Nu kommer jag lägga upp detta kapitel sen kommer jag uppdatera klart Ge mig ett leende, sen kommer jag fortsätta på denna! Bara så alla vet! Breaking the Silence får vänta tills jag får lite ideer! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Jag och Ronja tar oss sakta fram genom stan. Jag puttar den extremt tunga vagnen framför mig. Tillslut hittar vi mamma och pappas hus. Jag knackar på. Dörren öppnas och Hannah sticker ut huvudet.
-"HEEEEJ ELLA, HEEEEJ RONJA!" Säger hon och hoppar på oss och ger oss varsin kram. Jag märker att hon pratar stockholmska.
-"Tjena stockholming!" säger jag och flinar. Hannah, mamma och pappa flyttade upp till Stockholm för 2 år sen men jag ville inte följa med. Så jag bodde kvar i Malmö.
-"Tjena skåning!" skrattar hon. Hon hjälper mig att bära in den stora väskan i huset. Mamma och pappa kommer ut i hallen och det blir ett stort kramkalas. Jag står och ler med Ronja i famnen. Hannah tar Ronja ur min famn. Jag tar en bild på dem och lägger ut på instagram. 'Mina två prinsessor! <3" Hannahs blonda midjelånga hår guppar när hon går ut i köket med Ronja i famnen. Hannah är 14 år, blond, blåögd, 168cm lång, smal och supersnygg. Alla killar vill väl ha henne. Mamma och pappa har lagat middag och vi sitter, äter och pratar hela kvällen. Jag och Ronja lånar gästrummet i huset.
*Nästa morgon* (Jag vet inte riktigt vilket datum det är midsommarafton, men vi säger att det är nu!)
Jag vaknar och upptäcker att inte Ronja är kvar i rummet. Jag kliver upp och går ner i köket. Där sitter Hannah och pappa och matar Ronja. Jag sätter mig ner och äter lite frukost.
-"Idag kommer våra vänner över och äter middag och firar midsommar med oss, de har en dotter som är lika gammal som du, hon heter Linnea! Linnea har också en dotter som är lika gammal som Ronja!" säger pappa.
-"Jaha" säger jag.
-"Vad ska du och Ronja göra idag?" frågar pappa.
-"Lekpark!" säger Ronja.
-"Jaaa, jag har lovat Ronja att vi ska gå till en lekpark här i Stockholm!" säger jag och skrattar.
-"Jag förstår! Men var hemma till 17, våra vänner kommer klockan 18!" säger pappa.
-"Vi är nog hemma tidigare!" säger jag. Jag tar med mig Ronja upp till vårat rum. Jag tar fram ett par beigea (Typ hudfärgade! Ni fattar!) byxor och en ljusblå t-shirt. Medan Ronja försöker sätta på sig sina kläder, drar jag på mig en bh, trosor, ett slappt ljusblått linne, ett par blå jeansshorts och ett par strumpor. Jag knyter upp håret i en slarvig knut och sätter mina ray-ban solglasögon i håret. Sen får jag hjälpa Ronja som satt tröjan över benen och byxorna på huvudet. När vi är klara går vi ner i hallen och jag sätter på Ronja hennes converse och jackan. Sen knyter jag på mig mina höga, vita, platå-converse och den bruna skinnjackan. Sen går vi iväg. Jag frågar flera personer på vägen, men tillslut är vi framme i en lekpark. Jag sätter mig på en bänk och tittar på Ronja som springer rakt fram till en liten ljushårig tjej som är i Ronjas ålder. De leker ett tag men så tar den andra flickan tag i Ronjas hand och tillsammans går de fram till en ljushårig kille och en ljushårig tjej i min ålder. De står där ett tag men så tar Ronja tag i flickans hand och drar med sig henne fram till mig. Flickan tar tag i killens hand och drar med sig honom. Tjejen som suttit bredvid killen följer efter Ronja fram till mig.
-"Mamma, det här är Bella!" säger Ronja till mig.
-"Hej Bella!" säger jag.
-"Heeeej" säger Bella. De springer iväg igen. Killen och tjejen som tydligen har ansvar för Bella sätter sig bredvid mig.
-"Du är Ronjas mamma eller?" frågar killen vänligt på extrem stockholmska.
-"Ja precis, Ella" säger jag och sträcker fram handen.
-"Oscar, Bellas pappa!" säger killen och tar min hand.
-"Linnea, Bellas mamma!" säger tjejen och tar min hand ur Oscars. Även hon pratar stockholmska. Vi sitter och pratar ett tag. De är verkligen trevliga. Plötsligt ringer Oscars mobil.
-"Yo" svarar han. "Kommer om 7" säger han och lägger på.
-"Måste till studion" säger han. Han kysser Linnea på munnen och joggar sen bort till en moppe.
**********************
Hoppas ni tyckte om femte kapitlet! Kommentera gärna! <3
YOU ARE READING
My dreamdaugther
FanfictionVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...