Saya terkejut. Terus saya pegang muka saya. Saya cuba cari something mau lap muka saya, then saya terpegang tu napkin di atas paha saya. Saya ambil tu napkin terus saya lap-lap ja muka saya. Tidak lama tu, saya terdengar tu perempuan teriak. Saya dengar banyak sudah suara cuba mau kasih sabar.
"You asked me to come to watch this???? So what if she is your girlfriend, Hun? So what!!!!" Saya buka mata, baru saya nampak siapa yang siram saya tadi. Si Kel. Kitai punya perempuan!
Apa semua ni? Saya rasa mau nangis. Saya bangun, terus si Cliff pigi tempat saya. Saya tunggu dia untuk cover saya. Saya tunggu dia back up saya. Dia peluk pinggang saya trrus dia tahan tu badan perempuan dari mau lagi dekat sama kami.
"You stay away! I told you right? So please stay away from us." Si Cliff cuba warning si Kel.
Mata sy berair sudah. For the first time orang buat saya mcm tu. Saya tertanya-tanya apa salah saya sampai kena buat mcm ni. Tiba-tiba saya terasa yang si Cliff ni cuma mempergunakan saya. Saya buka tangan si Cliff di pinggang saya, terus saya tengok tu makanan saya di depan meja. Si Cliff cuba perhati apa yang saya mau buat. Si Kel pula tengok saya dengan pandangan tajam.
Saya ambil tu piring saya, terus tanpa berfikir panjang saya hempas di kepala si Kel, satu kali dengan tu makanan-makanan terkena di muka si Kel. Terus saya senyum sinis depan dia. Si Kel terspeechless, mulut dia terlopong sambil tangan dia pegang dua-dua kepala dia. Si Cliff pun terkejut sama tu tindakan saya.
Tiba-tiba si Kel cuba mau pi rapat saya dengan teriak tidak puas hati, tapi si Cliff pigi halang. Saya tidak peduli sudah orang tengok-tengok kami. Saya ambil handbag saya terus jalan keluar laju-laju. Saya dengar sudah suara si Kel pot pet pot pet, si Cliff masih halang si Kel untuk cuba pigi kejar saya.
Saya lari keluar dari tu hotel. Sampailah luar hotel terus sy dengar suara si Cliff teriak panggil saya dari jauh. Saya cuma fikir satu. Parents saya. Mommy... 😢 😢 😢!!! Saya teriak dalam hati. Saya mau balik rumah kami ja saya rasa.
"Amb!!!" Si Cliff teriak lagi panggil nama saya dari belakang.
Saya cuba lari di mana yang saya rasa mau pigi. Ngam-ngam depan hotel tu ada taxi, terus saya masuk, saya suruh tu driver cepat-cepat jalan.
"Jangan tunggu tu laki uncle, jalan ja!" Saya nangis-nangis sudah. Tu driver pun jalan. Pedulilah keluar tu Sabahan slank.
Masa jauh sikit sudah kami jalan, tu driver perasan kali saya nangis. Balik-balik dia silik saya dari tu front mirror. Putih-putih tu rambut uncle.
"Miss, you olang mana?" Sempat lagi dia menanya. Dia ingat saya PTI kali, apa lagi dengan slank lain.
"Malaysia." Saya jawab simple. Saya masih lap-lap tu air mata saya. Biarlah rusak mekap. Hati saya lagi rusak.
"Tadi tu you punya boy kah?"
"Bukanlah."
"You nangis kenapa? Gaduh-gaduh kah?" Banyak soal pula ni uncle tau.
"Bukanlah uncle.."
"You mau pigi mana sikalang?" Sy pun tidak tau mau pigi mana sebenarnya. Saya tidak tau apa mau jawab. Handphone saya bebunyi. Si Cliff call. Saya ignore. Balik-balik dia call, tapi saya tidak jawab.
"Miss, you mau pigi mana? Tuit calan o miss.." Dia tanya lagi.
"Changi Airport." Tiba-tiba saya jawab itu. Entah kenapa saya rasa mau pigi airport.
YOU ARE READING
AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.
RomanceMengisahkan Amber, seorang gadis berasal dari Putatan, Sabah yang merupakan anak tunggal dan anak manja kepada Mr Gabriel dan Mrs Suzie. Setelah habis SPM, Amber berhasrat mengambil kursus dalam bidang kecantikan, namun mendapat tentangan daripada...