CHAPTER 8

9.2K 209 1
                                    

Kami balik rumah dekat-dekat jam 8.00 pm sudah. Penat betul. Sampai rumah bukan terus mandi, tapi saya sama si Coll brabis pula meningu tu barang yang baru kami beli tadi. Saya tengok tu beberapa baju yang saya beli, ada beberapa pasang saya beli. Ngam-ngam banyak sale Chinese New Year masa tu gia. Saya tengok tu blouse, lebar tu bahagian leher dia.

"Nah, ngam tu pakai masa pi kelas nanti. Ko ada tali bra transparent kah?" Si Coll menanya. Masa tu famous gia pakai tali bra transparent kan  😂 😂 .

"Tiada oh.. Tidak juga seksi bah ni kan?" Ragu-ragu saya mau pakai nanti.

"Okay bah Amb. Ko pakai sama tu mini skirt yang ko beli tadi."

"Oh, bah.." Saya masih tengok-tengok tu baju yang saya beli tadi. Lepas tu check mekap. Tadaaaaa!! "Mari kita mekap-mekap, Coll?"

"Sekarang ni?" Si Coll bertiarap sudah di katil dia masa tu. Muka pun nampak penat and mengantuk.

"Yalah bah..." Saya mengharap sangat kami test mekap malam tu juga.

"Dei.. Bisuk-bisuklah." Si Coll ubah posisi baring sudah.

"Bah, okaylah." Tidak sabar bah saya mau bermekap 😂.

Masa kami sibuk-sibuk bercerita di bilik, terus kami terdengar ada suara perempuan dari luar bilik. Macam mengetuk pintu bilik sebelah.

"Open your door, Hun.. Please...?" Suara memujuk ni, lembut bercampur manja betul suara dia.

Bertingu saya sama si Coll.

"Siapa tu?" Saya berbisik sama si Coll minta kepastian. Si Coll angkat bahu dia tanda tidak tau.

Dia terus pi buka pintu mau tengok siapa.

"Who are you??? Open the door Hun, tell me who's the bitch!" Teriak tu perempuan, tu perempuan sound si Coll kali tu. Muka si Coll tiba-tiba berubah pigi marah.

Tiba-tiba si Cliff buka pintu bilik dia.

"Shut up! Don't you ever call my sister as a bitch!!!!" Si Cliff tengking tu perempuan. Saya masih di dalam masa tu, saya terus cepat-cepat keluar mau pigi busybody.

Si Coll nampak macam mau makan tu perempuan sudah lepas kena cakap bitch. Saya keluar terus nampak tu perempuan. Wow.. Sexy! Rambut dia panjang and blonde color, big curl lagi, pakai dress pendek. Putihnya kaki dia tiada kudis. Tiba-tiba saya rasa jealous bah. Ada girlfriend sudah pula si Cliff? Terus saya rasa jauh betul perbezaan saya sama tu perempuan. Tu perempuan terus tengok saya lagi. Berabis dia jeling saya bah. Adih, punya sumbung ni perempuan. Muka cantik, tapi sumbung! Bitch face betul oh.

"You have two sisters Hun?" Si perempuan menanya si Cliff.

"Shut up, please? And that's none of your bussiness. Please go back Kel. I've made my decision." Serius muka si Cliff.

"Please Hun. Listen to me. He's not my boyfriend, he'a just...." Berabis dia mau explain tapi dia terus tengok saya sama si Coll dengan pandangan yang tajam, terus dia sambung lagi, "Please, we have to talk privately."

"Abang, I hope I can spit on that bitch's face right now! Will you let me?" Si Coll sempat menyindir tu perempuan sebelum masuk dalam bilik. Tapi belum sempat kami masuk bilik..

"How dare you? Try now!" Tu perempuan berdiri betul-betul depan si Coll sudah sudah. Face to face dorang.

"How dare you come here with your bullshit on your face?" Tu dia, si Coll naik angin sudah. Dia angkat muka dia sambil tengok muka si perempuan. Muka si perempuan tambah panas lepas dengar si Coll cakap macam tu.

"Stop it!" Si Cliff terus datang pi dekat dorang. Saya pula tarik si Coll masuk bilik. Padahal dalam hati saya mau ja tengok si Coll tulak tu muka perempuan 😂.

Boom!

Si Coll hempas tu pintu bilik kuat-kuat. Berabis si perempuan mengamuk di luar.

"Sial punya perempuan, adakah dia panggil saya bitch!" Marah betul si Coll.

"Girlfriend abang ko kah tu?" Saya mau tau betul, tapi takut-takut saya mau tanya.

"Tidak tau. Si abang tidak pula pernah bawa mana-mana girlfriend jumpa kami." Saya tengok si Coll masih lagi panas.

"Oh.." 😂 Tidak tau sudah apa saya mau jawab. Malas juga saya busybody bah, malas juga saya mau kasi batu api.

Tidak lama kami dengar lagi tu perempuan teriak.

"Haha, I will come back, Hun. Remember what we did. You think I'm stupid? My bed smell good huh? Oh wait, I think you need to change your bedsheet, I'm afraid if I've left my stain on it." Gulp. Tidak lama bunyi tapak kasut highheel berjalan turun tangga. Tak tak tak dia bilang.

Huh! Apalah maksud dia tu? Saya tengok muka si Coll pun lain sudah.

"Coll, macam lain ja maksud tu prempuan tu?" Dalam fikiran saya, kenapa sampai ada words 'bed', 'smell good', 'stain' segala?😱😱

"Saya mau tanya abang ni." Baru dia mau berdiri, terus saya halang.

"Nantilah Coll, kasih cool down dulu abang ko." Saya cuba mau halang dia, nanti tambah teruk ja keadaan, terus si Coll duduk balik.

"Benci saya perangai macam tu Amb, lain-lain betul. Sumbung gila." Si Coll mula sudah merungut tidak puas hati.

"Yakan. Saya rasa girlfriend abang ko tu...." Sengaja saya mau tengok reaksi si Coll bila cakap macam tu.

"Kalau girlfriend dia, bulih-bulih dia dapat girlfriend macam tu? Muka ja lawa, tapi perangai?" Siapa tidak marah kan, kena panggil bitch lg..

"Nanti-nantilah ko tanya abang ko." Akhirnya si Coll mengalah juga. Kami bercrita dulu di bilik kejap untuk kasih limpas tu moment panas td.

"Bah Coll, saya mau pigi mandi dulu." Saya berdiri and sedia mau keluar dari bilik dia sambil angkat sekali tu barang-barang mekap and baju saya.

"Ok Amb..." Si Coll pun baring balik di katil dia.

Lepas keluar dari bilik, pelan-pelan saya limpas di luar, takut si Cliff dengar 😂. Tapi, tiba-tiba si Cliff buka pintu dia, ngam-ngam saya di depan pintu dia sudah. Dia tengok saya, saya tengok dia. Kaki sy terstop.

Diam lima saat..

"Amb.."

Me? 👉🙄😞. Barang-barang di tangan saya genggam dengan erat.

AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.Where stories live. Discover now