CHAPTER 14

8.1K 179 1
                                    

Si Cliff di depan pintu saya. Saya terstop.

Saya pi kiri mau limpas dia, dia pun pi kiri saya, saya pi kanan, dia pun pi kanan saya. Dia block jalan saya. Terus dia pegang bahu saya. Saya undur belakang, saya mau masuk balik tutup tu pintu. Pedulilah kalau ni rumah, rumah ko, saya bilang dalam hati, tapi dia tahan tu pintu.

Dia maju lagi depan sampai mau dekat badan saya. Saya pelan-pelan kasih bagus towel saya, takut terlepas. Sejak tu hari yang terlepas towel saya, saya sudah belajar macam mana mau adjust tu towel supaya ketat. Jangan sampai saya marah ko saya bilang dalam hati. Egonya saya masa tu, ego tidak mau becakap sama dia.

"Amb..." Dia cakap slowly, terserlah suara husky dia. Kenapa bah dia ni tidak pandai tunggu saya cool down dulu? Bisuk-bisuk saya okaylah bah. Dia maju lagi. Habislah, masuk bilik sudah dia ni. Saya sempat silik belakang tengok tu dress berampai di atas lantai yang saya baru buka tadi, nasib tu dress tercover tu santut, tapi tu kutang masih tercorot di siring tu dress pula.

Habislah saya bilang dalam hati. Dia makin mau dekat saya bah, tapi saya tahan badan saya, saya takut dia perasan tu kutang saya. Tiga inci lagi jarak di antara nenen saya sama badan dia. Makin deras jantung saya. Saya buli rasa sudah tu haba badan dia pi badan sy, sudahlah saya bertuala ja.

Saya kasih berani diri saya tengok mata dia. Saya rasa mau bercakap, tapi dalam marah-marah tu saya masih takut kalau bebau nafas saya time becakap sma dia. Jarak badan tiga inci, jarak muka enam inci lah kali tu.

Tapi...

Dia kasih rapat pula lagi badan dia sama saya. Sampailah badan kami bertembung. Tangan kiri dia peluk pinggang saya, lepas tu dia usap belakang saya dari pinggang naik pigi belakang tengkuk saya. Tangan kanan dia pula tiba-tiba pegang pipi kiri saya. Kali ni jarak muka mungkin dalam tiga inci. Dia renung mata saya dalam-dalam sampai saya rasa mata saya mau juling sudah sebab telampau dekat tu mata kami.

Dub dab dub.

But wait, you feel me?

"Amb.." Dia cuba bersuara lagi di depan muka saya. Oh my God, is he going to kiss me? Dekat betul bibir dia sama bibir saya. But..

"Please don't act like a child, please?" Saya bulih rasa tu hembusan nafas perisa chewing gum masuk hidung saya.

Sy?? 👉 😐😐😐😐😐😐

Dia kasih lepas tangan dia dengan lembut. Dia undur belakang, lepas tu pusing keluar dari bilik. Entah kenapa saya rasa tersindir tu ayat dia. Damn...  😒 😔 🙁 😫 😫 😫 😫 😫

°°°°°°°°°°°°
Lepas mandi, saya terus baring-baring di katil. Saya cium si Bibut berabis, asal saya cium dia mesti saya rindu rumah, saya bulih tercium lagi tu bau bilik saya melalui si Bibut. Tiba-tiba saya rasa rindu betul sama parents saya. Mengalir terus air mata saya. Baru satu minggu lebih saya di Singapore tapi saya rindu sudah dorang. Mesti dorang sunyi tiada saya tu kan. Befikir terus saya ni. Bagus lagi saya tidak tinggal di rumah dorang si Cliff. Bagus saya tinggal ja di hostel. Kenapalah kalau saya terpaksa getting along sama tu strangers dalam hostel, life is challenging bah kan. Either you take it or leave it, it will always be there.

Grow up, Amb... Grow up.. Betul cakap si Cliff, you are childish. Saya marah diri saya sendiri. Menangis-nangis sudah saya sampai saya rasa tersumbat sudah hidung saya. Saya tidak bulih nangis depan si Cliff, nanti dia cakap lagi saya act macam budak-budak, tapi bila saya fikir betul-betul, so unfair bah si Kel pi tuang air di muka saya. Tiba-tiba saya geram lagi sama si Kel, kalaulah saya kuat mau juga saya pi tumbuk tu muka dia. Perasan bagus punya perempuan gila! Nasiblah saya hentak piring di kepala ko! Keteh!

AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.Where stories live. Discover now