CHAPTER 22

8.1K 211 13
                                    

Si Mr Eric ngam-ngam sudah dekat meja saya.

"Ko kenal kah si Sunut sana kampung kamu?" Dia tanya gitu. Saya?  👉 😐 😕

"Siapa tu?" Heran lah bah tiba-tiba kena tanya nama Sunut.

"Yang anak ketua kampung kamu bah..." Doi, soalan apa bah dia ni?😅

"Tidak kenal." Saya bilang. Saya senyum kasih tunjuk semua gigi saya. Yang lain semua tengok arah kami, hairan kali.

"Oh, nevermind. Okay, next?" Dia skip saya, terus turn si Coll pula. Saya pun blur-blur ni tiba-tiba kena tanya kalau saya kenal si Sunut 😂😂.

"Hello, good morning to all of you. My name is Collette, you can call me Coll. I am 18 years old, from Riverland, Tumit. Nice meeting you all." Dia bilang si Coll dengan confidentnya.

"Pewwweeeettt!!!" Saya dengar lagi suara lelaki-lelaki muda di belakang berpewwweet sama si Coll😂. Duduk sudah si Coll.

First day in class memang sangat excited lah. Masa di hostel sudah, saya sama si Coll duduk sana café makan-makan. Terus si Coll senyum-senyum tengok handphone.

"Buduh! Hahaha!" Dia geleng ketawa tengok handphone.

"Sot ko ni, apa juga ko ketawa-ketawa tu?" Saya tanya dia.

"Ada laki pi whatsapp-whatsapp saya. Tidak tau sepa ni." Ceria muka si Coll. Yalah, dia kan single. Sejak dia putus sma si Craigh, tidak pernah sudah dia happy-happy. Ngamlah kalau dia kenal yang baru. Saya tumpang happy.

Tiba-tiba bervibrate handphone saya. Saya tengok ada whatsapp masuk. Saya click.

📨"Hi, so how's it going?"

Gulpp. Si Cliff.

📨Me: "Everything's cool. How are you?"

📨Cliff: "Fine. Amb, I miss you." Ni kalilah. Apa saya mau jawab ni?

📨Me: "Hehe.." 😄Punya ringkas saya jawab. Tidak tau apa mau jawab.

📨Cliff: "Amb, would you wait for me? You know, I'm getting missing you so much. I'm so sorry for not telling you the exact feelings from the earlier. I'm crazy over you. I can't forget you since the day you fell in the bathroom." Dei, kenapa dia cakap macam ni selepas saya balik Sabah? Sudahlah dia jauh sskarang ni. Kalau since fell in the bathroom, means yang dia nampak 'pinky' saya lah tu! Adui, malu!!! Takkan dia jatuh hati pasal nampak tu ja? Apalah saya mau reply dia ni? Think Amber!!

📨Me: "Cliff, I can't promise. You deserved to be happy. Please find another girl. I know you can find a better girl." Sebelum saya tekan 'SEND', saya fikir lagi. Aiya! Tidak ngam, saya delete lagi.

📨Me: "Believe in fate Cliff. I admit that I started to love you from the start, but I was a bit disappointed, I feel neglected. You didn't try harder..."

📨Cliff: "Forgive me, Amb. I promise to fix it.."

📨Me: "Please don't make a promise, Cliff. I'm afraid it won't work. Take care, Cliff."

No more reply. Kenapa bah ko ni, Cliff. Kenapa!!!! Bikin maradang. Bila orang sudah balik baru mau bubut.

"OMG!!! Ada senior mau jumpa saya!!!! Ambbb! Saya excited!!!!" Si Coll tiba-tiba excited di sebelah saya.

"Bah apa lagi, ko pigi lah jumpa. Manatau bulih jadi buiprin ko?" Saya bilang. Saya support ja apa dia mau asalkan dia happy. Saya sayang betul si Coll. Saya harap kami kawan sampai bila-bila.

AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.Where stories live. Discover now