" Eh Izz right?" Soal Fazlinda.
" Ya Fazlinda kan anak pakcik Qalish?" Soal Naufal pula.
" Haah . Tak sangka dapat jumpa you dekat sini. Jodoh kita kuat you. Haha joke joke. " Kata Fazlinda.
" Hahaha. " Naufal ketawa yang dibuat buat.
" Jom teman i shopping. " Kata Fazlinda dan Naufal pun iyakan aja.
" You i nak makan lah. Jom makan kat restoran tom yam tu. Lagi pun dah waktu lunch ni. " Kata Fazlinda.
" Ok jom. Tapi kan you makan ke makanan kampung?" Soal Naufal.
" Of course i makan. I suka lah tambah tambah sambal belacan. " Kata Fazlinda
" Ok jom. I belanja. " Kata Naufal.
" Ok." Kata Fazlinda.
" Nak makan apa . You order lah i ikut jer. " Kata Fazlinda apabila mereka sudah tiba di restoran tu.
" Nasi putih, telur dadar, sayur hailan, ikan siakap stim, sambal belacan cili lebih semua ni untuk dua orang makan. Air kosong 2 gelas air teh ais 2 gelas. " Kata Naufal.
" I pergi toilet jap eh." Kata Naufal.
Tidak sampai 3 langkah Naufal pergi air dan makanan pun tiba.
Fazlinda menunggu Naufal dari tandas untuk makan bersama sama. Beberapa minit kemudian Naufal pun tiba. Mereka pun makan bersama sama.
Selesai makan mereka sambung shopping. Selepas beberapa jam mereka pun pulang ke rumah masing masing.
******************************
Sudah hampir 2 bulan Naufal berada di australia. Dan selama dua bulan tu juga lah hubungan nya dengan Fazlinda rapat. Tapi tidak lebih seperti seorang abang dan adik.
Sudah sampai masa nya untuk Naufal berangkat ke paris pula. Nadzifah sudah berada di Paris sekarang. Lagi 2 jam dia akan flight ke Paris.
" Mama papa Naufal pergi dulu eh. Nanti kalau dah sampai Naufal call papa tak pun mama . Mama dengan papa jaga diri jaga kesihatan ." Kata Naufal.
" Naufal tu yang jaga diri jaga kesihatan. Jaga Nadzifah tu elok elok. Kim salam kat Nadzifah tau Naufal. Sampai terus call mama tak payah call papa lambat. " pesan puan Ifa.
" Haah Naufal hati hati kat sana belajar rajin rajin sampai berjaya. Dah berjaya papa dah tak risau lagi dah lah. Sebab Naufal boleh take over company papa kat KL tu. " Kata tuan Faiq pula.
" Ye lah ma pa. Naufal akan sentiasa ingat pesan papa n mama." Kata Naufal dan terus memeluk ibubapa nya.
" Lepas tu solat jangan tinggal. Jangan lupa baca al quran . Selawat banyak banyak. Ingat sentiasa ingat Allah. Dia akan ad sentiasa dengan kita waktu kita susah mahupun senang. Jangan buat benda yang dilarang. Ingat tu." Kata puan Ifa lagi. Sekali lagi Naufal menganggukkan kepala tanda faham.
" Pak cik Izz pergi dulu tau. Jaga diri. Faz abang pergi dulu. Jaga diri. " Kata Naufal sambil memeluk pakcik Qal dan menggosok kepala Fazlinda.
Selepas itu, Naufal terus masuk ke dalam balai berlepas. Dia berpaling ke belakang semula dan melambaikan tangan nya ke arah mereka.
Bersambung.....
YOU ARE READING
Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect!
Fiksi RemajaBetul lah orang kata, jangan benci sangat dekat seseorang. Sebab apa? Sebab makin lama kau akan makin sayang dekat orang yang kau benci itu. " Why you are so annoying mr. Headprefect!? " - Tengku Nadzifah Eliza. " Sebab kau cantik sangat kot. "...