My dreamdaugther 11

1.2K 37 4
                                    

Jag tar av Ronja hennes jacka och hon går iväg till Jasmins rum. Jag går ut i köket och ställer mig bredvid Linnea som står och hackar lök.

-"Ska jag hjälpa till?" Frågar jag Linda som står och häller ut majs ur en burk.

-"Ja, gärna, kan du mosa lite avokado?" Frågar hon. Jag nickar och hämtar några avokado.

Vi står och lagar mat samtidigt som vi pratar och skrattar ett tag.

-"Ser du hur Omar tittar på Ella?" Frågar Linda, Linnea.

-"Jepp, han tittar på henne precis som han tittade på Becca" säger Linnea.

-"Vem är Becca?" Frågar jag.

-"Omars förra flickvän" säger Linda.

-"Han har en crush på dig!" Säger Linnea skrattande.

-"Nej, det har han inte" säger jag. Men innerst inne vill jag att hon ska ha rätt.

-"Jo, och du har en crush på han!" Frustar Linda.

-"Neej!" Säger jag men såklart börjar jag rodna, hon ser att det hon sa var rätt och börjar skratta.

-"Okej, ja jag har en crush på han!" Säger jag och både Linnea och Linda trillar ihop och vrider sig på golvet av skratt. På grund av att det ser så roligt ut börjar jag också skratta. Tillslut ligger vi alla på golvet och kippar efter luft.

Skrattande gör vi klart maten. Vi ropar på våra busfrön till döttrar och sätter oss vid matbordet.

När vi ätit klart, städar vi undan och går in och gör iordning på golvet i Jasmins rum. Sen för vi iordning våra tjejer och nattar dem. När de har somnat går vi ut i Lindas vardagsrum.

Vi sitter och pratar ett tag, sen bäddar vi med madrasser på golvet framför TVn i vardagsrummet.

På morgonen vaknar jag av att Ronja sätter sig på min mage. Jag sätter mig upp och ser att Jasmin och Bella sitter i soffan. Ronja sätter sig bredvid Bella. Jag tar upp mobilen och kollar klockan. 10.56.

Jag väcker Linda och Linnea. Linda sätter på TVn och vi sätter oss på madrasserna. Ronja sätter sig i mitt knä, Bella i Linneas och Jasmin i Lindas.

-"Godmorgon, idag har vi lite gäster. Vi välkomnar The Fooo!!!" Säger en kvinna på TVn. Hon sitter i en soffa. Kameran zoomar ut och där sitter killarna.

-"HEEEJ" ropar killarna.

-"Vad kul att få ha er här!"

-"Det är kul att få vara här!"

-"Berätta, ni har ju massor av foooers, det är ju mest tjejer, min fråga är, har de någon chans eller har ni flickvänner?" Frågar kvinnan och ler.

-"Jag har flickvän och en dotter" säger Oscar.

-"Oj, grattis, vad heter flickvännen?"

-"Tack! Hon heter Linnea"

-"Jag har också flickvän och en dotter" säger Ogge.

-"Grattis till dig då! Vad heter flickvännen?"

-"Tack! Linda"

-"Hur är det med er dåh killar?" Frågar kvinnan och tittar på Felix och Omar.

-"Jag har flickvän, men det vet ingen om!" Säger Felix.

-"Jag visste det!" Väser Linnea bredvid mig. Linda skrattar.

-"Ge oss hennes namn!" Säger programledaren.

-"Hon heter Mihna" säger Felix och ler.

-"Hur länge har ni varit tillsammans?"

-"Ett år!" Säger Felix.

-"Va?!?" Säger Omar, Oscar och Ogge i kör.

-"Vi ses inte så ofta för hon är med i ett ganska känt band" säger Felix.

-"Ge oss info Felix!" Säger programledaren och killarna skrattar.

-"Hon är med i ett band som heter Sorry, tillsammans med tre andra tjejer" säger Felix.

-"Vi hade Sorry här för någon vecka sedan! Då sa Mihna att hon var singel!" Säger programledaren.

-"Vi bestämde i går att gå ut med vårt förhållande!" Säger Felix.

-"Oj, det kom som en chock! Du dåh Omar, är du singel?" Frågar programledaren.

-"Ja, jag är singel, men tyvärr så är jag redan förälskad i en tjej, hon vet dock inte om det!" Säger han. Och mitt hjärta sjunker som en sten i bröstet.

-"Ge oss hennes namn!" Säger programledaren.

-"Hon heter Ella Svensson, hon gick på teatergymnasium i Malmö" säger han.

-"Ooo, heter du Ella Svensson och gick på teatergymnasium i Malmö, så kanske det är dig han menar!" Säger programledaren och pekar in i kameran. "Om hon inte går på gymnasium nu, vad gör hon då?"

-"Hon jobbar på Dramaten!" När han säger det, flyger hjärtat upp i halsgropen.

-"Det är du El" viskar Linda.

-"Det kan det inte vara!" Säger jag.

-"Det måste vara du! Han känner inga andra Ella!" Säger Linda.

-"Jag visste det, jag visste det!" Säger Linnea.

**************************

Ooooooooo!!! Vad kommer hända nu?? Nejmen nu vet Ella om det! Aaahhh! Hope you liked the chapter! ❤️❤️❤️ Förlåt, jag råkade lägga upp det förra kapitlet 2 ggr, men nu är det rätt! ❤️

My dreamdaugtherWhere stories live. Discover now