Keluar susuk tubuh tinggi ni. Terstop saya kejap. Dia bediri ngam-ngam di petak pintu dia, pakai boxer ja dia, badan masih maintain macam dulu. Cuma ni kali janggut dia ada tebal sikit. Tu tattoo di badan dia saya kenal betul. Kusut-kusut kepala dia baru bangun. Dia gusuk-gusuk mata lepas tu garu kepala dia. Belum lagi dia nampak saya tu. Baru dia keluar satu langkah, terus dia macam terkejut kejap.
"Amb..." Dia senyum tengok saya, tapi macam malu-malu dia, malu kali mau tunjuk muka baru bangun.
"Hi....." Saya bilang ringkas, terus saya tengok tu anting-anting di telinga dia. Tetap rock macam dulu. Masih guna dua anting-anting.
"What are you doing here?" Dia bilang. Terus dia datang pi dekat saya. Lepas tu dia hulur tangan mau shakehand.
"Mau makeup Coll..." Saya bilang. Macam sumbang ni saya rasa. Punya lama kami tidak jumpa tu. Lebih satu tahun.
"You look so different Amb.. Eh, you still wear that watch?" Dia tengok tu jam saya.
"Time flies kan... Of course, my favourite gift kan. You look different too...." Saya senyum sama dia. Memang different ni nampak dia. Janggut tebal sikit, tapk apa yang lain? Oh, dia tambah tattoo sana lengan dia. Mau juga saya tanya mana tunang dia, tapi saya diam-diam ja lah.
"Carl, I go inside dulu k..." Saya bilang. Saya minta diri mau masuk bilik si Coll.
"Okay Amb.. See you later..." Saya terus jalan pi bilik si Coll, saya tidak perasan yang saya terus buka pintu dia, gara-gara sumbang sama si Carl, dia kan tidak pandai kunci pintu 😂 😂. Masa saya mau tutup pintu, si Carl masih di posisi tadi, masih lagi dia tengok saya ni. 😅 Terus saya lambai. "Bye..." Saya bilang 😂 😂😂 , baru saya tutup pintu.
Smpai dalam bilik, rupa-rupanya ni anak belum mandi 😌. Coll Coll, masih lagi dia sibuk tengok handphone. Busy mengurus kali dia ni.
"Ui.... Bila ko mau mandi ni?" Saya cakap sama si Coll. Kerut-kerut dahi dia sambil tengok handphone.
"Kejap. Saya urus dulu tu kek. Mau kasih remind dia supaya hantar awal sikit..." Bilang si Coll. Jadi saya tunggu ja dialah.
Tidak lama tu baru dia bangun ambil tuala. Terus dia keluar dari bilik. Dalam bilik dia, berabis saya fikir kebarangkalian apa yang patut saya buat nanti kalau misalnya tejumpa tu hantu. Saya mau layankah atau jangan layan? Atau saya buat-buat tidak kenal? Kalau saya jumpa tu puntianak pula macam mana? Saya mau layan atau tidak? Adei.. Sejuk kunun ni tapak tangan saya. Saya kasih prepare tu makeup sementara tunggu si Coll siap mandi.
Si Coll masuk bilik. Dia balut ja badan dia guna towel.
"Bah, jom start..." Dia bilang, terus dia pakai contact lens.
Dia duduk depan cermin dia. Saya clip rambut dia sebelum mekap. Nasiblah dia sudah cuci rambut dia yang semalam, jadi tidak payah susah-sudah kasih kering rambut. Actually cuci rambut malam-malam tu tidak bagus untuk perempuan, nanti masuk angin. Jadi, makeup begins.
Si Coll minta natural makeup ja, cuma tu lips dia mau yang merah betul ikut tu color dress dia. Dress dia ni bukan alang-alang, nampak simple tapi harga hanya kami-kamj yang tau😅. Dalam satu jam lebih maka siap lah saya mekap and buat rambut dia.
Si Coll bilang tu majlis akan start dalam jam 10.00 am. Sebelum start sempat juga dia pi tengok tu backdrop dia semua kalau semua okay. Orang tunang memang macam tu kan. Biarpun baru mau tunang tapi macam mau kwin. Saya tinguk sekeliling tiada juga tu hantu🤔. Eh, kenapa pula saya berabis mau cari dia ni?
YOU ARE READING
AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.
RomantikMengisahkan Amber, seorang gadis berasal dari Putatan, Sabah yang merupakan anak tunggal dan anak manja kepada Mr Gabriel dan Mrs Suzie. Setelah habis SPM, Amber berhasrat mengambil kursus dalam bidang kecantikan, namun mendapat tentangan daripada...