Jag vaknar på morgonen utvilad. Jag går in i badrummet och tar en snabb dusch. Jag torkar mig och fönar håret. Jag lindar en handduk kring kroppen och går in i mitt rum. Jag drar snabbt på mig en bh och ett par trosor. Sen står jag och velar. Ska jag ha en leopardfärgad tunn klänning som är längre bak, eller ska jag ha en ljusbrun tunn klänning som är längre bak än fram.
-"Emelie" ropar jag.
-"Vilken?" Frågar jag sen när hon kommer in.
-"Den!" Säger hon och pekar på den leopardfärgade. Jag ler mot henne och hon går ut. Jag drar på mig den leopardfärgade klänningen och ett par ljusbruna strumpor. Sen sätter jag på mig en guldig kedja om halsen, en om handleden och ett par stora guldiga ringar i öronen. Jag lockar håret. Sen sminkar jag mig. Vanliga basen. Sen tar jag lite ljusbrun ögonskugga. Mascara och för ovanlighets skull, en tunn eyeliner. Sen tar jag lite ljusrosa läppstift. Jag går ut i köket där Emelie sitter med en likadan klänning som min fast rosa. Hon har satt på Ronja en vit t-shirt med ett leopardfärgat peace-märke på, ett par svarta jeans och rosa strumpor. Vi äter en snabb frukost, borstar tänderna och går ut i hallen. Där står det en stor resväska. Jag drar på mig ett par mörkbruna, högklackade kängor och min bruna skinnjacka. Jag tar mina ray-ban solglasögon och sätter dem i håret. Jag sätter på Ronja hennes ljusblå converse och svarta jacka. Emelie tar en svart skinnjacka och svarta högklackade kängor. Jag tar min handväska och vi går iväg till skolan. När vi kommer fram, kommer Sandra som är en av mina vänner, fram till oss. Hon hälsar på oss och står sen och pratar med Ronja. Simon kommer gående mot oss. Ronja släpper Sandras mjuka blick och springer fram till honom. Jag och Emelie hänger av våra jackor på Simon, sen går vi och sätter oss framför scenen.
-"Välkommna till Strömdahls gymnasiums terminsavslutning" säger min rektor.
-"I år har teatergymnasiet, och sång och dansgymnasiet avslutning tillsammans" fortsätter hon. Jag ser mig omkring, några av ansiktena från sång och dansgymnasiet känner jag igen. Men de flesta är helt okända. När alla klasser fått sina betyg och allt sånt är klart, säger jag hejdå till Viktor, Emelie och Felix. Några tjejer i klassen kommer och ger mig en kram. Jag tar Ronjas hand och går hem. Simon åker tillbaka till sjukhuset. Han, Wilma och Elias ska bo på sjukhuset ett tag sen ska de åka till Wilmas föräldrar över sommaren. När vi kommer in i vår lägenhet lägger jag resväskan i Ronjas barnvagn och går ut igen. Jag tar upp min mobil och kollar klockan. 13.03, tåget går 13.30 så vi kommer hinna. När klockan är 13.20 kommer vi fram till tågstationen. Jag köper en glass till Ronja och en kaffe till mig själv. Vi sätter oss på stationen och väntar på tåget. När tåget kommer får jag hjälp av en 30 årig kvinna med en ungefär 7 årig son, att få vagnen ombord. Jag och Ronja sätter oss på våra platser.
*1h kvar till Stockholm*
-"Mamma, han ser ut som pappa!" Säger Ronja. Jag hade visat bild på Tobias för Ronja. Så hon visste hur hennes pappa såg ut. Jag tittade åt det håll Ronja pekade. Bredvid henne men på andra sidan gången sitter en kille i min ålder. Han ser faktiskt ut lite som Tobias. Mörkt hår, mörka bruna ögon och lite ljusbrun hy. Han har visserligen mörkare hår och ögon än Tobias men det var ganska likt.
-"Det är fult att peka gumman, men ja, han ser ut som pappa!" Säger jag. Killen som Ronja pekat på tittar på oss. Jag ler mot honom.
-"Hon tyckte bara att du påminde om hennes pappa!" Säger jag.
-"Jaha" säger han vänligt och vänder sig framåt igen. Resten av resan spelar Ronja ett spel på min mobil och jag läser.
-"Stockholms Central" säger en röst i högtalarna. Jag och Ronja reser på oss.
**************************
Hoppas ni tyckte om fjärde kapitlet! Kommentera gärna❤
YOU ARE READING
My dreamdaugther
FanfictionVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...