Bab 20

5.4K 226 0
                                    

Sorry sebab baru update...

" Baiklah adik adik hari ini baru kami sempat nak handle adik adik. Semalam kami ada aktiviti. Sorry eh? " kata seorang abang fasi .

" Eh tak pe lah abang. Kami faham. " kata Naufal bagi mewakili seluruh pelajar Paradiska Highschool .

" Ok abang lupa nak kenalkan diri. Nama diberi Muhammad Fakhrul Hadfiz Bin Ahmad Nadzlan. Boleh panggil Abang Fiz " kata abang fasi itu. Tapikan yeke Abang Fiz tu lupa? Ke author yang lupa? ahahaha 

" Ooooo. Abang Fiz. " kata beberapa orang pelajar serentak.

"Nama diberi MUHAMMAD ANAS BIN  AHMAD IQBAL. Boleh  panggil Abang Anas. " kata abang Anas.

" Nama diberi NUR AQILAH FARHANAH BINTI MUHAMMAD FAIQ MANSOR. Boleh panggil Kak Qila. " kata Kak Qila.

" Ok start dari akak , kami akan kenalkan nama pendek jer." kata seorang kakak fasi.

" Boleh panggil akak, Kak IFa . " kata kak Ifa.

" Abang Faez . " kata Abang Faez.

" Abang Farhan ." kata abang Farhan.

" Akak Farisha." kata kak Farisha.

******************************

" Ok baik lah adik adik. Abang abang dan kakak kakak fasi yang lain dah ada kat check point masing masing. Sekarang abang nak lepas kan satu kumpulan satu kumpulan. Baik lah kumpulan satu awak boleh bergerak ikut peta yang abang Farhan dah bagi tadi. " kata abang Fiz.

Selepas 5 minit kemudian abang Fiz lepas kan group lain pula. Begitu juga seterusnya.

******************************

Group Naufal & Nadzifah.......

" Naufal kita dah nak dekat check point terakhir ni. Nadzifah cer ko check peta yang Abang Fiz bagi tuh. Ikut belah mane kiri or kanan. " soal seorang lelaki yang juga satu kumpulan dengan mereka.

" Ok dalam peta ni dia kata kita klu kalau kita jumpa sebatang sungai. Bila jumpa sungai kita kena cari sampul surat warna pink. Dalam tu ada klu. Kalau tak jumpa sampul tu bermaksud kita sesat dan kita dah tersilap langkah. " kata Nadzifah .

" Kalau macam tu selalu nya sungai berada di sebelah utara so Farhana cari arah utara dengan kompas yang kau bawa tu. " kata Naufal kepada Farhana .

" Arah sini Naufal. " kata Farhana . Sebaik sahaja mengetahui arah utara terus sahaja mereka berlari ikut cahaya mata hari sehingga mereka terjumpa sebuah sungai.

" Cepat cari sampul warna pink " arah Naufal bila mereka betul betul berada di hadapan sebatang sungai.

" Hishhhh mana ni Naufal? Dari tadi kita cari tak jumpa pun. Aku penat lah macam ni. Dah lah nak dekat tengahari dah ni." Kata Faris.

" Tulah. Tapikan kita tak boleh give up tau. Kita kena cari sampai jumpa . " kata Naufal.

" Naufal. Ni sampul tu aku dah jumpa" kata Atika.

" Good job girl. Dah buka. " kata Naufal.

" Disekeliling kita hutan. Berjaga jaga hutan bahaya sayang. Kalau kamu berasa seram jalan lah kearah timur sungai. Jalan lurus sahaja. Di situ kamu akan berjumpa klu seterusnya. " baca Atika. Apakah!? Hahaha.

" Jom " ajak Naufal.

" Situ Naufal ada sampul pink." Kata Nadzifah apabila terlihat sampul pink.

" Temuilah cinta sejati anda." Baca Nadzifah .

" What! " Jerit Naufal.

" Apa ni? Aku rasa kita kena sabotaj lah. " kata Faris. 14 ahli yang lain muka dia orang jangan cakap lah gelisah habis.

" Aku rasa macam tu juga. " kata Naufal.

" Aduh macam mana ni? Dah lah phone ada kat cikgu. Macam mana nih. Naufal aku takut. " kata Nadzifah.

" Nadzifah jangan lah macam ni nanti kitaorang pun takut juga. " kata ahli perempuan yang lain.

******************************

" Wei korang pun sesat juga kah?" Soal Mikael apabila ternampak Naufal and the geng.

" Eh Mika , Nad korang pun sama? " Naufal membalas soalan dengan soalan.

" Eh dia ni kita tanya dia,dia tanya kita balik. " kata Mikael.

" Hehehe. " kata Naufal sambil tersengeh macam kambing busuk.

" Aku rasa kita tak sesat lah. " kata Nadzifah.

" Maksud kau kak? " soal Mikael kurang faham.

" Okeh macam nih. Kan dia kata temui cinta sejati. Cinta sejati kan 2 dicampur menjadi satu. " kata Nadzifah tapi lebih tepat jelas Nadzifah.

" Jadi ? " soal Naufal pula.

" Warna sampul korang warna apa?" Soal Nadzifah kepada Mikael tanpa menjawab soalan Naufal.

" Biru " jawab Mikael pendek.

" Pink campur biru jadi unggu. So kita cari sampul warna unggu. " kata Nadzifah lagi.

" Great bijak juga eh otak kau. " kata Naufal.

" Tengok lah kakak sapa!?," kata Mikael dengan bangganya.

" Isteri sapa? Isteri Naufal. " bisik Naufal di telinga Mikael. Mikael buat muka menyampah.

" Weh korang aku dah jumpa sampul unggu. " kata Nadhirah.

" Buka Nad ." Arah Naufal.

" Menyeberangilah sungai dihadapan kamu ini dan berjalan lah terus dan kamu akan menemui kami. Yang benar Abang Nas dan Kak Qila. " baca Nadhirah.

" Ok jom seberang sungai ni. Ladies first. " kata Naufal.

" Mika kau jalan dulu. Pengangkutan Nadhirah tu dia mengandung. Jangan sampai aku kehilangan anak buah. " Arah Naufal lagi.

Akhirnya mereka telah menemui abang Anas dan Kak Qila.

Bersambung......

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now