Berdebar ni saya tengok tu pic dia. Takkan masa saya di Sabah dia ada kenal lagi perempuan lain? Macam-macam sudah di fikiran saya bah. Deiii! Saya terus baca tu komen-komen orang.
💬A: "Wow! Cliff and Steph looked so sweet.."
💬B: "Steph, you and Cliff still together?"
💬C: "So sad, this lovely couple no longer together.."
Steph pulakah nama tu perempuan. Tiba-tiba sakit berul hati saya ni. Adei, awal-awal kahwin sudah nampak benda-benda macam ni, siapa tidak sakit hati kan? Jangan ja tiba-tiba saya tau yang dia pernah curang, lagi-lagi selepas kami sudah kahwin. Doi! Panas betul ni hati!!! Saya cek lagi pic lain yang dia kena tag. Terus saya nampak lagi pic dia sama si Steph. Bukan main mesra lagi bah. Tulunglah!!!!! Saya baca komen orang.
💬A: "Wow! Hot and spicy!!"
💬Steph: "Guys.. Stop it, no more hot and spicy okay ☺."
Ada juga si Steph komen? Saya click nama si Steph, mau juga saya stalk FB dia. Banyak gambar-gambar cantik. Sakit betul hati saya!!! Memang cantik ni perempuan, tiba-tiba saya rasa jealous.
Saya tengok betul tu muka dia, cute-cute lagi muka dia tu. Saya tengok body dia, sexy gila. Saya tengok dada dia, macam belon cukup angin ja, tambah membuak-buak tu jealous saya, saya rasa tergugat!
Siapalah perempuan ni? Saya teringin mau tau. Takkan si Cliff curang? Saya terimagine lagi si Cliff pigi kiss-kiss belon si Steph, lepas tu saya imagine yang macam si Cliff pernah buat sama saya selalu. Arggg!!! Sakit hati!!!!!! Saya tengok friendlist si Steph, mutual friend with Cliff lagi. Nah, saya start sudah mau marah. Sabar...Sabar... Saya pujuk diri sendiri. Saya stalk lagi sampai saya puas, saya kurik kurik kurik, terus saya terjumpa satu album di profile si Steph. Dub dab dub.
"Me and Cliff" tajuk album dia. Dub dab dub.
Saya click. Banyak tu pic dorang, adalah dekat 60 mungkin. Saya click satu-satu, punya mesra tu pic dorang. Dorang bergambar berpeluk pingganglah, si Steph kiss pipi dialah. Gambar berpegangan tanganlah. Hati saya cuma Tuhan yang tau. Sakit hati tapi mau juga tengok bah.
Saya tengok details tu album. 2006😟. Jadi berapa lama sidah dorang sama-sama? 😢 😢 😢 Takkan saya sama si Cliff sama-sama time dorang masih sama-sama? Jadi si Steph ni ex-girlfriend si Cliff lah? Berabis saya marah diri sendiri, kenapalah saya tidak siasat dari dulu.
Lepas puas saya stalking, terus saya off tu laptop. Duduk-duduk sudah saya, apa saya mau buat? Patutkah saya tanya si Cliff sendiri? Atau terus siasat sendiri? Banyak past si Cliff yang saya tidak tau. Kejap ja saya rasa couple sama dia, kebanyakan masa kami couple pun kami berjauhan. Jadi saya tidak tau apa kegiatan dia selama ni, saya tidam pernah couple orang lain sebelum jumpa dia, jadi saya sendiri tidak pernah siasat past relation dia. Kenapa bah saya sakit hati ni? Macam saya mau marah si Cliff ja. Saya naik atas terus saya masuk dalam selimut, layan perasaan!😣 😣 😣
°°°°°°°°°°
Saya terasa badan saya kena kasih guyang, terus saya buka mata. Rupa-rupanya saya tertidur tadi. Si Cliff duduk di sebelah saya, dia senyum tengok saya. Terus saya imagine dia layan begini bagus sama si Steph. Nah! Jealous lagi saya."Dear, you hungry?" Dia tanya saya dengan lembut.
**Saya diam**
"Dear? I'm asking you?" Dia bilang lagi.
"No. You go eat lah. I'm full already." Saya jawab lembut, tapi bercampur dingin. Moody sudah saya. Entah ni. Siapa yang salah ni? Si Cliff atau saya? Kenapa saya pula mau moody?
YOU ARE READING
AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.
Storie d'amoreMengisahkan Amber, seorang gadis berasal dari Putatan, Sabah yang merupakan anak tunggal dan anak manja kepada Mr Gabriel dan Mrs Suzie. Setelah habis SPM, Amber berhasrat mengambil kursus dalam bidang kecantikan, namun mendapat tentangan daripada...