Bab 10

7.1K 312 2
                                    

Meja makan malam mereka hari ini tidak semeriah selalu. Selepas makan mereka berkumpul di ruang tamu utama.

" Ma tadi kami dah bincang." kata Naufal.

" Dan kami dah ada keputusan." kata Nadzifah.

" Ni pasal yang mama kata nak jodoh kan kami tu." ujar Nadhirah.

" Harap sangat mama tak marah dan kecewa." kata Mikael.

" Ya Allah budak budak ni jangan buat mama macam ni. Nak tercabut dah jantung mama ni. Dia bunyi dup dap dup dap dah ni. Gementar ah." ujar puan Ifa.

" Kami " kata Naufal.

"Mohon " kata Mikael.

" Ampun dari mama. Sebab.... " ujar Nadzifah.

" Kami setuju " ujar Nadhirah dengan tenang.

"Alhamdulilah." ujar mama mereka

" Hujung minggu ni kawin." ujar papa mereka pula

" What cepat nya. " ujar mereka empat orang.

" Eh mesti lah tak sabar nak dapat cucu kata kan. " seloroh papa nya.

Mereka empat orang dah merah dah muka masing masing.

******************************

" Aku terima nikah nya Tengku Nadzifah Eliza Binti Tengku Rashidi dengan mas kawin sebanyak 3, 000 ringgit tunai " ujar Naufal.

"Sah?  " soal tok kadi.

Sah

Sah

Sah

Jawab para saksi.

Naufal terus melakukan sujud syukur dan selepas itu sesi pembatalan air Sembahyang.

Naufal sarung cincin di tangan Nadzifah dan sebaliknya. Nadzifah salam tangan Naufal dan mencium tangan suami nya itu.

Ok Meh sini satu pasangan lagi ni.

" Aku nikah kan dikau dengan puteri ku Tengku Nadhirah Malissa Binti Tengku Faiq Iqbal dengan mas kawin sebanyak 3, 000 ringgit." ujar tuan Faiq.

" Aku terima nikah nya Tengku Nadhirah Malissa Binti Tengku Faiq Iqbal dengan mas kawin sebanyak 3, 000 ringgit tunai." ujar Mikael.

" Sah? " tanya Tuan Faiq.

Sah

Sah

Sah

Ujar para saksi

Mikael pun melakukan perkara seperti yang Naufal lalukan.

******************************

" Aip nak gi mana tu? Masuk bilik? Sabar la sikit. " kata kak Atierah.

" Haish apa ni akak? Otak kuning " marah Naufal kepada kakak nya.

" Kau kan aku cekik kang." kata Nadhirah pula.

Nadzifah dan Mikael hanya mendengar perbualan adik beradik itu. Kak Atierah pula sudah senyum kambing.

" Dah ah malas nak layan akak " kata Nadhirah.

" Jom Ad kita gi bilik kerja papa. Kerja khusus yang cikgu bagi tu kau tak siap lagi kan?  Jom kita buat sesama. " kata Naufal kepada Nadzifah. Nadzifah hanya mengangguk dan mereka berlalu pergi bersama sama.

******************************

" Weh Ad petang ni ada latihan basket ball. Kat padang pukul 3 petang. " kata Iqa.

" Ok. Kita je ke? Team lelaki? " Soal Nadzifah.

"Sekali lah. Hari ni kita fight dengan dia orang." kata Iqa lagi.

" Erm aku nak cakap, Farisha dengan geng dia ada sekali tau petang ni." sambung Iqa lagi.

" What! Baru nak happy tadi ada perlawanan antara team kita. Tengok tengok minah tu spoil kan mood aku." kata Nadzifah dan Iqa terus ketawa.

******************************

" Ok semua tolong berada di tempat masing masing. " kata Cik Sofea. Semua mengikut arahan nya.

" Baik semua ready? " Soal nya lagi.

" Ready " sahut pelatih nya.

" Dengan lafaz bismillah. Awak boleh mula. " Kata cik Sofea.

Mereka bermain dengan penuh kesungguhan. Cik Sofea pun ralit memerhatikan cara pelatih nya bermain.

Pasukan sorak sekolah juga memainkan peranan untuk bersorak kepada team pilihan mereka. Siapa team pilihan mereka?  Sah sah la team lelaki.

Sedang asyik mereka bermain. Tiba tiba Nadzifah ingin menjaring kan bola tetapi Naufal menghalang nya?  Eh? Naufal? Naufal masuk team basket ball? Macam lawak ja! 😂

Tapi malang menyebelahi Naufal. Nadzifah berjaya menjaringkan bola dan Naufal.....

Gedebuk.....

" Aduhhh " laung Naufal.

" Eh Naufal awak kenapa ni? Ok tak ni? Boleh bangun? " soal cik Sofea.

" Ok ja cuma saya rasa, saya tak boleh teruskan kot permainan hari ni. Saya nak balik." kata Naufal.

" Weh perempuan kau tengok kau buat apa dekat husband to be aku ni. Kesian dia. You Ok nak I hantar balik. Lagi pun you tak boleh drive kan. " kata Farisha.

" Tak payah sibuk la perempuan. Orang yang kau kata buat aku macam ni tu tunang aku. Wife to be aku. So kau jangan sesuka hati kau je nak kata macam tu. " kata Naufal. Semua yang berada di situ semua terkejut. Terutama nya Farisha.

" Ye lah awak boleh balik. Yang lain terus kan permainan permain simpanan ganti." kata cik Sofea.

" Nak saya hantar ke? " kata cik Sofea lagi.

" Tak pe."kata Naufal.

" Erm cik Sofea saya nak Nadzifah ikut saya. " kata Naufal lagi

"Ye lah hati hati drive tu Ad." kata cik Sofea.

Bersambung....

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now