Hoofdstuk 13.

45 2 0
                                    

(pov Meko)

"Ga maar ik zorg wel voor Nefris." "Dankje Meko," en Nae trekt Dee mee de trap op. Ik draai me om en ruik de lekkerste geur ooit. Een combinatie van Chocola en sinaasappel. "Mate," ik draai me om en zie nog net Haydee door de deur verdwijnen.  "Heb ik weer de zus van de Nova is mijn mate. Ik zal de Tira wel om hulp vragen." Ik krap achter mijn hoofd en loop weg.

(pov Evalyen / Naedriene)

Lyss en ik zitten aan de tafel met Felue een populaire drankje onder de Dragon Hearts. "Oké.  Lyss het is tijd dat ik je alles ga vertellen over deze wereld." Lyss zet haar kopje neer en kijkt me aan. "Ik ben er klaar voor." "Oke als eerste dit is het rijk Ambaros een rijk gesplitst in vijf provincies:

"In het westen heb je de Elven van Eraclion. Machtige wezens die alles op alles zetten om hun land te verdedigen.

Dan heb je in het oosten Kelidor het land van de wolfbloods. Dat zijn een soort van weerwolven.

Als derde heb je in het midden Mythica. Een plek vol mysterie. Op deze plek wonen nimfen, faune, centauers en allerlei andere wezens. Maar dat zijn er te veel on uit te leggen en..." "Je dwaalt af." onderbreekt Lyss mij. "Dankje.

Wij zitten nu op het eiland Luanda. Eén van de eilanden groep Firioga in het zuiden. Hier leven de Dragon Hearts en de Mecenas.

Tot slot heb je nog een andere plek hoog in het noorden achter de bergen. Niemand weet wat daar is en de gene die gegaan zijn zijn nooit meer terug gekomen." "Lyn waarom noem je mij steeds Dee?" Haar vragende gezicht kijkt mij aan. En ik weet dat ik er niet omheen kan draaien.

"In deze wereld 'Dee' is het niet veilig je eigen naam te gebruiken. Ik heb de consequentie al ervaart." Ik pak mijn haar vast zodat mijn nek wordt ontbloot en laat haar het teken zien. "Dit heb ik gekregen omdat ik ben wat andere niet willen dat ik ben." "Wat bedoel je daar mee." "Dat ik de maan prinses ben." Lyss haar gezicht verstijfd en ik zie de angst in haar ogen. "Daarom noem ik mij zelf Naedriene. Jij krijgt de naam Haydee." "Maar waarom, niemand weet hier wie ik ben?" "Het is moelijk te begrijpen 'Dee'. Maar ik wil niet dat jij het zelfse als ik moet doorstaan. Alsjeblieft accepteer het." en ik zit mijn puppy ogen in. "Nee niet die puppy ogen. Je weet dat ik daar niet tegen kan." Ik trek er nog een pruil lip bij. "Lyn...aggg goed dan. Vanaf nu heet ik Haydee, maar waag het om hem volledig uit te spreken." en ik kijk haar dreigend aan. "Daarnaast Dee heb je misschien al gehoord van de legende van de maan." "Ja Spike heeft me alles er over vertelt. Dus jij bent haar dochter? " "Ja...maar jij ook." "Wat! Hoe kan dat de maan godin had maar één dochter." Ik zucht eens diep. Begrijpt ze het nou nog niet. "Daar is ook niks van gelogen. Er is maar één maan prinses. Maar wat niemand weet is dat ze een tweeling kreeg. Één van de maan en één van ze zon." "Dus ik ben van de zon?" "Ja, de meeste hier denken dat wij een sterfelijke vader hebben. Maar dat is niet waar wij zijn ter wereld gebracht door een sterfelijke vrouw dat is alles." "Maar wie is onze vader dan?" weer die vragende blik. Ach ik snap haar wel maar denkt ze nou nooit zelf na. "Onze vader is zonne god Armarion." Dus even samengevat. Ik ben prinses van de zon en jij van de maan." "Klopt," "Maar jij zij dat je een wit paard volgde en zo hier terecht kwam." "Daar is niks van gelogen. Ik ben opgevangen door Nefris en zij heeft er voor gezorgd dat ik hier steeds weet terug keerden."

"Maar hoe kun je dan steeds terug komen. Ik bedoel je zij dat wij niet meer terug konden." Dit gaatme nog veel tijd kosten. "Door dit," en ik haal het amulet van mijn nek. "Dit is een maan steen. Mam gaf het mij en het zorgt ervoor dat ik rechtstreeks in contact met haar sta. Daarnaast dient als sleutel voor het portaal." "Maar dan kunnen we toch terug?" ze glunderd van top tot teen. "Dat gaat niet. Het maakt niet uit hoeveel personen er mee gaat. Maar er kan er altijd maar één terug. De rest moet hier blijven en andersom." "Maar als jij hem van mam kreeg moet ik er toch één van pap krijgen?" ze heeft moeite om iemand mam te noemen terwijl ze haar niet eens kent. Ik heb er al een tijd geen moeite meer mee. Maar zelfs ik heb pap nog nooit gezien. "Hoe zal hij eigelijk zijn?"

Vertaling:
Nova = leidster
Tira = leider
Felue = lijkt op nectar

My Sisters World (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu