**************************
7/12 2016
**************************
-"Aj, fan" hör jag Linda säga. Jag går in i mitt rum där hon är.
Hon sitter på golvet och håller sig om magen.
Jag känner direkt hur jag ändrar ansiktsuttryck från road till orolig.
-"Ingen fara! Jag drack mjölk" säger hon och pekar på ett tomt glas mjölk som står på golvet bredvid henne.
-"Juste, du är ju laktosintolerant, det var inte meningen!" Säger jag.
Det var ju liksom jag som hade burit in glaset. Hon skakar på huvudet.
-"Jag borde inte druckit det!" Säger hon och skrattar.
Jag hjälper henne upp från golvet, samtidigt som jag slänger en blick på klockan.
-"Nu ska den blivande bruden gå och lägga sig! Klockan är 12 och jag vill gärna att du ska se levande ut imorrn, så jag slipper ta slut på allt smink!" Säger jag och skrattar.
Linda skakar på huvudet, korsar armarna över brösten och sätter sig bestämt ner på golvet igen. Som en tjurig treåring.
Jag skrattar lätt och sliter upp henne från golvet. Hon går skrattande bort till gästrummet.
Jag byter om till pyjamas och kryper ner i min säng.
Nästa morgon vaknar jag så fort väckarklockan ringer. Jag ställer mig upp och går fram till min garderob och drar fram en grå one piece.
Jag går ner i köket och äter en snabb frukost.
-"Heej" hör jag en hes röst säga i mitt öra.
-"Linda, ät!" Säger jag och slår henne löst i magen.
Hon sätter sig mitt emot mig med sin te kopp och ett äpple.
-"Jag vet, jag borde äta mer!" Säger hon när hon ser min ogillande blick.
-"Du ska få barn!" Säger jag.
-"Ja, jag vet!" Säger hon.
Vi sitter och pratar i någon timme.
Jag slänger en blick på klockan. 12.
-"Nu är det bara 2 timmar kvar innan du för alltid är Ogges" säger jag och fnissar.
Linda tittar med ett roat ansiktsuttryck på mig.
-"Och jag har aldrig varit mer förälskad!" Säger hon och skrattar högt.
-"Gå upp och duscha!" Skrattar jag.
När Linda går iväg för att duscha plockar jag undan frukosten.
Mina och Linneas föräldrar tar hand om Jasmin, Bella och Ronja för att jag, Linnea och Oscar ska kunna hjälpa till med bröllopet, och Ogge och Linda kan ju inte ta hand om sin dotter när de ska gifta sig.
Ogges och Lindas föräldrar är alldeles för inställda på att hjälpa till med bröllopet att de inte hinner med sitt barnbarn.
Precis när jag är klar med diskandet så ringer det på dörren.
Jag sköljer av mina händer och får och öppnar. Där utanför står Linnea med svarta mjukisbyxor och en svart dunjacka. Hon ler storslaget och kastar sig om halsen på mig.
Den stora papperspåsen hon bär på träffar mig rakt i ryggen så att jag nästan tappar andan.
Jag skrattar, stänger dörren och går upp till mitt rum. Linnea följer efter mig och vi plockar fram allt vi ska använda.
Linda kommer in i rummet klädd i ett par mjukisbyxor och en bh.
"Take this" säger Linnea och ger Linda en tjocktröja med dragkedja. "Jag vill inte att du behöver dra något över ditt huvud när du ska byta om!" Säger Linnea sen.
Linda sätter på sig tjocktröjan och sätter sig på stolen vi har ställt fram till henne.
Jag börjar sminka Linda samtidigt som Linnea fixar Lindas nu ljust lila hår.
Linnea har sommarjobbat flera gånger på en frisörsalong och är superbra på hår.
Linnea och Linda säger alltid till mig att jag borde bli sminkös.
Linnea sprayar med någon spray som jag antar är hårspray och fäster två vita blommor kring den snyggt stylade, lite slarviga munken hon fäst Lindas hår kring.
Jag stoppar ner ett ljust rosa läppstift i en påse och går och tar en snabb dusch.
Jag sätter på mig ett par trosor, vita tights och en bh sedan drar jag en vanlig vit T-shirt över bh-n och ett par jeans över tightsen.
Jag lämnar badrummet så att Linnea kan duscha. Jag fönar håret och sminkar mig.
När Linnea är färdig duschad och påklädd sminkar jag henne.
När vi står färdiga i min hall så knackar det på dörren.
Jag öppnar och möts av en stort leende Oscar. Vi går ut till bilen som väntar på oss. Vi hoppar in och åker iväg.
**************************
Så äntligen ett kapitel! ❤️❤️ jag var lite deprimerad igår och orkade inte riktigt skriva! Men jag hoppas att det blir bättre nu! ❤️❤️ Love yah! ❤️❤️
YOU ARE READING
My dreamdaugther
FanfictionVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...