Nej, han har inte berättat att han har en dotter" säger Diana.

-"Han ville inte att någon skulle få veta det" säger jag.

-"TOBIAS!" Ropar hon.

[Sätt på "They just don't know you" av Little mix!]

-"Ja, jag kommer" ropar han tillbaka. Han kommer ut i hallen. Men när han får syn på Ronja fryser hans knän och han blir stående i dörröppningen.

Han tittar frågande och lidande på mig. Jag ger honom en kort nick när Ronja plötsligt ropar:

-"Pappa!" Och springer fram till Tobias. Han tittar än en gång lidande på mig men tar upp henne i famnen.

När hon slår sina små barnarmar kring hans hals så mjuknar hans blick och han går fram till mig och ger mig en kram.

-"Förlåt" säger han.

-"Det är ok" säger jag.

-"Så det är sant" säger Diana.

-"Ja, jag ville inte att någon skulle mobba mig för att jag var pappa så jag dumpade Ella och började mobba henne istället!" Säger han och hans ögon blir blanka.

-"Inte gråta pappa" säger Ronja och kramar Tobias ännu hårdare.

-"Jag har varit väldigt dum mot din mamma, hjärtat!" Säger han.

-"Men jag tycker om dig ändå" säger hon. Tobias tittar förvånat på mig.

-"Visst är hon underbar" säger jag.

-"Svårt att inte älska henne!" Svarar han. Ronja fnissar lite mot Tobias axel.

**************************

Det blev lite kort men jag tyckte det var ett bra slut på kapitlet! ❤️❤️ Nu ska jag gå till bussen för att åka till min nya skola! Sååå nervös! Wish me luck! "It's time to make a wish!" Hahah skoja! :P såååå tråkig humor jag har! Aja seeeee uuuu när jag har tid! Love Yah guys! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Jag kommer också från och med nu skriva vilket kapitel det är som "titel" bara så alla vet! ❤️❤️

Min mobil laggar ibland så jag kan inte svara på alla kommentarer men jag vill bara säga att det är sjukt motiverande när jag får kommentarer tex. Skriv mer!

Så jag blir sjukt glad för kommentarer men kan inte alltid svara! ❤️❤️

My dreamdaugtherWhere stories live. Discover now