CHAPTER 15

8.9K 213 1
                                    

Tediam kunun bah dorang tengok saya. Berfikir juga saya ni, muka saya ni macam hantu kah? Saya terus stop jalan di depan dorang.

"Hi...." Saya bilang sambil saya lambai kiri kanan tangan saya macam Unduk Ngadau. My first greet sama housemate saya. Buat-buat tidak malu saja lah, biarpun saya rasa ulung masa tu 😒.

"Hi Amber...." Dorang bilang. Eh, dorang tau juga nama saya? Ada yang duduk di atas sofa, ada yang duduk di bangku dekat meja makan. Terus saya nampak si Sharon sana sudut dapur sedang minum air.

"I go mandi k....." Trus saya senyum jalan masuk bathroom. Tidak tau apa sudah saya mau cakap, ulungkan.

Siap mandi, terus saya masuk balik di bilik. Dorang semua act macam biasa sdh. Tidak sudahlah tengok saya macam nampak hantu. Mungkin tadi dorang terkejut bah tu tiba-tiba nampak saya. Mungkin si Sharon sudah kasitau dorang bah tu yang saya sudah tinggal sana, saya fikir.

Saya masuk bilik, ada pula si Sharon. Dia pakai bra sama santut ja. Saya tengok perut dia flat ja, tidak berlipat-lipat. Seksi oh saya bilang dalam hati. Ada kilat-kilat di perut dia. Fuiyo! Ada anting-anting di pusat oh. Berani juga dia ni pakai underwear ja, saya bilang dalam hati. Tapi underwear dia seksi, semua hitam, jauh btl style underwear kami. Sempat bah bfikir macam tu kan 😂😂, tapi sama-sama perempuan gia kami ni.

Dia baring-baring di katil dia sambil kepala dia menyandar di dinding. Mata tengok handphone. Tu katil melekat sama dinding bah. Dalam tu bilik cuma ada dua katil and dua almari, one for me and one for her. Jadi, kami ni kira roomate lah ni 😫. Kenapalah saya dapat roomate macam ni, habislah saya kena buli ni, itulah pula yang saya terfikir 😞.

Berfikir saya macam mana saya mau pakai baju ni. Masih bertowel lagi saya. Saya buka almari, saya ambil T-shirt and seluar, berfikir lagi saya macam mana mau pakai santut and kutang. Ah! Tidak payahlah saya bilang, takkan mau pakai baju d bathroom, leceh. Saya pakai ja tu T-shirt sama seluar, biarlah no underwears, di rumah-rumah saja pun. Selesa juga bah, angin-angin di dalam.

Saya terus duduk di katil. Si Sharon masih tengok handphone. Aik, diam ja dia ni. Anti-sosial kali. Saya pun ambil handphone then cek handphone. Tiba-tiba..

"Amber..." Dia panggil saya. Saya pun tengok dia. Apa kunun dia mau cakap ni?

"Rambut you rebonding keh tu? Cantiklah, halus..." Ternaik bulu roma saya lepas dia tanya gitu, seram. Ni urang, tiba-tiba jadi bagus. Muka dia pun tidak sdh macam urang sumbung.

"Ya, tapi lama sudah ni. Mau dekat satu tahun sdh.."

Dapat kamu imagine? Slank KL and Sabah.

"Oh.. You dengan Collette memang dah lama kenal?" Dia tanya lagi. Tiba-tibalah pula dia tanya pasal si Collette.

"Dia tu kawan saya dari sekolah lagi bah tu..." Sy jawab lagi. Macam kena interview pula saya rasa.

"Oh.. Patutlah kamu rapat sangat... Hari tu sape lelaki yang ikut sekali? Abang you keh?" Tiba-tiba dia tanya pasal si Cliff😡. Soalan apekeh ini Sharon?

"Tidaklah, abang si Collette bah tu. Kenapa?" Okay, ni kali saya tanya dia balik. Baru soalan saya tanya dia.

"Oh, abang kepada Collette. Boyfriend you keh?" Bikin naik bulu roma gia soalan dia ni.

"Oh, bukanlah.." Saya jawab terus kasih dia senyuman..

"Eh.. Handsomelah abang Collete tu kan. Dia tu dah kahwin keh?" Aiseh, dia ni mau kurik apa bah ni sebenarnya? Makin saya rasa mengada pula dia ni.

AMBER (18+), SEASON 1 & 2. Completed.Where stories live. Discover now