Sorry för att kapitlet dröjde! Men jag har lite fullt upp!
Dessutom har jag börjat spåna på en till novell, eller ja... En fan fiction, men den här gången till Union J och inte till The Fooo!
Ni kan väl skriva en kommentar vad ni tycker om den idéen!
Well, nog pratat! (Skrivet;)) här är kapitel 21! (Höll på att skriva 12...) :D Hope you like it!
Just det! I detta kapitel kommer jag hoppa mellan lite olika personer! Men nästa... Eller kapitlet efter det kommer det vara som vanligt! :D
Okej, jag ska skriva kapitlet nu! :D
**************************
Jag har varit på skivbolaget hela dagen nu! Klockan är 17 och om 1h ska jag vara hos Linnea.
Jag springer upp för trappan upp till våran ytterdörr.
Jag öppnar och möts av mammas strålande leende.
-"Jag ska till Linnea om en halvtimme så kan du ta hand om Ronja?" Frågar jag.
-"Såklart kan jag det!" Säger mamma.
-"Du är bäst!" Säger jag och kramar om henne.
Jag springer upp till badrummet och duschar snabbt.
Jag går in i mitt rum och sätter på mig ett par jeans och en rosa stickad tröja.
Jag drar på mig strumpor och springer ner i hallen.
Eftersom att jag är lite sen tar jag cykeln och cyklar iväg mot Linnea.
Halvvägs dit är det en stor isfläck över hela vägen. Jag tänker snabbt att jag borde cykla runt den.
Jag styr mot trottoaren men ser att isfläcken sträcker sig ända upp på trottoaren. Så jag styr mot mitten av vägen.
Plötsligt halkar cykeln och jag trillar ihop mitt på vägen.
-"ELLA!" Hör jag en välbekant röst säga innan jag känner smärtan och skriker.
Mitt skrik dränker alla andra ljud.
******Omars perspektiv******
Jag var på väg till Linnea när jag ser i ögonvrån hur någon trillar med sin cykel mitt på vägen.
Jag tittar dit rent reflexmässigt, jag ser att det är Ella som ligger på marken.
Jag flyttar blicken en bit nedåt gatan och ser en bil komma körandes i full fart.
-"ELLA, kom fort!" Ropar jag men hinner bara säga hennes namn innan hon blir träffad av bilen och hon börjar skrika. Jag sjunker ihop på marken och lyckas på något mirakulöst sätt få upp mobilen.
Jag slår Felix nummer som är det ända jag kan utantill.
-"Hallå, det är Felix!" Säger Felix efter flera signaler.
-"Strömvägen 6, kom fort!" Är det ända jag hinner säga innan rösten brister.
-"Omar, vad har hänt? Varför ska vi komma till Strömvägen?" Frågar Felix.
Jag försöker förtvivlat svara honom men min röst hörs inte.
-"Stanna där du är! Vi kommer!" Säger han efter ett antal försök att få mig att säga något.
Jag stänger av samtalet och lutar huvudet i händerna.
Efter 10 minuter kan jag känna doften av Linneas parfym.
-"Omar, snälla res dig upp!" Säger Linda och jag känner tjejernas armar som försöker resa mig upp.
Jag låter dem lyfta upp mig. De lyfter med gemensamma krafter upp mig på Felix rygg.
Mihna säger något i sin telefon och jag kan se att Ogge och Oscar sitter vid Ella.
******Oscars perspektiv******
Jag tittar på Ellas likbleka ansikte. Hennes vanligtvis ljusa hår är rött av blod.
Jag ser att hennes läppar börjar bli blåa. Jag fattar att hon börjar få svårt att andas.
Jag drar ner dragkedjan på hennes jacka och tar tag i halsen på hennes tröja.
För att hon ska behålla värmen sliter jag bara upp den en liten bit. Hennes läppar återtar normal färg.
-"Hon får lägre puls!" Säger Ogge som håller koll på hennes puls i handleden.
-"Ambulansen kommer snart" hör jag Mihnas röst säga.
Hon sätter sig ned bredvid oss och tar Ellas andra hand.
-"Kämpa El, kom igen, för allas skull, kämpa vännen" säger hon. Ellas ögonlock rör sig oroligt och hon gnyr tyst.
Plötsligt omringas vi av blinkande blåljus, ambulanser och polisbilar.
Fyra ambulans sjuksköterskor hoppar ut ur en ambulans. De kör ut en bår.
Jag och Ogge lyfter sakta och försiktigt upp Ella på båren.
Mihna, Linnea och Linda hoppar in i ambulansen. Den slår på blåljus och åker iväg.
Ogge hjälper Felix att lägga Omar över min rygg. Sen går vi hem till Ogge.
Vi ringer en taxi som stannar precis utanför.
Vi åker till sjukhuset.
-"Ella Svensson" säger Felix.
-"Rum 500" säger kvinnan.
Vi åker upp till femte våningen. Omar står tyst och stödjer sig på Ogge.
När vi kommer fram till rum 500 sitter tjejerna utanför, alla tre med ansiktet vilande i händerna.
-"Vad har hänt?" Frågar jag och går fram till Linnea.
-"Ella...hon ligger...i..."börjar Linnea innan hon brister ut i tårar.
**************************
Okej, sorry för lite kort kapitel! Men det blir bättre på månda! ❤️ Vi börjar närma oss slutet, men det är nog 10 kapitel kvar tror jag. ❤️❤️ Skriv gärna en kommentar om vad ni tycker! ❤️❤️
Juste, vinnaren i Namntävlingen är *Trumvirvel* Lollz01 ❤️❤️ Grattis! 👏👏
Ni som inte vann, var inte oroliga! Jag kommer ha många fler namn tävlingar! Tex nu!
Jag behöver ett killnamn! Lite ovanligt! ❤️❤️ Tack på förhand!
Nu ska jag börja skriva på nästa kapitel!
Och som vanligt, det kommer inget kapitel i helgen!
Som Kejjo säger:
Är ni med på en big Bang?
👏👏🙌
Hare bra! 😘😘 pöss pöss
ESTÁS LEYENDO
My dreamdaugther
FanficVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...