Hoofdstuk 16✔

739 42 10
                                    

Louise Horan's POV.

Ik duw Harry van me af. 'Als je weet dat het niet mag, waarom doe je het dan?' Vraag ik. Ik ben nog steeds in shock dat hij mij leuk vind. 'Sorry...' Zegt Harry. 'Wat heb ik nou aan sorry?' Vraag ik boos. 'Louise?' Vraagt hij. 'Wat?!' Schreeuw ik. 'Wil je dit alsjeblieft niet tegen Louis zeggen? Hij vermoord me!' Vraagt hij. Alsof ik medelijden heb. 'Nee Harry, Louis MOET weten dat we gekust hebben!' Antwoor ik boos. Ik kan het nu niet meer aan. Ik wil nu echt alleen zijn, ik wil dat hij weggaat!

Het lijkt wel alsof hij mijn gedachten kan lezen, want hij rent weg. Ik loop, bijna rennen, mijn kamer weer in. 'Wat is er? Waar is Harry?' Vraagt Louis bezorgt. 'Ik, Harry, Harry heeft me gekust... Ik wilde echt niet! Dat zweer ik! Maar Harry vertelde dat hij me leuk vond, meer dan leuk... Het lijkt wel op "leuk leuk" en toen, kuste hij me,' zeg ik. Ik begin te huilen. Louis laat het diemblad vallen dat hij in zijn handen had. Het klapt met een harde knal op de grond. 'Louise, hoe kun je?' Vraagt hij. 'Ik, ik heb hem meteen weggeduwt. Ik wilde echt niet, hij deed het gewoon. Hij zij ook van "ik weet dat het niet mag, maar ik doe het toch" en toen kuste hij me... Ik wilde niet, het was zo plotseling en ineens,' antwoord ik. Ik begin heel hard te huilen. Ik verberg mijn gezicht in mijn handen. 'Louise, ik dacht dat ik je kon vertrouwen! Nu ben je net Eleanor!' Schreeuwt Louis boos. Ik haal mijn gezicht uit mijn handen. 'Maar... Maar-' verder kom ik niet. Louis staat al voor me. Ik voel een hand tegen mijn wang gaan. Ik val op de grond. Ik geef nog een kreet, maar ik zie al niks meer...

Louis Tomlinson's POV.

Ik sla Louise in haar gezicht. Ze geeft nog een harde gil, en dan valt ze op de grond. Niall rent naar me toe, en duwt me aan de kant. 'Louis, hoe kun je? Ze zegt toch dat Harry HAAR kuste, en dat ze er niks aan kon doen! Waarom doe je dan zoiets?' Schreeuwt hij. Hij valt naast Louise neer. Hij begint te huilen. Ik weet ook niet wat me bezielde. Het dringt nu pas eigenlijk pas echt door wat ik heb gedaan... Ik heb het meisje van mijn dromen geslagen! Hoe kon ik?

Ik ren weg. Weg uit de kamer. Weg van Louise en Niall. Ze verdient geen jongen die haar slaat. Ze verdient geen jongen die haar verdriet doet... Ik, zo'n sukkel! Ik word tegen gehouden door een dokter. 'Wat is er?' Vraagt de dokter. 'Als je het echt wilt weten: Harry zoende Louise, ik kon het niet aan, en sloeg haar, nu ligt ze op de grond en wil ik weg, voorgoed...' Leg ik uit. Waarom leg ik dit aan een dokter uit? Alsof hij er wat aan kan doen! Ben ik nou gek geworden? 'Louis, ga terug, ik ga met je mee. Als ze weer bij is, wat me lijkt dat ze bewusteloos is, vertel je haar waarom, en hoe je je voelt. Echt Louis, ik weet zeker dat ze je vergeeft, ze houd van je! Echt waar!' Antwoord de dokter. Ik luister naar de dokter, en loop achter hem aan naar Louise's box. Ik zie dat Louise al op haar bed ligt. Ze zit. Wacht, wat?! Ze is wakker! Ze draait haar hoofd weg als ze me ziet. 'Louise?' Vraag ik. 'Ga weg!' Schreeuwt ze. 'Louise, ik heb een fout gemaakt, een grote fout. Ik ben stom, een loser, de grootste van iedereen! Je verdient mij niet. Je bent veel te goed voor mij.' Ik kan niet verder. Ik begin te huilen. Ik niet alleen, Louise ook. Wat dacht je van Niall? Die huilt het hardst, waarom? Dat weet ik niet. Maar dat doet er niet toe. Ik voel me echt k*t over wat ik heb gedaan. 'Nee Louis, ik had hem tegen moeten houden. Maar nee hoor, Louise moet het weer toelaten. Jij bent te goed voor mij. Ik snap je reactie, al zou ik het zelf niet doen, want zo zit ik niet in elkaar. Maar als ik jou was, zou ik hetzelfde doen,' zegt ze snikkend. 'Laten we het er maar op houden dat we allebei te slecht zijn voor elkaar, alleen weet ik eigenlijk niet eens of dat mogenlijk is,' zeg ik met een zwak glimlachje. 'Ja, inderdaad,' antwoord ze. 'Mag ik naast je zitten?' Vraag ik. 'Heeft de té goede Louis Tomlinson recht op, om bij de té goede Louise Horan te zitten?' 'Dat zal ik even in het systeem checken,' zegt ze grinnikend. Ze slaat een arm om Niall heen. 'En systeem, heeft de té goede Louis Tomlinson het recht om naast de té goede Louise Horan te zitten?' Vraagt ze. 'Uhm, nou vooruit dan,' antwoord Niall die al een beetje opknapt. 'Sorry dat ik jullie hylarische act onderbreek, maar moet ik een ice pack halen?' Vraagt de dokter. We grinniken. 'Ja,' antwoord Louise. De dokter loopt de kamer uit. Liam zit al de hele tijd naast het bed van Louise toe te kijken wat er allemaal gebeurt. Maar hij zegt nog steeds niets. Hij staart voor zich uit. 'Oh die Daniëlle, met haar mooie bruine krullen, en haar mooie ogen waar je in verdrinkt...' Zegt Louise. 'Hou op!' Snauwt Liam. Dat heeft hij nog nooit gedaan als het over Daniëlle ging. Wat is er toch met iedereen? Zayn is ook al zo stil en staarderig... Ik vertrouw het niet helemaal. 'Wat is er toch met jullie?' Vraagt Louise alsof ze mijn gedachten kan lezen. 'Niks,' zeggen ze allebei tegelijk als antwoord. De dokter komt de kamer weer in. Hij geeft de ice pack aan Louise, en ze houd hem tegen haar wang. Ik voel me plotseling weer heel schuldig. 'Maak je niet druk, het is niet erg!' Steld Louise me gerust. Dit is eigenlijk best eng... Ze kan mijn gedachten lezen! Louise klopt met haar hand naast zich op het bed. Ik snap de hint, en ga naast haar op het bed zitten. Ze drukt zachtjes haar zachte lippen op de mijne. Ik sluit mijn ogen, net als Louise. Zo zoenen we even. Niall kucht. Louise laat me meteen los. We blozen allebei. 'Ik vind het heel leuk dat jullie weer samen zijn, maar iets minder klef kan wel!' Zegt hij. Louise en ik grinniken. 'Hoe gaat het eigenlijk met jou en Veerle?' Vraag ik. Hij bloost. 'Oh, gewoon goed hoor hoezo?' Vraagt hij. 'Nou, je had een date, hoe liep dat af? Nog gezoend?' Vraagt Louise. Hij bloost weer. 'Nou, date?! Gewoon gezellig uit eten, naar Nandos, niet veel bijzonder hoor!' Zegt hij. 'Niall?! Ik ken je langer dan vandaag!' Zegt Louise fake boos. 'Nou okay, we hebben één klein kusje aan elkaar gegeven, niet veel bijzonders,' zegt Niall. 'NIALL?!' Zegt Louise weer. 'Eigenlijk best wel hylarisch hoe dit er uitziet. Een zus die haar broer probeert uit te horen over een date/meisje...' Ik grinnik. 'Oh shit... Zei ik dit hardop?' Vraag ik. 'Yup,' antwoorden Louise en Niall. 'Shit,' zeg ik. Ze grinniken, zelfs Zayn en Liam! Wow ze grinniken! 'Zayn, Liam, Niall? Zullen we de spullen in de auto gaan zetten?' Vraag ik. 'Ja,' antwoorden ze alleen maar. We staan allemaal op, en pakken allemaal wat spullen. We lopen achter elkaar aan naar de gang. We gaan de lift in, en klikken op "receptie". De lift gaat langzaam naar beneden. Op het schermpje springt het steeds op een cijfertje lager. Uiteindelijk spring hij op "0". We stappen allemaal uit. We lopen door de lange en grote hal, naar buiten. We gaan snel naar buiten, om te voorkomen dat we herkend worden. We zetten de spullen in de auto, en gaan dan snel weer maar binnen. We gaan naar de box van Louise, en halen daar de rest. Als we alles naar de auto hebben gebracht, en terug komen in Louise's box, zit ze op het voeteneind van het bed op haar mobiel. 'Wat doe je?' Vraag ik als ik naast haar kom zitten. 'Even twitteren,' antwoord ze. Dan komt de dokter binnen. 'Ik heb nog wat dingetjes geregeld maar als jullie klaar zijn, kunnen jullie gaan,' zegt hij. 'Nou mooi zo,' zegt Zayn die duidelijk genoeg heeft van al dat geshouw en hier zijn. 'Zullen we gaan dan?' Vraagt Liam. 'Ja okay, Louise? Ben jij ook al klaar?' Vraag/antwoord ik. 'Nee, wacht even, ik wil even alle "beterschap" tweets citeren en thanks er bij zetten,' antwoord ze. 'Kun je dat niet in de auto doen?' Vraagt Niall geërgerd. 'Oké dan,' ze loopt achter ons aan naar de auto. Ik pak haar hand. Ik knijp er zachtjes in, waardoor Louise me aankijkt. Ik kus haar zachtjes. We stappen in de auto, en Liam rijd snel weg. Gelukkig zijn we niet herkend!

Ik sla mijn arm om Louise heen. 'Hoe voel je je?' Vraag ik. 'Goed, en jij?' Vraagt ze. 'Ook goed hoor,' zeg ik. Als we bij ons huis aankomen, treffen we Harry aan. Hij ligt op de grond, met bloed op zijn pols. Jazz zit naast hem. 'Wat is er gebeurd?' Roept Zayn. 'Harry belde me, toen ben ik snel naar hier gegaan. Ik trof hem zo aan. Ik weet het niet. Hier, er lag wel een briefje.' Ze geeft Zayn een briefje. Zayn leest het briefje voor:

Lieve allemaal,

Sorry dat jullie me zo moeten aantreffen, nu dat Louise uit het ziekenhuis is. Maar ik heb iets fouts gedaan, en dat kon ik niet meer goed maken... Ik weet dat ik hier ook niets mee berijk, maar ik kon niet anders. Doe er niks aan, dan ben ik gelukkig, en jullie ook, want dan staat er in ieder geval niet zo'n loser in de weg...

Veel groetjes Harry.

Ik begin bijna te huilen... Hij heeft gewoon zelfmoord pogingen gedaan! Ik zie dat Louise en de anderen ook bijna huilen...

First A Dream, Then Real || ft. N.H. & L.T.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu