We stappen de lift uit en lopen naar de grote zaal. Er zijn hier zoveel mensen... Ik loop achter Mia aan die samen met Noah voorop loopt. Mason en ik lopen erachteraan. Uiteindelijk komen we bij een ronde tafel aan. Ik zie 4 jongens zitten, ze zien er aardig uit. Ik ga elke jongen langs maar mijn ogen blijven rusten op 1 jongen. "Hee Guys! Dit zijn onze nieuwe kamergenoten." zegt Mia blij. Mason gaat vast zitten en ik ga naast hem zitten. Naast mij zit Noah en daarnaast zit Mia. "Hoi! Ik ben Chloe!" zeg ik tegen de jongens. "Hoi ik ben Noah." zegt Noah nadat ik mezelf heb voorgesteld. "Haaai ik ben Trevor." zegt de jongen die tegenover mij naast Mia zit. "En ik ben Oliver." zegt de jongen naast Trevor. Ik glimlach naar de jongens en kijk hoopvol naar de knappe jongen. "Ethan." sist Mia naar de knappe jongen die verbaasd opkijkt. "Huh wat?" zegt hij verbaasd. "We hebben nieuwe vrienden, dus doe sociaal." sist Mia terug. Iedereen kijkt de twee verbaasd aan. "Oja sorry hoi, ik ben Ethan." zegt Ethan. Hij kijkt eerst naar Noah en dan kijkt hij naar mij. Zijn blik blijft hangen op mij, ik voel mijn wangen rood worden en kijk snel weg. "Zullen we samen eten halen?" vraagt Mason aan mij. "Ja, dat zou fijn zijn. Ik heb geen idee hoe het hier werkt." Hij glimlacht en we staan op. "Eigenlijk is het gewoon een soort lopend buffet alleen dan met maar 1 gerecht voor iedereen." Ik knik. Prima systeem. "Wat eten we vandaag dan?" vraag ik aan Mason. "Lasagne!" zegt hij lachen. "Heel lekker!" We pakken een bord met lasagne en een glas water. Als we weer terug zijn bij de tafel zijn we alleen, iedereen is waarschijnlijk eten halen. We kletsen wat terwijl we wachten op de anderen. Mason en ik kunnen het echt goed met elkaar vinden. Als de andere weer aanschuiven beginnen we met eten. "Dus komt er nog een feestje?" vraag Trevor glunderend. Ik kijk verbaasd. "Een welkoms feest duh." vult Oliver hem aan als ze mijn verbaasde blik zien. "Geen idee, het is niet echt nodig." "TUURLIJK WEL." zeggen Mia, Oliver en Trevor tegelijk. Ik schud lachen mijn hoofd. "Ik regel alles wel!" zegt Mia. "Heel leuk!" zegt Trevor. "Zin in!" zegt Oliver. Noah en ik lachen allebei. Ik kijk naar Ethan en zie dat hij grijnst. Hmmm, wat heeft dat te betekenen...
We lopen weer terug naar onze kamers en nemen afscheid van Ethan, Trevor en Oliver. Ze zijn echt heel aardig. Ik plof neer op mijn bed en Mia doet hetzelfde. De jongens zijn in de woonkamer. "Hee Chloe, uhm ik weet niet of je het heel erg vind maar je broer is echt heel knap en leuk." "Ohgod, je gaat me toch geen toestemming vragen om met hem te daten." lach ik haar uit. "Eigenlijk wilde ik dat wel doen..." Ik val bijna van mijn bed van het lachen. "Ja natuurlijk mag dat!" Ze knuffelt me en begint zelf ook heel hard te lachen. "Sorry wist ik veel!" Als we uitgelachen zijn staat ze op en loopt weg. "Wat doe je?!" vraag ik. "Ik ga op date met je broer." antwoordt ze. Ik lach en ze loopt weg. 5 minuutjes later zie ik dat Mia en Noah langs mijn kamer komen. Ik glimlach naar Mia en Noah. Mia kijkt trots terug en Noah wordt een beetje rood. Ik schud lachend mijn hoofd en loop naar de kledingkast om me om te kleden. Ik pak een kort broekje en een hemdje. Ik heb het broekje aan en wil het hemdje net over mijn hoofd heen trekken als Mason binnenkomt. "Oh sorry!" Mason loopt om het hoekje en blijft daar staan. "Is niet erg..." zeg ik terug. "Zullen we een film kijken aangezien we de hele avond met z'n tweeën zijn?" "Ja leuk!" Ik loop de kast uit en glimlach. "Kies jij maar vast ik kom er zo aan." "Okay." zegt hij en hij loopt weg. Ik zucht opgelucht, dat was awkward...
We zitten naast elkaar met zijn dekbed en gaan bijna dood van het lachen. "Dát was letterlijk de slechtste film ooit!" Lach ik hem uit. "Ja sorry, ik dacht dat hij leuk was!" We gaan nog steeds dood van het lachen. Nadat we zijn uitgelachen kijkt Mason me aan. "Sorry nog voor net.." Ik kijk hem vragend aan. "Ja met je hemdje enzo..." zegt hij zacht. "Oh haha is niet erg hoor. Je hoeft geen sorry te zeggen daarvoor." Ik denk terug aan onze eerste ontmoeting toen hij vroeg waarom we hier kwamen. "Mason..." vraag ik twijfelend. "Waarom ben jij hier eigenlijk?" "Huh hoezo kom je daar ineens bij..." ik voel Mason zenuwachtig worden. "Ja je vroeg het vanochtend aan Noah en mij dus ik dacht... Hoe kom jij hier?" zeg ik onzeker. Hij kijkt me twijfelend aan. "Als ik het je vertel, moet je beloven dat je het aan niemand anders verteld." "Dat zweer ik..." zeg ik tegen Mason. "Okee, goed dan. Ik ben enigs kind en dat vond ik altijd wel prima. Maar op een dag toen ik 10 jaar oud was, wilde ik mijn moeder vragen of ze nog een broertje of zusje voor me kon kopen. Op dat moment wist ik nog niet dat je baby's maakt en niet koopt..." Hij slikt even en ik leg mijn hand op zijn hand. Hij glimlacht en gaat verder. "Ik...." hij stopt even. "Ik stond op de trap toen ik mijn moeder iets hoorde gillen. Ze gilde: 'NEEE, DENK AAN MASON.' En toen gilde ze en ik liep de trap verder af... Ze mompelde nog iets maar het enige wat ik verstond was: ... Mason. Dat waren haar laatste woorden. Mijn vader liep diezelfde kamer uit naar buiten en ik wist niet wat ik moest doen. Dus ik bleef maar zitten op de trap. Toen kwamen er ineens allemaal ambulances en politiemensen. En toen kwam ik hier terecht in dit internaat." Ik knuffel hem en zeg even niks. Zijn vader heeft zijn moeder vermoord, en haar laatste woorden waren Mason...
Hoi!! Heel zielig voor Mason, al zeg ik het zelf. Maar heeft Mason wel de waarheid verteld... Ik heb trouwens iets aangepast in het boek. Eerst waren de bedden tweepersoons, dat heb ik veranderd in eenpersoons ook in het vorige hoofdstuk. Komt net iets beter uit en het blijft een internaat...
Als jullie dit een leuk hoofdstuk vonden laat dan even een Comment☁︎ en Vote🌟 achter!
Volgende keer in Trapped.: Wordt Chloe wakker in een bijzondere positie, heeft ze haar eerste mentorgesprek met Aryline! En krijgt ze de kans om met Finn te bellen, maar wilt Finn haar wel spreken....? Je leest het allemaal in het volgende hoofdstuk van Trapped.!
Bij elk 10e hoofdstuk wil ik een korte update doen over de stats van dit boek! Lijkt me leuk om bij te houden zodat ik later terug kan lezen hoeveel reads en vote's ik had op dit moment:
Op dit moment (Dinsdag 14 maart 2017, 21.55) heb ik 271 reads, 29 votes en sta ik op plek #119 in tienerfictie!😵 HEEL ERG BEDANKT ALLEMAAL!!!❤️✎
Liefs Zara☾
JE LEEST
Trapped.
Teen FictionChloe en haar broer worden na het vreemdgaan van hun moeder naar een internaat gestuurd. Vol verdriet van de recente gebeurtenis gaan ze op weg naar het internaat. Daar ontmoet Chloe veel mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Ze wordt steeds close...