(pov Alysse / Haydee)
"Deze eenhoorn is nu van jou. Hij zou alles doen om jou te beschermen." "Dank u vader," en ik klim op Spike zijn rug. "Strijd samen met jullie mate's om het kwaad te verslaan." Het licht en zijn beeld verdwijnt en we zijn weer terug in de werkelijkheid. Lyn zegt iets tegen mij maar ik luister niet. Mijn gedachtes zijn nu gericht op mijn vader. Ik had nier verwacht dat ik zo op hem zo lijken. Dan voel ik beweging onder me en ik kijk omlaag. "Bijna vergeten Spike is er ook nog." en ik streel zijn hals. Er schiet een vreemde tinteling door mijn vingers.
Voor mij ogen verschijnt een bloedmooie vrouw. Haar haren zijn prachtig rood en haar ogen....haar ogen zijn zo rood als bloed en gevuld met woede. Ze kijkt mij van top tot teen aan, haar ogen verschieten van rood naar zwart en weer terug. Een naar gevoel kruipt over mijn lichaam en ik probeer weg te kijken. Maar haar ogen houden mij gevangen. Die zelfde ogen die vol woede stonden staan nu vol verdriet en pijn. Haar blik op mij verslapt en ik stap achter uit. Maar ik ren niet weg, iets in mij zegt dat ik moet blijven. Ze loopt rustig op mij af en pakt mijn handen vast. Ze sluit haar ogen en ik doe het zelfde. Dan open ik mijn ogen en zie een jongen het bos inrennen. Ik ren achter hem aan en hij rent dieper en dieper het bos in. Dan wordt een hand voor mijn mond geslagen en trekt mee achter een boom. Ik probeert mezelf los te trekken maar dat gaat niet. Een steek van pijn schiet door mijn pols heen en het bloed stroomt er langzaam uit. "Zij is het," hoor ik een vaag bekende stem zeggen. Ik hef mijn hoofd en kijk recht in het gezicht van een jonge vrouw. Ik kijk om mij heen zoekend naar de jongen maar hij is nergens meer te bekennen. "Feeet," een schel fluitje galmt door het bos. De vrouw loopt de open plek op en laat wat opgevangen bloed op de grond druppelen. Snel rent ze weer naar mij toe en de hand klemt zich strakker om mijn mond. En ze is nog niet bij mij of er komt een jong meisje aan lopen. Ik schat haar niet ouder dan 6 jaar. Ze kijkt naar het bloed op de grond en raakt het aan een siddering gaat door haar lichaam en daarna loopt ze door.
Opeens staat er een man achter haar, hij trekt zijn zwaard en steekt het meisje neer. Voor de rest zie ik het niet meer, want de vrouw is voor mij gaan staan. Haar ogen kleuren naar rood en haar hoektanden vergroten. Mijn adem stokt in mijn keel "Ze..ze is een vampier. Lyn heeft niets gezegd over vampiers." Ze duwt voorzichtig mijn nek opzij en brengt haar gezicht naar mijn nek. Een pijnlijke gevoel verspreid zich over mijn lichaam en ik probeer mij los te trekken. Dan wordt alles zwart.
Ik open mijn ogen weer en lig in een bed. Naast mij ligt een jongen met rode ogen naar mij te kijken. "He schatje," en hij kust me. Ik sta op en loop naar een grote wand spiegel en bekijk mezelf. Ik heb rode ogen, een bleke huid en mijn blonde haren zijn rood geworden. "Ik ben een vampier." De jongen gaat achter mij staan en slaat zijn armen om mij heen. "Tijd om te gaan jagen schatje." "Ik kom al Caleb." ik pak zijn hand en samen rennen we de kamer uit. Weer wordt alles zwart.
Als ik mijn ogen dit maal open sta ik hand in hand met Caleb voor een altaar. "Neemt gij Caleb Monaco Elias deze vrouw als jou echtgenoot en Nova van deze clan?" "Ja ik wil." zijn ogen zitten vol twinkelingen. "En neem jij Nora deze man als jou echtgenoot en beloof je een goede Nova voor deze clan te zijn." "Ja ik wil." "Dan verklaar ik jullie man en vrouw, Tira en Nova." Hij trek mij tegen hem aan en zoen mij passievol. Dan staat de vrouw weer voor mij. "Waarom laat u mij dit zien?" vraag ik verbaast. "Omdat jij één van de Grote drie bent Haydee. Wat er ook gebeurt jullie moeten mij niet zoeken, ik kom naar jullie toe." het verdriet is in haar ogen af te lezen."Hoe bedoelt u zoeken en wie zijn de grote drie?" "Jij bent een Dodemirane Haydee. En ik kan alleen maar contact kan leggen met jou. De tijd zal je meer leren over wie jij bent, alles op zijn tijd." "Jij bent een vampier. Lyn heeft mij niks vertelt over vampiers." "Er is veel dat jullie nog niet weten. Maar onthou deze woorden goed Haydee:
Haar vleugels zo zwart als de nacht. Zelf weet ze niks, maar hij wacht.
Een jong kind onzeker en bang weet niks over haar toekomst of wat komen kan.
Wanneer de bloedmaan komt is het voor haar te laat. Wacht niet op mij, hij weet dat het komen gaat.
"*ding dong...ding dong. Mij tijd zit erop ga terug Haydee. Je zuster wacht op je." Haar beeld vervaagt langzaam "Wacht...wat is je naam." "De tijd zal je leren." en ze verdwijnt in het duister. Ik open mijn ogen. "Dee gaat het? Het leek alsof je ging flauwvallen." Ik negeer Lyn haar bezorgdheid "Hoe..hoe lang ben ik weggeweest?" "Je bent niet weggeweest." "Nae ik ben een Dodemirane." het komt er banger uit dan bedoelt. Ze trekt me van Spike af en legt een hand op mijn mond. "Ze dit tegen niemand begrepen." Aan haar gezicht te zien meent ze het. "Het is gevaarlijk het mensen te vertellen omdat deze gave vrij zeldzaam is." Ik knik en trek haar in een knuffel. "Nae ik zag ook een vrouw." Ze duwt me van haar af pakt mijn hand en trek me mee de trap op. Ik geef Spike een teken dat hij moet wachten en laat mij mee trekken. Als ze de deur opent staat Jason op van de bank en kijkt ons vragend aan. "Zitten alle twee," en ze duwt mij richting Jason. Zelf draait ze zich om en sluit de deur.
Vertaling:
Dodemirane =
Een persoon die contact kan leggen met de dode. En aangezien vampiers levende dode zijn kun je ook contact met hun leggen en zij met jou.
JE LEEST
My Sisters World (voltooid)
FantasyAlysse en Evalyen zijn tweelingzussen. Ze zijn 17 jaar oud en zitten in de vijfde klas van het HAVO. Alysse is superpopulair terwijl Evalyen zich afgezonderd van anderen, en vaak in het bos te vinden is. Als Evalyen op een dag zwaargewond thuiskomt...