CHAPTER 2 (S2)

7.6K 190 13
                                    

Saya buka mata, gelap ja tu bilik. Si Cliff peluk gapit kaki kiri saya. Atuk, bagus kalau ringan tu kaki tagap. Pelan-pelan saya tulak tu kaki dia.

Saya cari-cari handphone, tidak jumpa ni. Nilah ni kalau sampai rumah, duduk kejap terus naik bilik, si Cliff punya pasal lah ni, sampai rumah belum rehat terus sudah penat lagi 😂 😂 😂.

Gelap habis tu rumah. Mana saya berani turun. Tidak tau jam berapa sudah tu. Saya terus kasih guyang-guyang badan si Cliff. Lama ni baru sedar. Sempat saya padam tu aircond, sejuk betul ni, tiada kain tutup badan kan 😂 😂.

"Dear.. Bangun....."

"What time now?" Jawab si Cliff malas-malas.

"Donno, come go down?"

"Tomorrowlah bah.. Come sleep...." Dia bilang lagi. Terus dia pi tarik pinggang saya sampai saya tersasar sikit.

"Come bah.. I'm hungry...." Paling last kami makan tadi masa dalam kapal. Tenaga harus ditambah ni. Lepas kahwin kejap lapar pula kan, terlampau bnyk tenaga keluar😌.

Si Cliff terpaksa juga bangun. Malas-malas bah dia. Dia ambil ja tu boxer dia, terus dia pakai. Baju saya mana ada di bilik, baru juga saya angkut dari rumah kan 😂, masih dalam luggage, belum sempat lagi kami angkat naik tadi. Jadi saya ambil ja T-shirt besar dia dari almari, biarlah tiada santut.

Kami pun turun pi bawah. Gelap tu rumah belum on lampu. Sampai tingkat bawah terus si Cliff on segala lampu, baru terang dunia saya nampak. Lain betul bah kalau kami dua orang ja tinggal sana, kalau ada si Coll kan bagus 😑, ada juga kawan saya.

Si Cliff buka esbok dia, lupa pula yang dia kasih tinggal ni rumah satu bulan, belum sempat beli groceries😭. Saya ambil handphone saya dalam beg, rupanya jam 10pm sudah. Maigad! Punya lama kami tidur. Penat betul kah? 😅

"It's okay, dear. I drink milo only k.." Saya cuba tidak mau kasih susah si Cliff. Kesian juga kalau terpaksa keluar, lagipun malas-malas.

"Sure baby? I go out buy something?" Dia bilang lagi.

"No need. I buat milo k.. Tomorrow morning saja we go out." Saya bilang. Saya tidak mau kasih susah laki saya. Dia pun angguk ja. Kami sama-sama buat milo, terus minum milo ja. Mau juga sama-sama buat kan, kebaruan jadi laki bini kali 😂.

Lepas tu dia angkat luggage naik. Saya pula pi mandi. Plan saya mula-mula tadi, kalau sampai ja rumah terus mau mengemas, tapi nampaknya tergendala. Confirm berhabuk sudah ni rumah gara-gara lama kena kasih biar. Jangan ja ada wowou lah 👻.

Saya keluar ja dari bath room, punyalah ni laki, sudah tidur balik 😂 😂, tidak lagi pakai apa-apa tu. Jadi saya pun lap-lap badan, pakai sikit losyen terus baring di sebelah dia. Panas-pakai oh😁, tidak palah kalau tiada si Bibut bah, ada juga yang original Bibut ni. Good night... ☺ ☺ 😴 😴 😴 💤 💤

°°°°°°°°°°
Bisuk dia, awal lagi saya terbangun. Si Cliff masih tidur. Saya tinguk jam, baru jam 6.30 pm. Dia bilang hari ni dia mau masuk kedai jam 9.30am. Jadi awal lagi saya mandi supaya nanti tinggal tunggu dia siap lagi baru kami keluar pi makan.

Siap mandi tu, saya tinguk dia masih tidur. Aik, ni terlebih tidur sudah ni. Saya kasih guyang badan dia. Nasib dia bangun juga, saya terus suruh dia pi mandi. Memang kelaparan sudah bah saya tiada makan😅. Dia siap ja terus kami keluar jam 8.00am. Memang area sana banyak juga kedai-kedai makan. Nasiblah dekat.

Siap makan kami terus beli barang-barang rumah. Chewah, kebaruan hidup sebagai laki bini kan. Beli segala makanan, sabun, shampu and macam-macam lagi.

AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.Where stories live. Discover now