Met een verschrikte blik kijk ik net een ruk om naar Jason. Hij merkt mijn onverwachte beweging op en kijkt me aan. met bezorgde ogen wijs ik met mijn wijsvinger naar de paarden. Jason tuit zijn lippen en maakt een sussend gebaar en wijst naar de paarden. Ik kijk terug naar de paarden. Dan merk ik het pas. De paarden staan niet in de fik staan. Net als onze kleding veranderd de vacht. In plaats van zwarte vacht zijn de paarden nu bedekt met oranje veertjes. Het publiek gilt en schreeuwt onze namen en die van de andere tributen. De wagens rijden verder en komen tot stil stand bij de zetel van president Snow. Ik heb hem nog niet eens gezien of ik walg al van die man. Hoe kan hij ons die eigelijk aan doen. Gewoon onschuldige kinderen in een arena stoppen en ze tot de dood laten vechten. Opeens mis ik mijn familie vreselijk erg. Ik denk aan mijn broertje,zusje,ouders en mijn gelijk namige nicht Piper. Haar vriendin Thalia werd in een arena gestopt tijdens de 65ste honger spelen. Ik ben er nooit achter gekomen of Thalia nog leeft. Snow staat op en loopt naar voren toe. Met zijn hand maant hij de menigte tot stilte. Hij begint zij. Toespraak. "Beste tributen.... " Oke ik was hier al afgehaakt. Blablabla hier en wat blablabla daar. Ik denk aan thuis, aan mijn huis en mijn familie. Ik kan hier wel janken. Opeens beginnen de wagens weer te bewegen. Was ik zo lang weg ? De wagens worden terug gereden en ik stap behoedzaam uit de wagen, leunend op Jason's schouder. We staan pas net weer op de grond als Dorin bij ons staat. " en? wat vond je van je ' speciale' jurk ?" Vraagt ze hoopvol. " ik vind hem prachtig Dorin. Eerst was ik bang dat de paarden in de fik stonden maar dat bleef gelukkig uitgesteld". Dorin lacht opgelucht. " daar ben ik erg blij mee. Komen jullie mee naar boven ? Het eten staat al klaar" Jason en ik lopen achter Dorin de lift in die snel omhoog schiet. Tijdens het eten wordt er uitbundig gesproken over de parade tot dat Katniss over een ander onderwerp begint. " de herhalingen zijn morgen ochtend op de tv. Ik heb liever dat jullie het morgen in de tweede herhaling zien. Morgen wordt een zware dag. ". Ik stem er mee in. Morgen wordt inderdaad een zware dag. Het is de eerste dag van de training.
--------------------------------------------
Weer een nieuw stukje. Sorry als jullie het een probleem vinden dat het zo last geüpdatet wordt maar ik heb gewoon weinig tijd.
Ik heb geschreven over dat de vriendin van Piper's nicht ook mee deed. Dat is een echt verhaal. Het heet : De 65ste hongerspelen en het is geschreven door ThaliaGrace30.
Dat is ook een geweldig verhaal om te lezen.
Als je dit een leuk boek vind vote en schrijf een leuke comment.
Vind je er niets aan. Geef dan ook een vote maar schrijf maar geen comment :)
Ik hoop dat jullie het een leuk stukje vonden,
Xxxxx Stetter
JE LEEST
De Honger Spelen met een andere afloop
FanfictionWanneer Piper wordt getrokken voor de 76ste Honger Spelen, veranderd haar leven snel in een ramp. Wanneer ze denkt dat het niet erger kan worden gebeurt er iets waardoor haar leven voorgoed veranderd. Haar mentoren Katniss en Peeta proberen haar bij...