Bab 19

5K 217 0
                                    

" Hah nak gaduh aku tak mahu, tapi kita bincang elok elok." kata Mikael.

" Kesah pula aku. Aku tak kesah lah sekarang ni yang aku kesah nya. Kau dah buat Nadhirah mengandung. Tu masalah nya. Dia tu anak dara. Kandungan tu makin membesar, kalau parents dia dapat tahu macam mana? " tengking Amanda.

" Yang ni lagi parah. Kalau mama dan papa dia halau dia dari rumah macam mana? Kau tak fikir ke masa depan dia? " marah Yuhanis pula.

" Apa yang korang merepek ni? Nadhirah? Kak? Apa ni Mika tak faham lah! " Mikael sudah hilang sabar dan terus menengking mereka.

" Nadhirah mengandung! Kau tahu tak? " soal Yuhanis

" Tahu. Dah tu apa masalah nya? " tanya Mikael blur.

" Apa masalahnya kau tanya kita orang? Kau tahu tak kau penyebab Nadhirah pregnant! "kata Amanda.

" Aku tahu lah aku penyebab nya. So apa masalah korang? Tak puas hati? " kata Mikael dengan blur.

" Heh jantan ni "kata Amanda sambil menumbuk pipi Mika sehingga Mikael terjatuh ke atas tanah.

" Woi ni dah melampaui batas nih. Tadi aku diam sekarang aku bertindak. Tak salah kot Nadhirah mengandung." kata Naufal.

" Pehal tak salah lak? " soal Yuhanis.

" Sebab baby dalam kandungan tu anak sah taraf. Bukan anak luar nikah. Dia orang dah kawin. " kata Naufal lagi.

" What!!!! " jerit Shah, Haykarl, Amanda dan Yuhanis.

" Kenapa tak bagitahu kita orang? " kata mereka serentak.

" Sampai hati" sambung Shah lagi seperti berjauh hati.

" Dah korang tak tanya. Lepas tu tak siasat pula tu. " kata Mikael.

" Niat kita orang memang nak siasat pun. Tapi kita orang tak pandai siasat siasat ni. " jawab Haykarl mewakili kumpulan siasat mereka. Haish mende nih?

" Sedar pun diri tuh. " balas Nadhirah dan Nadzifah yang sedari tadi hanya berdiam diri dengan serentak.

" Ish korang ni kuangjaq lah " kata mereka serentak.

" Habis kau tak kurang ajar? Lebam pipi aku nih! Sapa nak bertanggungjawab? " soal Mikael.

" Lah bini kau ada suruh lah dia tuam kan. Tak kan tak boleh kot ye tak ye Nad? " kata Shah dengan selamba sambil menyoal Nadhirah.

" Boleh, boleh sangat. Jom Mika saya ubatkan lebam tu. Meh sini meh. " kata Nadhirah sambil mengajak Mikael untuk ke khemah.

******************************

" Ok anak anak pelajar. Berbaris ikut kumpulan yang cikgu dah tetapkan tadi. " kata Cikgu Erni.

" Ok sekarang ni kita nak laku kan aktiviti jungle tracking. " kata Cikgu Erni lagi.

" Sekarang ni tetapkan ketua dan penolong ketua kumpulan. Lepas tu cikgu tanya kamu jawab siapa Ok? "kata cikgu Erni lagi.

"Baik kumpulan satu siapa? " soal Cikgu Erni.

" Ketua Farish penolong Amanda." jawab Seorang pelajar perempuan.

" Ok baik. Kumpulan dua? "soal Cikgu Erni.

" Ketua Anas. Penolong saya. " jawab Afham.

" Kumpulan tiga? " soal Cikgu Erni.

" Ketua Mikael penolong Nadhirah." jawab seorang pelajar lelaki yang ketinggalannya pendek dari yang lain.

" Erm. Kumpulan empat sape? " soal Cikgu Erni.

" Ketua Naufal penolong Nadzifah " jawab pelajar lelaki.

" Kumpulan 5? "soal Cikgu erni.

" Ketua Yuhanis Penolong Medina. " jawab Fizul.

" Kumpulan last sekali, kumpulan enam. " soal Cikgu Erni.

" Ketua Shah penolong Haykarl. " jawab Pelajar perempuan yang berbaris di hadapan sekali.

" Baik semua kumpulan dah ada ketua dengan penolong. Jadi cikgu nak ketua berbaris di belakang sekali manakala penolong di hadapan sekali. " kata Cikgu Syamel.

" Ok sebelum tu cikgu nak kenalkan ini semua kakak kakak and abang abang fasi. Dia orang yang akan awasi korang. Dan ada juga yang akan jaga Check Point. " Kata Cikgu Syamel lagi.

"Ok cikgu serah kan kepada mereka untuk handle korang. " kata Cikgu Syamel lagi.

Bersambung....

Next chapter petang ni k

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now