Selepas ja si Cliff tau saya pregnant, dia terus bawa saya pi clinic yang bisuk dia. Doctor cakap saya punya due bulan March 2015. Jadi saya rasa yang saya goda-goda si Cliff guna red sexy night gown tu menjadi lah tu😂 😂 😂 😂 😂. Tidak sia-sia saya bersexy-sexy tu malam, orang bilang kalau mau menjadi, mestilah mau kasih kaw-kaw tu perasaan sama mood.
Masa pregnant, dua bulan pertama tu saya kena morning sickness yang teruk betul sampai tiada selera saya mau makan. Bau bawang kena guring pun saya pandai mual. Nasiblah si Cliff ni okay, melayan ja semua karenah saya. Kalau malam-malam tiba-tiba saya mau makan KFC pun sanggup juga dia pi beli. Dui bah..
Paling siok masa kami pi scan baby di clinic, tu doctor bilang nampak sudah tu 'bibir', bulih sudah kamu beli pink colors for baby dia bilang😂 😂. Saya yang paling excited masa tu, sebab saya memang teringin mau girl, tapi walau macam mana pun, girl or boy sama ja bah kan?
Si Coll kahwin yang December 2014 tu. Saya juga yang mekap dia time dia kahwin, waktu tu saya pregnant enam bulan😂. Nasiblah kuat juga badan saya, sudah gia kami berjanji yang saya yang mekap dia time kahwin. Si Carl pula kahwin on January 2015. Bedekat ja kan? Yang best dia, si Coll sama Carl dua-dua ada anak yang Disember baru-baru, year 2016. Si Carl dapat baby girl, si Coll dapat baby boy. Semua kami ada satu anak sudah. Amazing...
**Mac 2015**
Saya punya ketuban pecah jam 2.00am. Nasiblah masa tu saya sudah masuk awal-awal. Sebelum masuk tu, terkejut saya tiba-tiba ada darah keluar. Masa tu memang sarat pregnant sudah. Bengkak segala kaki saya, muka pun atuk. Pipi saya bulat 😂 😂. Parents saya and parents in law masing-masing datang Singapore. First cucu dorang gia, siapa tidak excited kan?
Saya masuk hospital jam 11.00pm, lepas tu masuk labor room jam 1.00am. Pecah ketuban tu jam 2.00am. Si Cliff ada ikut masuk, hehe. Kamu rasa apa perasaan dia time tu? 😂 😂Kalau ingat balik nyilu betul saya rasa ni. Hanya ibu-ibu yang faham tu situation kan? Masa baby mau keluar sudah, berabis saya picit tangan si Cliff sambil meneran, saya tidak peduli sudah kena gunting, macam tiada rasa ja tu gunting, yang saya tau saya mau cepat-cepat ja kasih keluar si baby, sakit dia, huhu, sakittttt!!!!
Si Cliff nangis tengok saya, dia ingat saya mau putus nyawa sudah. Palis-palis lah. Lepas si baby keluar, first yang saya ingat ialah si mommy. Sengsara pula kan kasih beranak? Macam tulah setiap mommy yang kasih beranak kita. Jadi jangan kita derhaka sama mommy😓.
Si Cliff kena suruh gunting tu tali pusat, saya bulih nampak lagi tu mata dia merah sudah. Terus dia kiss kepala saya lama-lama. Saya tengok si baby terkeluar pun terus air mata saya keluar. Memang sangat-sangat beautiful tu moment. Even saya kasih cerita pun berabis lagi saya nangis sambil singut-singut hingus😂.
Masa si baby keluar, mata dia bulat, kulit dia putih pink-pink, lepas tu rambut dia tabal betul. Berat 3.5kg. Masa berpantang, si mommy yang jaga saya. Satu bulan juga dia di Singapore. Si Cliff pula cuti satu minggu. Sekarang si baby mau masuk two years sudah. Birthday dia on March next month. Favourite food dia KFC, mungkin terikut2-ikut time saya pregnant dulu, saya selalu mengidam makan KFC. Minuman dia suka minum tu si Lara punya yakurt. Kadang-kadang tu pandai dia pi kurik mekap mommy dia sampai hancur tu powder NARS saaya. Habislah!!😂😂
Saya sama Cliff sudahh kahwin more than three years. Baru-baru juga masuk tiga tahun. Gaduh-gaduh tu hal kecil, biasalah kan, mustahil juga kalau ada husband and wife yang tidak pernah gaduh. Sometimes asal kami gaduh, saya selalu tengok dia tdur. Tiba-tiba saya pandai pegang tangan dia. Saya tengok tu tangan dia makin lama makin banyk urat keluar. Di sanalah saya fikir yang besar betul role dia dalam family kami. Dia kerja kuat untuk sara kami anak beranak. So kadang-kadang tu kalau saya terlampau emo sudah merajuk, mesti saya tengok video kahwin kami, saya dengar balik promise kami depan Father tu, automatik saya pandai nangis. Sampai si baby tanya saya, "why mommy cry?".
Macam juga yang baru-baru saya cerita tu AMBER season one, ada part-part yang bikin saya nangis, confirm di sana juga si baby tanya napa saya nangis😂 😂 😂. Lepas cerita tu Amber hari tu, saya pun ada pi peluk si Cliff sambil nangis-nangis. Sebab saya rindu tu sweetness kami sama-sama. Saya ingat saya saturang ja nangis, rupanya ada juga komen yang cakap dorang nangis lepas tu pi peluk laki 😂 😂 😂.
Lastly, jaga-jaga lah relation kamu ah. Respect each other, avoid blaming one person in every mistakes, love each other, and care each other. Confirm kamurang hidup bahagia. Tidak salah kalau kamu pi hug partner kamu then say I LOVE YOU. Every sweetness changes million sorrows. Bah tu ja, tiada sudah saya mau cerita pasal kami. Kesimpulannya, kami bahagia sama si baby Amber junior.
Babai... See you again... Tata..... Muah muah!!
P/s: Nantikan AMBER Season 3 (Cliff's side). Soon.
YOU ARE READING
AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.
RomanceMengisahkan Amber, seorang gadis berasal dari Putatan, Sabah yang merupakan anak tunggal dan anak manja kepada Mr Gabriel dan Mrs Suzie. Setelah habis SPM, Amber berhasrat mengambil kursus dalam bidang kecantikan, namun mendapat tentangan daripada...