Bab 42

4.5K 168 5
                                    

" Bik. Nadzifah ada? " soal Naufal kepada Mak Imah yang dibawa nenda dari Malaysia.

" Ada, nak jumpa dia ke? " soal Mak Imah.

" Haah. Boleh panggilkan dia? Kalau boleh saya tak nak kembar tu tahu saya datang sini. " Kata Naufal.

" Baiklah Encik Naufal. Tunggu ye saya panggilkan. " kata Mak Imah dan terus berlalu naik ke tingkat atas .

" Cik Tengku. Encik Naufal nak jumpa. Dia ada kat bawah. " kata Mak Imah.

" Baiklah suruh dia tunggu nanti saya turun. " kata Nadzifah.

******************************

" Encik tunggu sekejap ye cik tengku turun sekejap lagi. " kata Nadzifah.

" Hah nak apa? " sapa Nadzifah.

Naufal? Dia tergamam terkedu tersentak tersegala gala ter. Dan akhirnya dia tersenyum. Sapa tak senyum kan kalau wife sendiri ____________ ? Jawab jawab.



















































" Wow you so beautiful kalau pakai macam nih " kata Naufal

" Habis selama ini saya tak cantik lah? " soal Nadzifah.

" Tak saya tak bermaksud macam tu. Maksud saya awak lebih cantik kalau pakai macam nih. " kata Naufal sambil tersenyum manis melihat Nadzifah.

PERHATIAN! Kepada semua readers, sis anggap Nadzifah yang sekarang ini ialah SYUHAILARZM

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

PERHATIAN!
Kepada semua readers, sis anggap Nadzifah yang sekarang ini ialah SYUHAILARZM . Alah instafamous tuh. Tapi semua ni selapas Nadzifah dah pakai tudung. Sebelum nih kan Nadzifah tak pakai tudung so sis anggap dia time tuh NURA MEDINA yang dalam hero seorang cinderella.
Sekian Terima Kasih!

Nadzifah dah pakai tudung? Wow cantik kan? Manis jer sis tengok.

" Nadzifah you ikut i pergi satu tempat jom. I nak akhirkan semua nih. I dah tak kuat hidup macam nih! " kata Naufal.

" Dia nak ceraikan aku keh? " tanya Nadzifah kepada diri nya.

" But i have a meeting. " kata Nadzifah ingin mengelak.

" Alah meeting tu i pun terlibat sekali. So if i tak hadir, maka meeting tu pun tak boleh berlangsung. " kata Naufal.

" Hmmm. Jom. Cepat. " ujar Nadzifah malas.

Mereka berlalu dari rumah agam? milik Tengku Mardiah. Mereka pergi ke somewhere tu menaiki kereta milik Naufal.

******************************

Setelah sejam setengah perjalanan mereka. Akhirnya mereka tiba di Airport.

" Naufal, kita buat apa kat airport nih? " soal Nadzifah.

" Adalah. Bawa pasport tak? " soal Naufal.

" Ada. Nak buat apa? " soal Nadzifah.

" Rahsia. Meh sini pasport you. And you tunggu sini sampai i datang. " kata Naufal dan berlalu dari situ. Nadzifah duduk di kerusi berdekatan.

" Lambat nya dia buat apa? " bebel Nadzifah.

" You, jom ikut i. " ujar Naufal dan menarik Nadzifah untuk mengikuti nya. Takpe ka? Husband and wife. Bukan nya haram pun halal jer.😰 Bising Ah author ni. Memekak apa? 😒

" You nak bawa i pergi mana nih Naufal? " Tanya Nadzifah.

" Shhhhh. Diam. Ikut. Je. I. Pergi. Mana. " kata Naufal dengan menyebut perkataan itu satu per satu.

" Hmmmm. " keluh Nadzifah.

******************************

" Eh you, kita nak pergi mana nih? Naik flight bagai. " kata Nadzifah.

" Adalah. You duduk je diam diam. Nikmati perjalanan. " kata Naufal dengan mata yang tertutup. Mamat nih memang pantang naik flight. Mesti tidur mati kalau boleh tak nak bangun dah. 😒

" Haish. Baik aku pun ikut dibuai mimpi macam Mamat ni. " kata Nadzifah.

Bersambung....

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now