Si Coll senyum paksa ja tengok si Sharon. Terus si Sharon pi duduk sebelah kiri si Coll, sebelah kanan si Coll pula saya. Si Cliff pula masuk dengan muka selamba lagi, tapi saya tetap tenang.
"Korang buat ape tu....?" Si Sharon pi busybody tengok tu laptop beampai di depan kami... "Oh, korang nak sambung belajar, good luck ya adik-adik..." Dia bilang lagi. Kami diam ja. Malas mau layan, ketara betul kan tidak kena suka.
Si Cliff masuk dapur, dia bawa air di gelas terus dia bagi si Sharon.
"Thank you, Sayang ... You're so sweet......" Dia bilang. Saya sama si Coll masih tengok laptop, tapi kami sibuk belawan siku.
Tidak lama tu si Carl datang, dia baru keluar dari tandas. Dia pi duduk sebelah kanan saya pula. Dari kiri si Sharon, Coll, saya, terus Carl. Terus dia pun tengok tu laptop. Lama-lama dia cakap, "Wah, good result huh, not bad....." dia bilang. Saya pun say thank you. Saya tidak perasan yang makin lama makin dekat tu kepala si Carl di sebelah telinga kanan saya. Hangat-hangat saya rasa. Saya kasih biar ja. Mungkin dia mau tengok dekat-dekat tu laptop bah.
Tidak lama si Cliff datang lagi. Kali ni dia macam pegang dua biji panadol, terus dia kasih si Sharon.
"Thank you, ayang.. You're so.......caring...." Si Sharon bilang. Dui, mau pengsan saya dengar suara manja dia. Bersiku lagi saya sama si Coll.
"You rest a bit, later I send you home." Si Cliff bilang. Oh, si Sharon tidak sihatkah tu sampai si Cliff bagi dia panadol? 😂😂 Betul-betul or pura-pura tu? 😌
"Sayang, I think nak nap kejap lah.. I nak baring..." Si Sharon meminta. Kali ni, kuat betul si Coll pi siku saya sampai badan saya termelekat sama si Carl.
"Awwww!" Terkeluar suara saya.
"Uik... You sick also kah Amber? Mau pengsan?" Si Carl terkejut kejap.
Dalam masa yang sama, terlari kejap perhatian si Cliff sama si Sharon, tajam mata si Cliff tengok kami.
"Eh, no lah, pitam kejap sakit mata terlampau lama tengok laptop." Saya bilang. Walaupun tidak benar sama sekali, terkena pukulan si Coll kan.
*Game begins*
"Sayang? You heard me? I nak rehat kejap..." Ew.. Geli saya dengar suara si Sharon lama-lama. Mau-mau kali tu kena bawa pi bilik.
"Wait." Terus si Cliff bangun pi ambil bantal kici, terus dia suruh si Sharon pindah sana sofa yang double seat.
"Bah diam-diam kita, kasih rehat dulu si Sharon..." Si Coll pula bersuara. 😂
Dengan langkah malas dan geram, si Sharon pigi juga di sana sofa yang double seat tu.
"Amber, you take five dulu bah kalau sakit mata.." Si Carl ni, macam caring betul pula dia kan?
"Okay. Mungkin mau cuci muka bah ni.." Saya bilang. Terus saya bangun pi dapur. Saya buka tu air sinki, tapi saya berdiri tegak ja depan tu sinki. Melepas geram.
"Amb.." Suara garau di belakang. Saya tengok belakang, si Cliff.
"Hm?" Saya bilang. Masih relax. Baru si Cliff mau rapat sama saya..
Tiba-tiba si Sharon muncul di dapur.
"Tandas mane?" Dia bilang.
"Tu...." Si Cliff kasih muncung bibir dia pi arah tandas.
"Ko tengok-tengok bah your GIRL...FRIEND...nanti dia telicin di tandas." Saya kasih tekan tu GIRLFRIEND. Si Sharon terus masuk pi tandas. Saya pula mau jalan keluar dari dapur, tapi si Cliff tarik tangan saya. Saya sempat toleh belakang mau cari si Sharon kalau ada dia, nanti dia memanas pula. Dia di dalam tandas sudah kunun, tapi bebuka pintu 😂 😂 😂.
YOU ARE READING
AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.
RomanceMengisahkan Amber, seorang gadis berasal dari Putatan, Sabah yang merupakan anak tunggal dan anak manja kepada Mr Gabriel dan Mrs Suzie. Setelah habis SPM, Amber berhasrat mengambil kursus dalam bidang kecantikan, namun mendapat tentangan daripada...