Saya masih diam lepas dia cakap gitu. Saya tengok ja dia pegang tu santut. Siapa tidak kenal tu santut, memang santut saya, yang ada riben kecil di depan, size pun bulih tau, kalau pakai yang sampai pinggang tu gatah dia. Terjatuh kali tadi masa saya angkat turun. Berabis saya berdoa supaya saya bulih ulang balik tu masa, tapi smua sudah terlambat! Matai..
"Si Coll ni, careless betul. Bagus saya pi sangkut sana tombol pintu dia, bikin malu ja.." Alamak!! Astaga, habislah kalau si Coll nampak, lagi parah!
Jangan!!!!! Saya mau teriak, tapi tidak terkeluar suara saya. Saya malu!!!! Habislah kalau si Coll nampak, lagi kantoi!!!!!
"Cliff! Janganlah, kesian dia nanti dia malu. Sinilah saya tolong cuci, perempuan sama perempuan juga.." Saya buat muka yang mau menolong kunun ,tapi tu malu susah saya mau gambarkan. Berabis saya maki diri sendiri habis terlampau careless.
"Bah sini, kasi masuk ja satu kali di sini, saya mau cuci. Tapi ko pandai kah on ni mesin? Saya tidak pandai..." Saya sambung lagi, sambil saya tersengih-sengih.
"Ko tidak mau cuci and berus-berus dulu all the underwears?" Muka heran ni dia. Oops?
"For?" Saya lagi lah hairan, kan bagus satu kali masuk?
"Better u wash and brush dulu bah, banyak germs bah tu...." 😞😂Saya ketawa dalam hati. Befikir saya macam mana si Silis cuci baju saya selama ni, saya cuma tau pakai ja 🙊😅.
"Oh yakan, hehe. Nanti saya buat lah, but first teach me how to use this?" Punya susah mau minta ajar dia ni, banyak cakap lagi. Padahal saya tidak sabar dia lari dari situ.
"Senang ja bah, see.. You switch on, then press the power, set the water level, turn the water on... That's all Amb..." Dia tolong saya on. Saya rasa mcm orang kampung ni 😂. Padahal memang tidak pernah buat tu kerja.
"Okay.. Thanks Cliff.." Lesson learned. Saya mengeluh sendiri. Malu ni saya kena nampak tu santut. Tulah, tidak pernah berus 😂😂. Pengutur! Cubalah Amb, be carefull next time, malu bah, malu! Saya merungut sendiri dalam hati. Bikin malu betul. Sit! Terus saya teketawa sendiri ni. Asal saya teringat tu 'kuning' terus tiba-tiba saya teketawa. Buduh!
Sementara tunggu kain siap, saya pigi sana kitchen area. Lapar gia. Belum breakfast, selalunya ada handsome boy kasih sedia 😝. Saya ambil mug, terus mencari-cari saya tu milo-milo sekalian. Terus saya nampak tu 3 in 1 Vico. Nasiblah. Balik-balik saya jenguk kepala di atas, mau tengok-tengok kalau si Coll sudah bangun. Lambat betul ni anak bangun.
Tidak lama tu, saya nampak si Cliff turun. Siap-siap guna singlet and thights. Sexy juga ni si Cliff saya bilanh dalam hati. Saya pula yang sumbang nampak dia pakai seluar ketat, manatau ada timbul-timbul, tapi saya tegur juga dialah.
"Where you going?" Sambil saya kacau tu milo dalam mug.
"Pi jogging.. Wanna join?" Tu dia, stretching badan sudah dia. Terkeluar segala muscle-muscle keras dia.
"Er... Seriously? Saya tiada baju sport..." Siok juga jogging ni.
"Nanti minta pinjam si Coll lah..." Ish, takkan baju si Coll ja saya mau guna fikir saya dalam kepala.
"Eh, it's ok lah. Nanti saya beli sendirilah. Next time I join you k...?"
"Okay Amb... Bye..." Terus dia keluar dari pintu, dia pakai tu kasut Adidas, terus dia warm up. Saya cuma tengok dia dari dalam. Cermin gia pintu dorang tu, jadi bulih nampak. Handsome bah si Cliff ni, tapi saya rasa saya terlalu muda untuk dia. Mata saya tiba-tiba tengok punggung dia. Tagap juga lah. Sempat saya pegang-pegang kemontokan punggung saya. Punggung saya seksi kah ni ah? Kalau saya rajin jogging seksi kali ah.
YOU ARE READING
AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.
RomanceMengisahkan Amber, seorang gadis berasal dari Putatan, Sabah yang merupakan anak tunggal dan anak manja kepada Mr Gabriel dan Mrs Suzie. Setelah habis SPM, Amber berhasrat mengambil kursus dalam bidang kecantikan, namun mendapat tentangan daripada...