Bab 4

8.2K 354 1
                                    

"Morning Mama, mama masak apa ni dari atas lagi Ad dah bau." kata Nadzifah kepada mama nya.

Eh! Jap jap jap! Mama? Who mama? Ofc la Aunty Ifa atau lebih tepat Tengku Ifa Mardhiah. Nak tahu macam mana dia boleh gelar Aunty Ifa, mama? Jom kita Flashback!!

Flashback....

'Nadzifah, jom kita pergi rumah Aunty. Esok kita datang rumah ni. Kalau Nadzifah nak tiap tiap minggu kita boleh datang sini. Tiap tiap hari pun boleh. Jom balik rumah Aunty." kata Aunty Ifa.

"Ye lah. Jom." kata Nadzifah.

Di dalam kereta Nadzifah menyoal Aunty and uncle tapi lebih tepat meminta izin.

'Aunty, uncle boleh tak kalau Nadzifah nak cuti sekolah seminggu." kata Nadzifah.

"Boleh tapi dengan satu syarat" Kata uncle Faiq

"Apa dia uncle? " soal Nadzifah.

"Dont call me uncle but call me papa." kata Uncle Faiq

"Call me mama." kata Aunty Ifa.

"Call me Kak Tierah." kata Atierah anak sulung mama and papa.

"Call me achik " kata seorang kanak ii lelaki.

"Call me Nad and Fal." kata Nadhirah dan Naufal serentak. Ya mereka ialah,  Tengku Nadhirah Malissa and Tengku Izz Naufal. Mereka ialah anak mama dan papa baru Nadzifah.

"Eh! " kata Nadzifah dengan nada tidak percaya.

"And Fal ada permintaan. Semua org dlm family kita kena panggil Nadzifah dengan nama Ad." kata Naufal lalu tidur di seat belakang.

End Flashback

"Mama masak makanan feveret Ad lah. Kuatiau goreng."balas mama nya.

Sesaat dua saat tiga saat, Nadzifah mengalirkan air mata nya.

"Heh heh. Ad jangan la sedih ia macam ni nanti mama pun sedih." kata mama nya.

"Kalau macam ni lah gaya Ad kan ma, Ad nak gi kolah la." kata Nadzifah.

"Kalau itu kata Ad ye lah mama ikut ja. Bik iron baju sekolah Ad." kata mama.

"Ma morning. Eh. Ad what wrong with you? " soal Naufal. Nadzifah hanya menjawab dengan gelengan kepala sahaja.

"Morning mama." sapa seseorang dari arah pintu.

"Bala betul la minah ni." kata Naufal...


Dan....






Bersambung.....

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now