Lepas si Cliff balik pigi Singapore, jarang sudah dia balik Sabah. Saya pula sibuk dengan study, assignment dan macam-macam activiti uni. Lepas buka tu branch baru dorang di Singapore, makin lama makin busy si Cliff. Dia selalu ulang alik dari Singapore and KL. Kadang-kadang dia lupa call saya, whatsapp pun jarang. Dia tidak balik KK pun tidak apa mungkin, sebab dorang si Coll selalu juga pigi sana kan, jadi mungkin tidak juga dorang selalu rasa bejauhan.
Time tu saya belum ada kerja kan, kalau mau call dia pun mahal. Takkan minta reload sama parents ja slalu. Lain juga kan. Ada whatsapp senang sikitlah, tidak payah call pun tidak apa. Si Carl pula sudah pindah pigi Singapore. Dengar-dengar si Coll cakap dia ada masalah sama tunang dia, tidak tau the exact masalah, tapi melibatkan cinta tiga segi. Saya tumpang sedih sama si Carl, tapi saya tidak sure macam man dorang settle.
Dipendekkan cerita, selepas dekat tiga tahun (2010) berhempas pulas belajar, akhirnya kami graduated juga. Sedihnya si Cliff tidak dapat join convo kami pasal dia terlampau busy. Saya betul-betul rindu sudah dia. Kami tetap juga keep in touch biarpun jarang jumpa. Kesian oh. Ni lah kalau bejauh bah.
Tahan hati saja orang bilang, yang penting jujur and setia. Saya memang jujur and setia sama si Cliff, tapi dia jujur and setia sama sayakah? Dia tahankah bejauh sama saya? Saya pun tidak tau. Sometimes saya pernah rasa kena abai and sometimes ada feel curiga juga sma dia, tapi saya cuba juga trust dia. 🙂
📨Cliff: "Congrats on your convo, dear.. I'm so sorry couldn't come to support you.."
📨Me: "How I wished you were here.. But it's ok dear, I understand..."
Actually kami buli bah becontact through Facebook, tapi saay time tu jenis yang bukan aktif sama social network, jadi jarang betul saya online untuk bersosial. Jadi kami kebanyakannya cuma berwhatsapp or call.
Umur saya time tu sudah 21 tahun, si Cliff pula 26 tahun. Cepat betuk masa berlalu kan. Siapa sangka kami bulih bertahan biarpun jarak jauh. Selepas habis study, saya masih hope yang the best untuk future saya. Samada saya mau sambung pigi degree atau kerja, atau rest dulu. Si Tracy pula sudah sambung Degree di KL.
Bila fikir balik, menyesal juga kami kenapa tidak sambung STPM ja mula-mula, STPM cuma satu tahun lebih ja kan study, lepas tu bulih continue sambung Degree, tapi apa bulih buat, nasib masa tu masih muda. Sejak SPM, si Tracy sama kami kira jarang sudah bercontact sama kami, in the end lost contact sama kami,tapi saya sama si Coll plan juga mau reunion sama si Tracy nanti, pigi kasih surprise dia di KL kah 😉.
"Apa ko mau buat lepas ni? Ko bilang mau buka salun tu kan?" Saya tanya si Coll.
"Sy tidak confident bah buka salun. Saya macam mau sambung tu beauty course lagi." Dia bilang. Kalau sy fikir betul-betul masa tu, saya ni bukan jenis yang mau kerja sama boss, tapi saya mau jadi boss 😜. Saya sebati sama kerja parents saya, si daddy bisnes, si mommy pun bisnes, so saya mau ikut macam dorang, saya tidak mau kerja office. Saya study Diploma pun kira macam bonus, tapi saya punya ambition saya mau jadi intrepreneur yang berjaya.
Masa masih mengganggur tu, saya tolong mommy di salun. Kena bayar gaji juga bah 😘🤑. Setiap kerja yang saya buat misalnya cuci rambut, gunting rambut, rebonding, color rambut, makeup, cabut kudou, dan macam-macam semua mommy saya catat. Ada commision dia bilang. Lucu juga si mommy ni. Lepas tu dia bagi elaun RM400 supaya saya semangat mau kerja. Daripada sy kerja tpt lain bagus tolong dia, dia bilang. Daripada dia gaji orang lain kan.
YOU ARE READING
AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.
RomanceMengisahkan Amber, seorang gadis berasal dari Putatan, Sabah yang merupakan anak tunggal dan anak manja kepada Mr Gabriel dan Mrs Suzie. Setelah habis SPM, Amber berhasrat mengambil kursus dalam bidang kecantikan, namun mendapat tentangan daripada...