CHAPTER 16

8.7K 208 4
                                    

Sampai rumah, saya terus masuk dalam bilik. Memang moodylah kunun saya time tu. Si Sharon pun masuk bilik. Saya tengok muka dia senyum-senyum ja dari tadi. Saya rasa menyampah ni. Dia masuk ja bilik terus dia buka baju dia, tinggal kutang sama santut. Eh, G-STRING okay. Kalau laki nampak terpikat kal. Huhu. Datang sudah tu low confident saya.😧

Lepas tu, si Sharon berbaring lagi sambil kepala menyandar di dinding. Dia tekan-tekan handphone dia sambil senyum-senyum. Tidak lama, bebunyi handphone dia. Oh, whatsapp masuk mungkin. Dia senyum lagi. Laju betul tangan dia menaip ibarat secretary yang pro menaip surat dalam masa satu minit 😡. Nah, senyum-senyum lagi dia. Macam orang yang dilamun cinta.

Saya tidak tahan nampak kemesraan si Sharon, dalam fikiran saya confirm dia bercontact sama si Cliff ni. Saya bukan whatsapp then click nama si Coll

📨Me: "Coll, apa kamu buat? Saya bored oh.. 😑" Sebenarnya, saya mau kurik something.

📨Coll: "Tiada juga. Saya sma abang makan sini kedai abang..."

📨Me: "Abang ko keja pula lagi, dia busy kah? Ko stay sana sampai abang ko mau balik?" Kurik lagi.

📨Coll: "Busy mungkin tu. Busy discuss kerja di handphone mungkin tu. Kita keluar lah Amb, jom? Saya mau shopping...." Nah kan, busy sama si Sharon lah tu!!! 😭 😭 😭 😭 Fikiran negatif saya menjadi-jadi!

📨Me: "Okay Coll, jumpa mana? Saya naik taxi."

📨Coll: "Tempat biasa, tempat shopping tulah. No need lah Amb, nanti saya minta abang ambil ko juga, bukan jauh." Saya ni ego juga, saya tidak mau kasih susah si Cliff.

📨Me: "It's ok bah Coll. Jgnlah kasi susah abg ko.."

📨Coll: "Saya sudah tanya abang, nanti dia ambil ko juga. See you Amb, jam 7.00 pm lah, get ready k..."

Me?  👉 😩😩

Saya terus pi mandi and bersiap lepas tu. Sampai saya siap, si Sharon masih lagi sibuk dengan handphone dia, kadang-kadang saya dengar dia terketawa kecil. Tidak senang hati sudah saya. Kenapa saya jealous ni? Doi..

Handphone saya berbunyi, whatsapp dari si Coll.

📨Coll: "Bah, keluarlah. Sampai sudah kami."

Saya tarik nafas, saya pun keluar. Saya pakai skinny jeans and body fit ja masa tu. Rambut kasih hurai sudah 😉. Ada mekap sikitlah. Masa keluar tu, saya nampak sudah si Cliff and Coll berparking sana parking area, sempat si Cliff kasih highlight supaya saya nampak dorang kunun. Dub dab dub bermula lagi.

Saya masuk kereta, tapi di bahagian belakang. Si Coll di depan gia. Si Cliff banyak diam ja dia masa di kereta. Si Coll yang banyak pot pet. Balik-balik bebunyi handphone, macam whatsapp ja yang balik-balik masuk. Si Cliff punya kali tu, ni kalilah, cinta berputik sudah kali tu.

Sampai ja di shopping complex, saya sama si Coll turun. Si Cliff suruh si Coll call dia kalau kami sudah siap. Dia bilang ada dia mau pigi. Pigi dating lah tu, fikir saya 😫. Makin lama makin sakit tu hati saya oh. Yalah saya sedar juga, si Sharon tu cantik, seksi, ada anting-anting di pusat lagi, advance okay! Saya? Baru mau masuk 18, belum matang, tidak seksi and clumsy! Dui, jealous saya membuak-buak sudah.

Saya sama si Coll pigi shopping lagi. Beli dress, skirt, skinny jeans, saya beli underwear yang matang sikit  😂 😂, dan macam-macam. Si Coll yang banyak pilih untuk saya. Saya siap beli singlet and shortpant bikin pakai d rumah, saya pun tidak mau ketinggalan bah. Si Coll bilang dia suka pakai singlet and shortpant because sangat-sangat selesa, lagi selesa kalau tidak payah pakai kutang dia bilang 😂. Baiklah 😏.

AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.Where stories live. Discover now