Aauu!!!!" gil ik. De tranen staan in mijn ogen. "Moet dat echt" vraag ik met een klein stemmetje. " Ja, als je er mooi uit wilt zien moet je pijn lijden" snauwt de man. " Alles moet geharst worden voordat we je bij Dorin brengen". "Ik heb haar al ontmoet !!" zeg ik terwijl ik mijn tanden op elkaar druk. " we zijn klaar" snauwt de man in een microfoontje dat op zijn bond vestje is bevestigd. " en jij.." hij wijst met een priemend vingertje naar mij. " ..jij blijft liggen waar je ligt en verroert geen vinger tot Dorin hier is ". Hij draait zich om en beent weg. Man, wat irriteerde die man mij zeg. Ik hoop niet dat de persoonlijkheid van Dorin niet zo is een ze zo zachtaardig is als ze eruit ziet. Ik blijf stil liggen en verroer geen vinger, zoals de man had gezegd. Ik hoor een deur open gaan. Voor zover ik kan til ik mijn hoofd op. Een babyblauwe Dorin komt binnen waggelen op haar blauwe hakken. Ze is niets veranderd sinds vanochtend, wat ik niet zo raar vind. " hoe .. uh.. maken ze jou .. uh .. blauw ?" vraag ik aarzelend, bang om haar te kwetsen. " Oohh, gewoon " zegt ze terwijl ze een schaar pakt en een pluk nat haar optilt. " het is een soort van tatoeëren" Ze pakt een andere pluk haar en knipt hem kort. De volgende 10 minuten gaan langzaam en stil voorbij. Ik zit stil in de sofa terwijl Dorin mijn kort geknipte haar föhnt. " sta maar op " zegt ze. Ze klopt op mijn schouder en ik sta op. Ik draai me om. Dorin heeft in haar handen een groot zwart pakket in haar handen. " dit is je kostuum voor de parade. Ik hoop dat het mooi vind". Aarzelend pak ik het pakketje aan. Ik weet niet wat ik kan verwachten." ik heb een beetje wat van Cinna afgekeken. Cinna was Katniss' stylist tijdens haar spelen". Ik rits het zwarte doek er van af en trek de jurk eruit. " Dorin....... Dit is fantastisch! Ik heb nog nooit zo iets moois gezien" gil ik bijna uit. Ik laat mijn vingers over de stof glijden en blijkt het vanaf alle kanten. Ik sta nog vol verwondering naar de jurk te kijken wanneer Effie op de deur klopt en triomfantelijke zegt : " Piper? De parade begint over een uurtje. Ben je bijna klaar schat?" " Eeuuhh....." Ik kijk naar de jurk. " Ik ben bijna klaar, ik kom er zo aan !" Dorin glimlacht en wijst naar de paskamer. " Kleed je maar gauw om. Ik moet je haar nog opsteken en je make-up nog doen" Ik glimlach terug. " ik denk dat dat je wel gaat lukken hoor" Ik leg de doek op de sofa en loopt met de prachtige jurk naar de paskamer.
--------------------------------------------
En weer een nieuw stukje !!
Sorry dat het zo kort is maar ik had geen inspiratie voor wat er hier zo gebeuren. Ik weet wel al wat andere spannende dingen die er gaan gebeuren dus dit was een soort van een ' Opvul ' stukje.
De volgende keer zal ik het wat spannender maken. Dat beloof ik.
Ik hoop dat de mensen die dit boek lezen ( Dat denk ik niet veel mensen zijn ) het een leuk boek vinden.
Als iemand commentaar of iets anders te zeggen heeft over mijn boek schrijf het PLEASE in de comments !!
Xxxxx Stetter
JE LEEST
De Honger Spelen met een andere afloop
FanfictionWanneer Piper wordt getrokken voor de 76ste Honger Spelen, veranderd haar leven snel in een ramp. Wanneer ze denkt dat het niet erger kan worden gebeurt er iets waardoor haar leven voorgoed veranderd. Haar mentoren Katniss en Peeta proberen haar bij...