Hoofdstuk 2.

75 5 1
                                    

(poc Jason)

Ik loop de hoek om. En ruik de lekkerste geur ooit. Rozen en kamille. 'Mate.' schreeuwt mijn gedachte. 'Nee niet nu ik moet me focussen.' Dan kijk ik recht in twee helder blauwe ogen en ze valt op de grond.  'Sorry heb ik je pijn gedaan" vraagt ik. 'Nee het gaat wel.' 'Laat mij je helpen.' en ik steek mijn hand naar haar uit. 'Dankje.' zegt ze terug. 'Ik ben Jason.' zegt ik terwijl ik haar omhoog trek. 'Evalyen.' zegt ze terug. 

Alle gedachtes over de missie schieten door mijn hoofd. Maar het enige wat er uit komt is "Naedriene". (spreek he uit als: nee-drie-en). 'Ik moet gaan, doei.' en loop haastig weg. Snel loop ik de wc in en doe de deur opslot. Ik kijk recht naar de muur en sluit mijn ogen. Mijn hand rijkt naar nijn broekzak en ik haal er een ketting met steen uit. Mijn ogen kleuren rood en een portaal verschijnt op de muur. 'Op naar huis.' en ik stap door het portaal.

(pov Alysse)

'Nee, maar echt heb jij met hem gezoend.' 'Ja echt wel en ik denk dat ik verliefd wordt.' 'Hou stop, Mo heeft Ellen gelijk?' en ik kijk haar met een vragende blik aan. 'Ja.' zwijmelt ze terug. 'Mo effe serieus, jij wordt op elke jongen verliefd.' zeg ik lachend. 'Hé, dat is niet aardig.' roept een stem achter me. 'Hé schatje.' zeg ik en ik draai me om en druk een kus op zijn wang. Hij trekt mij in een stevige knuffel 'Liam laat me los.' en ik trek me uit zijn armen. Nu denk je vast waarom gaat ze met de jongen die haar zus pest, simpel hij doet niet zo tegen mij.

In mijn ooghoek zie ik de kantine deur opengaan en Lyn naar binnen lopen met een gebogen hoofd. 'Ik ga even naar Lyn toe.' zeg ik en loop of beter gezegd ren naar haar toe. Onderweg naar Lyn wordt ik nagefloten door een groepje jongens, maar ik trek mij er niks van aan. Ik zie Lyn opkijk naar mij en dan naar de jongens die mij nog na staan te grijnzen. 'He Lyn kom toch lekker bij ons zitten.' zeg ik en trek haar aan haar arm mee. 'Liever niet, ga jij maar.' zegt Lyn met verdriet in haar ogen.

Mijn bezorgde zus gevoel neemt het over en en trek Lyn in een stevige knuffel waarna zij in huilen uitbarst. Meteen is het stil in de kantine en kijkt iedereen onze kant op. 'Ga door met jullie gesprekken.' commandeer ik en loop daarna met Lyn naar de toilette toe.

'Oké Lyn, haal diep adem en vertel wat er aan de hand is.' Het is gewoon dat...da.' en weer barst ze in huilen uit. 'Lyn, alsjeblieft vertel toch wat er aan de hand is dat kan ik je helpen.' zeg ik op een bezorgde toon. Ze reikt naar haal rugzak en haalt er een verfrommeld briefje uit en geeft het aan mij. 'Waaaat, dat kunnen ze niet menen wie waren het, ohh ik zal...' 'Laat maar er is niks dat je kan doen.' zegt Lyn en ze staat op en loopt de toilette uit. 'Lyn, wacht nou...Lyn ja zo kan ik je niet helpen.' zeg ik geïrriteerd en loop terug naar mijn tafel.

'Als of jij wat kan doen, jij hebt de hele school aan je voeten liggen!' hoor ik Lyn mij achter na roepen. Met een ruk draai ik mij om en zie nog net Lyn wegrennen. De rest van de dag vliegt voorbij ik ik zit alsmaar met mijn gedachte bij Lyn. Als de laatste bel gaat zie ik dat Liam naar mij toe loopt. 'Hé schatje.' en hij drukt een kus op mijn wang. 'Het spijt me maar ik moet vanmiddag naar de dokter toe, je weet wel.....controle.' zegt Liam. 'Dus onze date gaat niet door?' vraag ik verbaast. 'Nou dat had je wel wat eerder mogen melden ik had me er echt op verheugd.' zeg ik mopperend. 'Ik kan de afspraak echt niet verplaatsen schatje, maar ik zie je morgen.' zegt Liam snel en hij drukt nog een kus op mijn mond. Hij sprint snel de klas uit en ik zie dat Derk en Mike hem al staan op te wachten. 'De dokter, ja ja meneer wil gewoon met zijn vrienden rondhangen.' denk ik. 'Lyss, kom je nog.' roept Monica waarna ze mij de klas uittrekt. Samen lopen we naar de fietsen en ik kijk nog snel of ik Lyn ergens kan vinden, maar helaas is zij nergens te bekennen. 'Samen huiswerk maken?' vraagt Ellen. 'Oké, bij jou of bij mij?' vraag ik. 'Bij mij vorige keer waren we bij jou.' zegt Ellen steen vast. Ik sta op mijn fiets en fiets samen met Ellen weg.

'Weet jij het antwoord op som veertien?' vraag ik Ellen poeslief. 'Sorry Lyss heb geen idee.' zegt Ellen met een zucht. Op dat moment gaat mijn mobile:

'A Million thoughts in my head,

Shoud i let my heart keep lisenin.'

Snel haal ik uit mijn rugzak en neem op 'Met Alysse.' 'Hoi lieverd met mam, ik wou vragen of jij wist waar Evanlyen is?' vraagt mijn moeder bezorgd. 'Die is vast wel weer in het bos zoals zo vaak.' antwoord ik zuchtend terug. 'Oké dan weet ik dat eet jij trouwens bij Ellen of kom je naar huis?' 'Ik kom naar huis, Ellen moet vanavond babysitten.' antwoord ik en gelijk daarna hang ik op. Snel werp ik een blik op mijn horloge het is al 17:30. 'Dit is wel vreemd Lyn is nooit zo laat thuis.' mompel ik. 'Wat is er?' vraagt Ellen aandachtig. 'Oh niks hoor vroeg me alleen iets af.' zeg ik terug. Maar toch blijft in mijn gedachte spoken waar Lyn is...ze zal toch niet.

My Sisters World (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu