Bab 1

18.5K 560 11
                                    

Di pagi hari yang sungguh menyaman kan. Seorang gadis terjaga dari lena nya pada awal pagi iaitu jam 3 pagi. Dia berasa resah kerana dia bermimpi kan yang arwah daddy nya datang menjemput mummy nya. Dia tidak mahu kehilangan orang yang dia sayang lagi, cukup lah sekali dia terseksa dengan pemergian daddy nya dua tahun lepas.

Dia ingin melelapkan mata nya tetapi tidak berjaya. Lalu dia terus mengambil wuduk untuk melakukan solat sunat istikharah. Selama menunggu untuk solat subuh, dia telah menghabiskan waktu nya bersama dengan Allah.

Setelah azan subuh kedengaran dia terus mengerjakan solat subuh. Setelah itu dia bersiap dengan penuh cermat. Dia memakai uniform sekolah atau lebih tepat pakaian yang telah di reka khas untuk penolong ketua pengawas. Setelah itu dia turun ke ruangan makan.

"Kak Tini, mummy mana? Kenapa dia x turun makan? " soal Nadzifah apabila dia tidak melihat kelibat mummy kesayangan nya.

"Oh Tengku puan sudah pergi ke kerja, kenapa ya? " soal Kak Tini pula.

"Nothing. Tapi kan mummy makin pelik dua tiga menjak ni. Mummy sakit ke Kak Tini ? " kata Nadzifah.

"Tak da lah, Tengku puan x sakit cuma dia sibuk kerja, itu aje. Ye lah sekarang kan nak dekat hujung bulan, mesti tengku puan sedang sibuk soal anak pekerja nya " kata Kak Tini.

"Erm. Yelah saya balik lambat hari ni tau. Ada extra class. And jangan nak curi tulang faham tak. Yang paling penting buat kerja rumah bukan menggedik dengan Syed Nadzhan jiran sebelah tu. Dia dah ada isteri. Kalau dia ada mengadu kat saya yang Kak Tini menggedik,  A.W.A.S K.A.U! " kata Nadzifah dan berlalu ke arah kereta kesayangan nya iaitu audi r8.

Setelah 45 minit kereta kesayangan Nadzifah meluncur di jalan raya, akhirnya dia sampai di sekolah. Dia memasuki kawasan sekolah dan memarkir audi kesayangan nya itu dan berlalu masuk ke dalam kelas nya iaitu 6 Ip.

Di kelas 6 Ip,

"Weh, aq ada gosip ni tapi kena tunggu El dengan Nad dulu." kata Ris.

Seorang gadis yang mengetuk pintu kelas dan memberi salam itu menarik perhatian rakan sekelas nya. Pelajar yang lain pun melihat nya lagi lagi pelajar lelaki, sebab gadis itu cantik nya luar biasa hari ini dengan busana yang di pakai di tubuh nya memang menyerahkan kecantikan nya.

"Weh Ad sini wei." Nadzifah meletakkan beg sekolah nya di kerusi belajar dia, dan berlalu ke arah geng nya iaitu The Queen Flowers.

" Hah, kenapa? " kata Nadzifah.

" Ada gosip tapi jap tau tunggu Nad dulu. " kata Ris.

" Hai guys sorry im late. Abang aku tu mengada ngada. Kata nak datang sekolah cepat sebab nak jumpa Kak El, tapi last ii dia yang lambat. " kata Nadhirah yang baru muncul entah dari mana.

Fatin, Marissa dan Nadhirah dah sengih penuh makna. Nadzifah pula hanya buat - mata juling atas and tangan atas bahu -.

Kringggg...

Loceng berbunyi tepat pukul 7:30 pagi. Itu bermakna pelajar pelajar Paradiska Highschool perlu pergi ke dewan dengan masa yang segera. Kalau lambat masuk dewan mesti mereka akan menerima hukuman daripada pengawas yang bertugas. Hari Khamis paling banyak pelajar lewat. Mesti Korang tertanya kenapa kan? Ofc la sebab Headperfect kita jaga dengan pengawas ii hot kita iaitu Tengku Izz Naufal, Tengku Amirullah Shah, Tengku Farhin Haykarl dan Tengku Farhan Mikael. Dan hari yang tidak ada seorang pun yang lewat ialah hari Ahad, sebab apa?  Mesti lah sebab The Queen Flowers yang jaga pintu dewan. Nampak tak bertapa garang nya group dia orang. Tapi The Kperfect pun x kurang jarang nya cuma betina ii tu yg dah lali dengan hukuman sebab pojaan hati dia orang yg menghukum tu.   Daripada hukuman terus jadi belaian bagi mereka. Pelik tapi benar. Aneh tapi wujud. Tu bukit baru aku bagi tahu.

Hari ni hari Ahad maka tiada seorang pun yang lewat. Sedang mereka asyik mendengar pengetua membebel tiba ii terdapat satu ketukan di pintu dewan.

"Pengawas bertugas jaga pintu dewan pergi buka." kata pengetua.

Dengan malas Nadhirah melangkah dengan lemah ke arah pintu lalu membuka pintu tersebut.

Assalamualaikum. My name is Tengku Anas Izzani. 18 years old. New student at this school. And I really II so sorry. I'm late at my first day. And who's your name? Kata lelaki yang mengetuk pintu itu tadi.

"No its okay. Tengku Nadhirah  Malissa. 17 years old. " Kata Nadhirah.

"Come here boy. Kenal kan diri " kata pengetua. Dan lelaki yang bernama Anas tadi bergerak ke atas pentas dan memperkenalkan diri nya. Selepas itu dia meminta izin semua untuk mempersembahkan sesuatu.

"Erm saya nak menyanyi boleh!? "kata Anas

Boleh! Sahut pelajar ii lain

Petikan gitar mula kedengaran, semua yang berada di dewan itu tergamam. Ini baru petikan gitar belum menyanyi lagi.

"Keanggunan yang terpancar darimu.. muslimah.. 
Ketegasan jiwamu bak perisai nan indah 
Kau hadirkan pesona penuh berbalut takwa 
Laksana surga di dunia 

Keteguhan hatimu oh wanita muslimah 
Ketangguhan dirimu yang terbingkai sholehah 
Perhiasan dunia tunduk pada yang Kuasa 
Sejukmu menentramkan jiwa 

Engkau wanita syurga bidadari dunia 
Kehormatan kau jaga dengan penuh cinta 
Engkau wanita syurga 
bak permata berharga 
berbinar indah dalam kesucian jiwa 

Keteguhan hatimu oh wanita muslimah 
Ketangguhan dirimu yang terbingkai sholehah 
Perhiasan dunia tunduk pada yang Kuasa 
Sejukmu menentramkan jiwa 

Keteguhan hatimu oh wanita muslimah 
Ketangguhan dirimu yang terbingkai sholehah 
Perhiasan dunia tunduk pada yang Kuasa 
Sejukmu menentramkan jiwa 

Engkau wanita syurga bidadari dunia 
Kehormatan kau jaga dengan penuh cinta 
Engkau wanita syurga 
bak permata berharga 
berbinar indah dalam kesucian jiwa 

Keteguhan hatimu oh wanita muslimah 
Ketangguhan dirimu yang terbingkai sholehah 
Perhiasan dunia tunduk pada yang Kuasa 
Sejukmu menentramkan jiwa 

Engkau wanita syurga bidadari dunia 
Kehormatan kau jaga dengan penuh cinta 
Engkau wanita syurga 
bak permata berharga 
berbinar indah dalam kesucian jiwa."

"Sekian terima kasih. And lagu ni khas untuk wanita yang bertakhta dalam hati saya."kata Anas.

Tepukan bergema di dalam dewan itu.

"Wuhu, sapa wanita tu?"
"Umur berapa? "
"Sekolah ni ke? "
"Pengawas ke murid biasa?"
"Ke PKP kita? "

Kedengaran suara ii dari bawah menyoal nya.

"Biar lah saya, wanita itu dan Allah sahaja yang tahu. Dia x terima cinta saya." kata Anas




Bersambung....

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now