CHAPTER 18

8.5K 222 13
                                    

"Seriously abang???" Si Coll tekejut besar. Saya tidak juga tekejut, tapi saya sakit hati sebab si Cliff tidak terus terang sama saya. Si Coll tengok saya sambil dia kasih bulat mulut dia.

"How come you don't know, day time before your birthday, I met Cliff and Sharon sana CL, dia cakap Sharon is his girlfriend. Seriously you don't know?" Terbulat lagi mulut si Coll lepas dengar si Carl cakap. Saya rasa panas sudah telinga saya dengar macam tu. Saya rasa berganda-ganda tu buduh saya. I hate you Clifff....... 😭 😭 😭 😭 😭 😭 😭 😭 😭 I hate you!!! Punyalah saya perasan sama ko selama ni. Terus saya teringat lagi tu makeout scene kami. Urg! Buduh ko Amb!

"No abang, Sharon pun tidak pernah cakap apa-apa" Si Coll jawab si Carl.

"Er... Excuse me? Saya rasa mau balik sudah ni. Saya mau rehat. Pening betul kepala saya." Saya minta excuse mau balik. Saya rasa lain sudah muka saya, saya tidak dapat cover sudah sakit hati saya. Saya tidak peduli sudah yang saya cut cerita dorang. Si Coll pun hairan nampak perangai saya yang tiba-tiba berubah.

"Come I send you back...." Si Carl offer. Saya kasih ya ja.

Saya salam dorang semua sebelum jalan. Saya nampak si Cliff duduk di living room, tapi saya langsung tidak pi salam dia. Saya bertekad mau kasih lupa si Cliff masa tu.

°°°°°°°°°°
"Amber, you look not okay.." Saya rasa berpuluh kali sudah si Carl tanya saya soalan yang sama. Saya cakap ja saya okay even if it is not okay, tapi saya banyak diam masa di kereta. Kesian si Carl. Saya tidak berapa fokus layan dia.

Saya mengelamun. Saya teringat time saya terjatuh di kamar mandi, si Cliff yang tolong angkat saya. Dia nampak nipple saya, tapi dia tolong cover lagi. Dia tidak pun pernah kasih malu pasal tu. Start dari sanalah saya start dub dab dub sma dia. Saya teringat lagi time dia prepare breakfast untuk saya sama si Coll, and time dia protect saya dari si Kel. Dia kejar saya sampai Airport, dia peluk saya. Dia kasih tapau saya meehun, dia care saya. Saya rasa betul-betul kena care.

Saya tidak taulah kalau kamu pun rasa apa yang saya rasa. Saya cuma perasan tu special feelings selepas saya tau yang dia macam ada affair sama si Sharon. Saya macam kasih lepas something yang saya patut appreciate dari awal. Kenapa saya tidak sedar dari awal?  😢 😢 Saya rasa macam hati saya kena siat-siat. Macam kena toreh balik-balik. Kalau dia ada feeling special sama saya kenapa dia tidak tanya, kenapa dia tidak cakap?

Am I hurt? Yes.
Am I in love? Yes. Si Cliff.😭 😭 😭 😭 😭 Saya mengaku. Saya bukan ja suka dia, tapi saya love dia. I feel protected kalau sama-sama dia. If I can turn back time, saya mau goda si Cliff dari awal.

Tiba-tiba saya nangis. Saya kasih miring badan saya menghadap tingkap supaya tidak kena nampak oleh si Carl. Emotional sudah saya. Terinjut-injut badan saya menahan nangis smpailah terkeluar suara saya. Si Carl tidak cakap apa-apa, tapi si Carl tiba-tiba kasih stop tu kereta dia di siring jalan.

Tik tak tik tak bunyi tu signal kereta.

Saya masih nangis.

Si Carl pegang bahu saya. Dia tarik tangan saya smpai badan saya terpusing. Saya tidak dapat sudah kawal suara saya. Dia buka seat belt saya. Badan saya makin kuat beguyang pasal menahan nangis. Dia tarik badan saya. Lepas tu dia peluk saya. Dia usap-usap kepala saya sambil gusuk belakang saya, and finally suara nangis saya terkeluar juga. I got someone's shoulder to cry, that's all I need. Saya kasih lepas ja tu nangis saya.

AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.Where stories live. Discover now