CHAPTER 10

9.3K 217 15
                                    

Saya rasa lain pula bercerita part-part tu sama si Cliff. Macam orang kahwin punya cerita kunun, tapi bila saya ingat balik lucu pula 😂.

"I need to explain Amb.. So that you can imagine the situation...." Saya angguk kepala lepas dia cakap macam tu. Entah kenapa saya yang rasa malu.

"Dia tolak saya. She forced me having sex with her. Saya try mau elak dari dia, and saya tolak dia lepas tu suruh dia pakai baju. Tapi lepas tu datang satu laki, dia datang ja terus dia tumbuk saya. Then she acted like we were just having sex."

"Siapa tu lelaki? Ko tidak tumbuk dia balik?"

"Not sure, but after that si Kel suruh tu lelaki berambus. Me? Saya halau si Kel keluar. Saya rasa dia ni cuma ambil kesempatan, dia tuduh saya tidur sama dia malam tu, and she told the man that we had sex together. Saya confuse, Amb. Sy rimas bila si Kel balik-balik kacau saya. So, I think I need your help by becoming my girlfriend, maybe by doing that she will stop bothering me?" Hm, apa patut saya jawab? Saya tidak pernah bah jadi girlfriend orang. Si Cliff banyak sudah tolong saya, so should I help him?

Saya rasa seconfuse dia, confuse lagi saya. Kalau buli, malas saya mau masuk campur. Saya ni cuma budak biasa. Si Kel tu pula macam model, kalau dibandingkan sama saya, kami ni ibarat macam kucing kampung and kucing parsi, mana kamu pilih? 😞

"It's not like I don't wanna help you, but I've never been to someone's girlfriend. I don't know how it's like. Hm.. Why not..minta tolong si Coll?" Ni kalilah, si Coll ja bulih jadi penyelamat saya. Bulih bah tu kan si Coll menyamar jadi girlfriend dia, bukan ada buat apa-apa 😕.

"No, she's my sister Amb, you forgot that I've told Kel that Coll's my sister?" Terkeluar senyum dia, dia rasa saya buat lawak kali. Saya garu terus kepala saya yang tidak gatal, tidak tau apa saya mau cakap.

"Ok Amb, I'll give you one day to think. Please don't dissapoint me...?" Dia terus minum tu milo dia. Mau juga saya tanya, berapa gaji saya kalau saya sudi buat? Tapi diam jalah. Kerja juga bah tu kan?😂😂

"Okay Cliff... Thanks for this..." Saya terus ambil tu milo, then saya minum, saya ampai balik tu mug, terus saya naik atas. Coll... I need your help! Eh jap, saya lupa cuci tu mug?

°°°°°°°°°°
"Hahahahhaa Amb, you can do it!!!" Berabis pula si Coll kasih ketawa saya, saya minta tolong dia backup saya, tapi dia mau saya tolong abang dia.

"Ko tinguk bah saya betul-betul, Coll.. Ko tinguk... Layakkah saya betanding sama si Kel??" Saya suruh si Coll tengok saya. Terus saya tengok diri saya sendiri di dalam tu cermin yang begantung sana dinding. Uh! Ugly.

"Ala, makeover terus cantik bah. Ngamlah ko tolong si abang, a big NO sama tu perempuan gila, me on behalf of my parents will say NO!" Bersungguh-sungguh si Coll bantah pasal si Kel, "Don't worry, you are so cantik my friend.. Sini ko, kalo ko kasih hurai rambut ko gini, then curl-curl hujung cantik ni..." Si Coll buka tu ikatan rambut sy yang ketat betul tu, terus dia tengok lagi muka saya. Cantik meh saya? Saya scan muka saya dalam cermin. Hm. Macam biasa ja pun. Kalau limpas depan lelaki, confirm semua tidak tengok😒

"Amb... Saya rasa kening ko macam Shin Chan oh... Tarang lagi misai ko tu.." 😑Silaka ko Coll.

"Apa bulih buat, ni lah keturunan si Gabriel." Saya bilang sambil sebut nama si daddy 😂😂.

"Gila ko Amb.. Cuba ko baring sini bantal, saya mau cabut kudou ko.." Si Coll duduk di katil dia sudah, lepas tu dia taruh tu bantal kecil di atas paha dia.

AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.Where stories live. Discover now