*Disember 2012*
Pagi tu jam 5.55 am lagi saya bangun. Belum sempat tu alarm jam 6.00 am bebunyi sudah saya tebangun, bangun-bangun ja terus nervous. Saya bangun dari katil terus buat stretching kejap. Saya cek handphone terus nampak satu whatsapp.
5.30am
📨"Can't wait to see you baby Amb.. Get your breakfast later okay? Love you...."
Saya senyum lepas baca tu teks, tidak payahlah reply saya bilang. Sama juga nanti jumpa juga. Saya terus ambil tuala, lepas tu keluar pigi mandi. Sebelum tu saya ketuk bilik mommy sama si daddy. Bila saya buka, mommy sedang ion baju, daddy pula sedang lipat selimut. Rajin kan si daddy? ☺
"Bah, pigi mandilah tu baby.." Si mommy bilang. Daddy pula tengok saya ja, tapi muka dia banyak senyum.😆
Saya terus jalan pi mandi. Masa cuci rambut tu, tiba-tiba saya teringat hal beberapa bulan yang lalu.
*Flashback started*
"Amb, please give me one last chance. Please? I know you hurt so much. Think again. I promise if I hurt you again, you can leave me whenever you want.." Keluar air mata si Cliff. Dia genggam tangan sy kuat-kuat.
"Don't ever say promise lagi Cliff, apa jaminan ko supaya saya tidak lagi kecewa oleh ko?" Saya serius tanya dia. Saya telampau takut sudah mau trust. Hal lepas btl-betul buat saya susah mau trust orang sudah, kecuali best friend and parents saya.
"I guarantee this time, Amb. I don't have any other girl, you know it.. Please don't punish me like this, Amb.." Dia cium tangan saya, lepas tu dia sambung lagi. "Amb..... Will you be my wife?" Dia renung mata saya. Saya bulih nampak tu air mata dia tiba-tiba jatuh lagi, terkena satu titik di tangan saya yang dia sedang genggam. Lepas tu dia sambung lagi. "I'm afraid of losing you again. I will fix everything, Amb. You can trust me this time. We get married and follow me to Singapore, ok Amb?" Kali ni dia tengok mata sy betul-betul sambil dia genggam tangan saya lebih kuat and cium tangan saya. Mata saya pula yang berair.... Saya renung si Cliff sambil saya geleng kepala. Saya teringat si Carl.
"Sorry Cliff, I can't.." Saya tolak permintaan si Cliff dengan berani.
*Flashback ended*
Lepas saya siap garu-garu kepala, terus saya cuci kepala guna tu shower. Siap mandi tu, saya masuk bilik. Dalam hati saya lama juga si Coll sampai ni. Saya kasih kering rambut saya guna hairdryer.
Tiba-tiba..
Tok tok tok..
Saya toleh kejap. Pintu saya kena buka. Mommy sama si Coll di depan pintu.
"Nah, datang sudah si Coll. Masuklah, Coll..." Si mommy bilang. Si Coll pun masuk dengan dress merah dia. Si mommy tutup balik tu pintu.
"Awal juga ko datang? Saya ingat ko masih tidur?" Saya sindir si Coll sambil senyum-senyum. Sindir manja bogia 😁.
"Eshhh.. Hari ni mana bulih lambat bangun. Saya ada job besar ni." Si Coll bilang, sambil dia adjust tu rambut dia sana depan cermin. Saya senyum dengar dia cakap. Kering sudah rambut saya. Saya masih bertuala sambil tengok cermin.
"Bah, siap sudan." Saya bilang. Saya klip sedia rambut saya supaya kemas. Saya duduk depan cermin. Si Coll terus start projek muka saya. Saya request dia makeup elegant. Saya mau nampak elegant. 😘 Tu rambut pula saya mau buat side curl, rambut saya masa tu paras pinggang.
Siap mekap and buat rambut. Saya berdiri tengok depan cermin. Cek-cek mekap and rambut terus saya tengok lagi dekat sama tu cermin. Punya cantik si Coll mekal saya. Lipstick merah tetap ada. Elegant gitu. Aiseh! 😂
YOU ARE READING
AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.
RomanceMengisahkan Amber, seorang gadis berasal dari Putatan, Sabah yang merupakan anak tunggal dan anak manja kepada Mr Gabriel dan Mrs Suzie. Setelah habis SPM, Amber berhasrat mengambil kursus dalam bidang kecantikan, namun mendapat tentangan daripada...