My dreamdaugther 9

1.3K 34 6
                                    

-"Hejdå ses på torsdag" säger jag och går ut i regnet. Jag tar ett hårt grepp om min svarta tygkasse och går till tågstationen. Jag ska till Malmö för att packa iordning alla mina och Ronjas saker, sen kommer jag flytta upp till Stockholm. Ronja fick stanna hos mamma och pappa för att jag skulle kunna koncentrera mig på att packa.

Jag sätter mig på min plats på tåget, pluggar in hörlurarna, sätter på Save the last dance av Union J och tittar ut genom fönstret. Jag ser i ögonvrån att en ung kille sätter sig bredvid mig. Jag vänder snabbt huvudet mot honom för att se vem det är, sen vänder jag lika snabbt huvudet tillbaka. Men tillräckligt långsamt för att se att jag vet vem det är. Omar, från The Fooo. Jag har bara träffat honom en gång men man kan väl säga att vi känner varan.

-"Ella" säger Omar förvånat, tydligen har han också insett att han vet vem tjejen, han sitter bredvid, är.

-"Hej" säger jag och drar ut hörlurarna ur öronen.

-"Hey, var inte du hon som åkte tåg dan innan midsommarafton, med en liten tjej som tyckte jag var lik hennes pappa?" frågar Omar. Jag tittar förvånat på honom, hur vet han det?

-"Jag var killen som var lik pappan" säger han, han har tydligen lyckats läsa mitt ansiktsuttryck.

-"Jaha, jo det var jag och min dotter" säger jag.

-"Söt dotter du har" säger Omar.

-"Tack" säger jag och ler. "Jag måste fråga, vad gör du på ett tåg mot Malmö?"

-"Jag ska ner och typ säga hejdå till lite kompisar, innan jag flyttar härifrån, upp till Stockholm, för att gå på samma gymnasium som Felix" säger han.

-"Jaha, så du bor, eller bodde i Malmö" säger jag.

-"Jupp" svarar han.

-"Men du kan inte bara ha bott i Malmö" säger jag. "Du pratar ju inte skånska"

-"Jag önskar verkligen jag gjorde det! Det är bland den finaste dialekt man kan ha!" säger han och ler. Jag känner mina kinder hetta och jag sänker blicken till mina händer.

-"Jag bodde i Venezuela till det att jag fyllde 5, sen flyttade jag till Sverige, eller aa, Göteborg" säger han sen, jag höjer min blick och möter hans. "Sen, för typ 2 år sen fick pappa ett jobb i Malmö och vi fick flytta hit, eller dit, eller vafan man säger" fortsätter han och skrattar.

-"Jaha, coolt" säger jag.

-"Nja, jag vet inte om jag håller med dig men, aja, vad gör du på ett tåg mot Malmö?" frågar han.

-"Jag ska packa ihop mina saker och sen ska jag flytta upp till mamma och pappa i Stockholm" säger jag.

-"Går inte du i skolan här? Eller där, eller... vafan, men du fattar vad jag menar!" säger han. Jag frustar lite åt hans problem med här och där.

-"Jag ska börja jobba på Dramaten" säger jag.

-"Jävlar, coolt" säger han.

-"Jaaa, det kan man säga!" småskattar jag.

-"Jag kan hjälpa dig att packa om du vill, jag ska ändå bara säga hejdå till några, jag åker tillbaka till morsan och farsan i Stockholm på torsdag" säger han.

-"Snäll du är, tack jättegärna! Jag åker också på torsdag" säger jag.

Vi sitter och pratar resten av resan. Omar hjälper mig i Malmö och vi packar ihop alla mina och Ronjas saker på två dagar. Omar måste vara den mest underbara människan på hela jorden. Han är hur rolig som helst, har världens vackraste skratt, snäll, omtänksam, bryr sig om alla och att han är snygg gör ju inte honom mindre underbar. Men skärp dig Ella, du har känt honom i 3 dagar!

*************************

Sorry för lite halvdåligt kapitel! Men jag ska byta skola och måste göra klart massor av saker i skolan så jag har inte så mycket tid. Jag ska till Bosnien över sportlovet och kommer inte kunna uppdatera men jag kommer skriva som satan så sen kan jag uppdatera mycket! <3<3<3<3 love you all!

My dreamdaugtherWhere stories live. Discover now