Bab 22

4.8K 204 0
                                    

Seperti yang dijanjikan cikgu Syamel dan cikgu Erni semalam kepada Naufal and the geng dan Mikael and the geng , mereka dibenarkan mandi manda di air terjun selama 3 jam.

Mereka tidak melepaskan peluang untuk bersuka ria disitu. Sapa jer yang tak mau mandi manda kat air terjun? Aku pun nak.

" Wei korang sat gi kan duduk macam hari tu tau. " kata Naufal kepada geng dia dan geng Nadzifah.

" Apahal pula? Aku nak duduk dengan bini aku. Arghhh. Tak aci tak suka. Grrr. " kata Mikael yang tidak puas hati dengan cadangan Naufal.

" Tak tak maksud aku secara pasangan. Mika dengan Nad , aku dengan Nadzifah, Yuhanis dengan Shah,Amanda dengan Haykarl ." Naufal memberi penjelasan kepada mereka kerana tidak mahu mereka menyalah anggap seperti Mikael tadi.

" Ok aku setuju." Jawab mereka semua serentak.

******************************

Setelah puas berendam selama 3 jam. Mereka pun naik ke atas darat. Mereka menyalin pakaian mereka. Ada juga yang sambung mandi di air terjun. Ada juga yang sambung mandi di toilet yang ditetapkan.

******************************

" Baiklah memandangkan kamu semua dah kemas tempat ni sehingga bersih, dan bas pun dah tiba. Jadi kita boleh berangkat sekarang. " kata cikgu Syamel.

" Ok yang nak bas C hari tu sila naik ke bas siaran merah tu. Sebab bas tu khas untuk geng Naufal dengan geng Nadzifah. Yang lain kamu beruntung sebab satu bas dengan mereka" sambung nya lagi.

" Beratur naik bas masing masing. Cikgu follow dari belakang naik van kem ni. " kata cikgu Syamel lagi.

" Baik cikgu." Sahut pelajar Paradiska Highschool.

Setelah cikgu Syamel dan cikgu Erni telah memastikan kesemua pelajar mereka terdapat didalam bas, mereka pun bertolak pulang . Sesampai sahaja mereka di perkarangan sekolah, semua pelajar sibuk menghubungi parents masing masing.

" Hello! Assalammualaikum papa, kita orang dah sampai kat perkarangan sekolah dah ni! Papa nak datang ambil ke mama?" setelah Tengku Faiq Iqbal mengangkat panggilannya terus sahaja dia menyapa papanya itu.

" Waalaikummussalam. Maaf Naufal mama dengan papa ada di Australia ni. Uruskan company di sini nih. Sosat gi kak Atierah dan achik ambil korang. Korang tunggulah kejap bukan tak tahu yang kakak korang dengan adik korang tu bersiap lambat." jawab papanya.

" Ohhh ok lah kim salam kat mama tau pa, hati hai kat sana jangan lupakan kami kat sini." kata naufal pula

Selepas berbual lebih panjang lagi, Naufal pun menutup Iphone 6s+ ny setelah menjawab salam papanya.

" Sapa datang ambil abang?" tanya Nadhirah kepada abangnya.

" Kak Atierah dengan achik." jawab Naufal.

" Papa  dengan mama tak datang ke?" tanya Nadzifah pula.

" Mama dan papa tak de kat Malaysia diaorang ada kat Melbourne, AUSTRALIA." jawab Naufal.

" Lah nak gi juga." kata Nadhirah.

" Tak payah mengada ngada dah jom gi jejalan." kata kak Atierah yang entah datang dari cerok mana.

" Alah at least balik  rumah dulu simpan beg tukar baju. takkan nak pakai baju sukan sekolah ni? No class lah." kat Mikael.

" Yelah yelah kita balik rumah dulu lepas tu kita gi Mega Mall ok?" soal kak Atierah tapi lebih kepada sindir.

" Kitaorang ok jer. Tapi tak payah lah sampai sindir sindir orang." kata Naufal. yang lain hanya memberikan wajah smirk je kepada kak Atierah termasuk achik.

Mereka pon bertolak pulang menggunakan kereta alphard iaitu kereta family.

Bersambug.......

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now